Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-09, 20:51
  #13
Medlem
Nej, alla 4 spelar på samma bräde, men något större. Spelare 3 & 4 attackerar från sidorna.
Citera
2018-07-10, 13:06
  #14
Medlem
Formel ett har 10 lag
Citera
2018-07-10, 13:10
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TankoPerravald
Formel ett har 10 lag
Är du dum i huvudet? Läs första inlägget!
Citera
2018-07-12, 10:13
  #16
Medlem
bushuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Finns väl obskyr kampsport där det är typ alla mot alla.
Det låter som precis det jag är ute efter!


Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Cykling, långlöpning och långskidor är kanske mest individuella sporter, men de är till viss del lagtävlingar. Så även paintball och fiske.

Skjutsporter, gymnastik och golf är ofta mellan olika lag samtidigt på samma plan, men inte heller detta är klockrent.

Om vi går bortom fysiska sporter så finns kortspel, brädspel, biljard och datorspel.
Paintball är ett bra exempel, men de andra sporterna är ju antingen lopp eller bara att nå bäst poäng. Det jag söker är liksom sporter där det blir helt andra taktiker och dynamiker eftersom att man är flera spelare som spelar mot varandra.


Citat:
Ursprungligen postat av Vattu
Nej, alla 4 spelar på samma bräde, men något större. Spelare 3 & 4 attackerar från sidorna.

Precis! Har faktiskt spelat det, finns på chess.com. Blir snabbt sjukt komplicerat om man är van att spela vanlig shack. Från en position som ser helt safe ut kan man bli mattad om de andra går ihop mot rnot en t ex. Det är den typen av spel jag söker, fast med "riktiga" sporter.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback