Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-08-03, 20:43
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamel-kellogs
Hur kan folk vara så själviska och tänka att de ska uppfostra ett barn på egen hand utan att tänka på hur det påverkar barnet att växa upp med en förälder?
En sak är det om man var två från början och sedan gått isär, men om man MEDVETET vill uppfostra ett barn själv så är det bara själviskt.
Barnet BEHÖVER en mamma och en pappa!
Man tänker bara på sina egna behov, att MAN SJÄLV vill ha barn. Inte på barnets behov.

Jag tror nog att om barnet är älskat och har en förälder som vill ha sitt barn och ställer upp och är där 100% för sitt barn, att det är viktigare än att barnet har en mamma och en pappa.
Homosexuella, de får inte skaffa barn enligt dig då heller....

Nej, kärlek och tid är det viktigaste för barnet och det barnet behöver.
Finns många som skiljer sig, eller där ena föräldern råkar ut för en olycka eller dör och det finns många olämpliga föräldrar som är mamma och pappa.
Citera
2018-08-03, 22:04
  #50
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Måste vara ett heterosexuellt par för att få det att gå i vitryssland om inte jag missminner mig.
Kollar in ett företag som heter Tammuz family som är baserade i Ukraina och USA?, slutbeloppet verkar dock kunna sluta på över 200k dollar, vill gärna bli pappa men det känns lite väl dyrt även för mig. Jag har bestämt mig för att säga upp mig från jobbet och helt enkelt resa ett par varv runt jorden, finner man inte sin match här kanske hon finns någon annanstans.
Jävla skittråd. Började och slutade med intet. Förbannat fräckt att ta upp människors tid med nonsens.
Citera
2018-08-03, 22:46
  #51
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Det finns ingen plan, finns det inga lagliga vägar att gå får jag acceptera att saker är som de är. Känns dock jäkligt jobbigt att ha jobbat så jävla hårt hela mitt vuxna liv för att komma någonvart och veta att jag inte kommer att ha någon att lämna det till. Aja, får väl festa upp allt när jag blir gammal.
VArför vill du inte ha barn ihop med någon då?
Klart du kan skaffa en surrogatmamma... men måste du bo kvar i Sverige? Kan du inte flytta tillfälligt utomlands? Om du verkligen vill så kan du nå allt. Hur gammal är du? Du verkar något naiv och omogen.
Citera
2018-08-06, 01:26
  #52
Medlem
heropsychodreamers avatar
Vid surrogatmödraskap finns alltid stor risk att det är förenat med nöd eller tvång. Tyvärr, du har inte rätt att köpa en kvinnas kropp för att få barn.
Citera
2018-08-06, 12:00
  #53
Medlem
Barn behöver mycket uppmätksamhet och engagemang och inte bara en förälder. De behöver en släkt och att födas in i ett sammanhang. Man märker att detta betyder jättemycket för barn - nu när man själv har barn. Ett ensamt liv är inget bra liv för barn. Jag är glad att vi är två föräldrar - att man växeldrar och samarbetar.
Citera
2018-08-09, 14:58
  #54
Medlem
Jacobssteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Vid surrogatmödraskap finns alltid stor risk att det är förenat med nöd eller tvång. Tyvärr, du har inte rätt att köpa en kvinnas kropp för att få barn.
Har man väl.
Citera
2018-08-09, 18:54
  #55
Medlem
Du får väl fråga någon du känner om hon vill ställa upp, du får helt enkelt se vilka möjligheter som finns och inte låsa dig vid allt du inte kan tänka dig.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback