Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-09, 11:40
  #1
Medlem
Universells avatar
https://24helsingborg.se/extra-misst...allen_5f47e3f5

Citat:
Någon gång under natten till söndagen misstänks en person ha blivit mördad i Bjuvs kommun. Polisen bekräftar att en person har gripits och anhållits misstänkt för mord,

Nån som vet nåt mer ?
Citera
2018-07-09, 11:53
  #2
Medlem
Mackan52s avatar
Ja då har de något att skvallra om på orten den närmaste tiden, det händer sällan något i Bjuv.

Gissar på våld i hemmet. Inte konstigt polisen kniper igen, Bjuv är en riktig håla där alla känner alla och de flesta är släkt med alla så hade de gått ut med detaljer hade grannarna som sett polisen dyka upp lagt ihop två och två och sen hade kedjereaktionen varit ett faktum.
Citera
2018-07-09, 12:06
  #3
Medlem
KnarkandeAnderss avatar
Hur är invandrartätheten i Bjuv?
Citera
2018-07-09, 13:04
  #4
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkandeAnders
Hur är invandrartätheten i Bjuv?

Knarkar och alkoholisthjältetätheten, midsommar var flera veckor sen och drygt halvår till nyår...

Kanske någon som var tvungen att dricka för stå ut med frun...
Citera
2018-07-09, 13:42
  #5
Medlem
Jag är inte en erfaren Flashbackare så jag har inte superkoll på reglerna när det gäller sånt här, så rätta mig gärna om ngt blir fel så redigerar jag.

I en grupp på Facebook lades det ut en förfrågan om ngn visste vad som hänt på en gård i kvarteret Olstorp i Bjuv. I lördagsnatt hade det kommit dit fem ambulanser, flertalet polisbilar samt att någon gått och ryckt i dörrarna till hus i kvarteret.

Olstorp har, fram till för ca 10år sedan, varit ett väldigt lugnt kvarter men när folk flyttat ifrån pga ålderdom och dylikt så har alltfler med utländsk härkomst flyttat in. Det har dock inte varit alltför mycket väsen, förrän det gamla pensionatet i kvarteret blev ett hem för ensamkommande flyktingbarn. Om det har ngn koppling till det misstänkta mordet har jag dock ingen information om.

Citera
2018-07-09, 14:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flippityflopp
Jag är inte en erfaren Flashbackare så jag har inte superkoll på reglerna när det gäller sånt här, så rätta mig gärna om ngt blir fel så redigerar jag.

I en grupp på Facebook lades det ut en förfrågan om ngn visste vad som hänt på en gård i kvarteret Olstorp i Bjuv. I lördagsnatt hade det kommit dit fem ambulanser, flertalet polisbilar samt att någon gått och ryckt i dörrarna till hus i kvarteret.

Olstorp har, fram till för ca 10år sedan, varit ett väldigt lugnt kvarter men när folk flyttat ifrån pga ålderdom och dylikt så har alltfler med utländsk härkomst flyttat in. Det har dock inte varit alltför mycket väsen, förrän det gamla pensionatet i kvarteret blev ett hem för ensamkommande flyktingbarn. Om det har ngn koppling till det misstänkta mordet har jag dock ingen information om.


Bra info, HD ska ha uppdaterat och nämner att det är en man i 40årsåldern som avlidit.
Den gripne MSM och BO ska vara bekanta.

https://www.hd.se/2018-07-09/mord-i-bjuv-en-anhallen
Citera
2018-07-09, 17:14
  #7
Medlem
BlackBookss avatar
https://www.hitta.se/kartan!~56.0671.../tileLayer!l=1
Citera
2018-07-09, 17:25
  #8
Medlem
Även om Rosentorp blivit boende för skäggbarn ska det nog inte sammankopplas med detta. Snarare ostraffade svenskar som gått långt över gränsen.
Citera
2018-07-09, 17:53
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tottte
Även om Rosentorp blivit boende för skäggbarn ska det nog inte sammankopplas med detta. Snarare ostraffade svenskar som gått långt över gränsen.

Är det Jona# som är anhållen?
__________________
Senast redigerad av 007Bond 2018-07-09 kl. 18:16. Anledning: Felstavning.
Citera
2018-07-09, 19:34
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 007Bond
Är det Jona# som är anhållen?


Var det på den gården det hände?
Mycket folk var tydligen på plats.
__________________
Senast redigerad av 007Bond 2018-07-09 kl. 19:50. Anledning: Felstavning.
Citera
2018-07-10, 03:23
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Ja då har de något att skvallra om på orten den närmaste tiden, det händer sällan något i Bjuv.

Gissar på våld i hemmet. Inte konstigt polisen kniper igen, Bjuv är en riktig håla där alla känner alla och de flesta är släkt med alla så hade de gått ut med detaljer hade grannarna som sett polisen dyka upp lagt ihop två och två och sen hade kedjereaktionen varit ett faktum.

I land är det bättre att tiga....... Mordoffret var inte från Bjuv, så blir lite svårt att skylla på våld i hemmet.. Anhöriga finns också på Flashback..
Citera
2018-07-10, 03:34
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 007Bond
Var det på den gården det hände?
Mycket folk var tydligen på plats.


Det vet bara dem som var på plats.. Det ska ha varit cruising i byn och fest efteråt är väl det som folket känner till

Jag tycker det är bra polisen håller på informationen så ingen vilseleda vittnen eller förstöra bevis.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback