Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-12, 07:40
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joufor84
Dom var två i V70in, den andra tjejen klarade sig mirakulöst med jack i huvudet efter hjärnskakningen, och bruten handled, svullen fot och blåmären. Men hon mår psykiskt dåligt efter olyckan

Skönt att bilen gjorde sitt jobb och skyddade, bälte räddar liv.
Citera
2018-07-12, 09:27
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Tack för all info. Skedde olyckan i riktning mot Göteborg? Annars stämmer det inte med solen (förutom om man blir bländad i backspeglarna).


Japp riktning mot Göteborg
Citera
2018-07-12, 09:34
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Heter hon moa som var med?

Hon hade ju inte kunnat göra mycket mer än vad hon gjorde.

Dock rycker jag hela fronten ser jämt intryckt ut. Som om den frontat och inte bara att enas sidan kört in i audin.

Om händelseförloopet är som du skriver var det inte mycket tid till att reagera.

Ja det gör hon, tråkigt att folk har anklagat henne och skrivit elaka saker till henne efter olyckan, när dom inte har en susning om hur det gick till. Hon mår redan dåligt efter detta...
Citera
2018-07-12, 14:24
  #40
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liteanonym1337
Och åker man utan bälte är ju rent krasst intellektet svagt, även om det såklart är tragiskt att en ung människa ska behöva sätta livet till för sin egen obetänksamhet.
Fast nu är det väl mest idioten som körde Audin man ska skylla detta på (även om det är katastrofalt dumt att inte ha bälte på som man faktiskt är skyldig att ha).

Händer då och då att någon galning kommer i rasande fart bakifrån och ska in där tvåfil blir en. De litar kallt med att man ska bromsa in och det gör jag jämt och som tur är har ingen legat för nära bakom mig då. Tur också att jag alltid ser till att ha bra avstånd till bil framför mig även om det ger fin plats för dem som tycker att de har mest bråttom av alla, och så får man öka avståndet till dem också. Även en jäkla tur hitills att man inte har stött på någon väggalning som man inte har kunnat parera för.

Stenungsund och dess invånare i mitt hjärta. Så onödigt och så sorgligt med denna unga människas för tidiga död.💔
Citera
2018-07-12, 14:31
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joufor84
Audin legat i omkörningsfilen och kört om V70in som låg i högerkörfältet, men sedan gjort en total missbedömning och i panik tvärnitat jämsides med V90in.

Jag kommer aldrig förstå dessa ljushuvuden som tvunget ska tvinga sig förbi trafik ända fram till sista metrarna innan deras körfält försvinner. Ös på mer och gör omkörningen tidigare eller skit i det. Riskera inte våra liv för att ni är inkapabla att göra en rimlig bedömning av något som ALLTID är övertydligt skyltat med resterande sträcka.

Det är 12-14 sekunder från 400 meter-skylten till det att vänster körfält försvinner - och ändå ser man nästan varje resa någon som ger sig på omkörning en bra bit efter denna skylt, utan att se till att accelerera ordentligt...
Citera
2018-07-13, 08:04
  #42
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ondskefull
Jag kommer aldrig förstå dessa ljushuvuden som tvunget ska tvinga sig förbi trafik ända fram till sista metrarna innan deras körfält försvinner. Ös på mer och gör omkörningen tidigare eller skit i det. Riskera inte våra liv för att ni är inkapabla att göra en rimlig bedömning av något som ALLTID är övertydligt skyltat med resterande sträcka.

Det är 12-14 sekunder från 400 meter-skylten till det att vänster körfält försvinner - och ändå ser man nästan varje resa någon som ger sig på omkörning en bra bit efter denna skylt, utan att se till att accelerera ordentligt...

Ja det är ju tyvärr vardagsmat när man åker på dessa idiotiskt utformade vägar, folk är helt enkelt inte tränade för detta, och än värre blir det när dessa 400 bara är 300 eller 200 meter som faktiskt förekommer.
Nu är det inte så att jag försvarar alla dessa förövare, för någonstans ska ju det sunda förnuftet träda in tycker man, men tyvärr är det inget som prövas i trafikskolorna.
Citera
2018-07-13, 21:13
  #43
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joufor84
Ja det gör hon, tråkigt att folk har anklagat henne och skrivit elaka saker till henne efter olyckan, när dom inte har en susning om hur det gick till. Hon mår redan dåligt efter detta...

Tack för uppdateringen!

Stackars "M" har säkert tillräckligt dåligt samvete och förebrår sig själv trots, att det är fel, att skuldbelägga henne.
Citera
2018-08-01, 13:55
  #44
Medlem
Skid-masks avatar
https://postimg.cc/image/bwnpupash/
Citera
2018-10-11, 21:57
  #45
Medlem
FreshMilks avatar
Kvinnan som körde audin är nu misstänkt för vållande till annans död och vårdslöshet i trafik.

Vem är hon?

http://www.bt.se/ulricehamn/polisen-...nna-misstankt/
Citera
2018-10-13, 21:10
  #46
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Betalartikel
Kan du citera texten?
Citera
2018-10-14, 21:15
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeAreMotorhead
Betalartikel
Kan du citera texten?
Citat:
Ursprungligen postat av Borås Tidning
Enligt Andreas Gabrielsson, förundersökningsledare vid trafikenheten i Göteborg, säger:

– Man kan säga att det var två händelser i en olycka. I den första situationen var det en bil som försökte köra om i vänsterfilen men vägen övergick från två filer till en. Utrymmet tog alltså slut och det blev en kollision med en bil i högerfilen.

– Efter den krocken kom bil nummer tre och körde in i båda bilarna bakifrån. Det var en kraftig kollision.

Stod bilarna från första smällen still?

– Det är det som är lite oklart, om de fordonen var i rörelse eller inte. Det man i alla fall kan säga är att det sker i en tät följd.
Citat:
Ursprungligen postat av Borås Tidning
Föraren som är skäligen misstänkt för vårdslöshet i trafik körde bilen som ska ha misslyckats med omkörningen. Hon är i 25-årsåldern.

Utredningen är ännu inte klar och föraren av bil nummer tre, som körde in i de andra bakifrån, ska höras ytterligare.

– Det är ingen mer som är delgiven misstanke i nuläget. Föraren av bilen som blev påkörd i sidan vid omkörningen kommer inte att misstänkas för något brott. Den föraren är helt utan skuld, säger Gabrielsson.

– Det är förarens – alternativt förarnas – beteende som ligger bakom händelsen. Den mänskliga faktorn, kort sagt.

Valda delar av artikeln.
Citera
2019-02-09, 08:42
  #48
Medlem
Religions-Fris avatar
http://www.bt.se/ulricehamn/atalas-e...nns-ingenting/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback