Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-09, 11:37
  #1
Medlem
Hej! Funderar ev. på att mikrodosera psilocybin. När jag läser på om det så verkar det nästan för bra för att vara sant. Dock är det kliniska forskningsunderlaget vekt, och det som får mig att tveka är rädsla för eventuella permanenta negativa förändringar. Vad har ni för erfarenheter?

Utöver detta så äter jag 150mg bupropion (NDRI, inte SSRI) mot tidigare depression. Har tagit LSD en gång utan problem med den här medicinen. Svamp har jag ätit x antal gånger men innan jag började med bupropion. Vad tror ni - kan det bli problem?
Citera
2018-07-09, 11:52
  #2
Medlem
MrKleins avatar
Inga problem! Jag gör samma (samt brukar cannabis), tar 150mg Voxra dagligen.
Citera
2018-07-09, 12:09
  #3
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platypussy
Hej! Funderar ev. på att mikrodosera psilocybin. När jag läser på om det så verkar det nästan för bra för att vara sant. Dock är det kliniska forskningsunderlaget vekt, och det som får mig att tveka är rädsla för eventuella permanenta negativa förändringar. Vad har ni för erfarenheter?

Utöver detta så äter jag 150mg bupropion (NDRI, inte SSRI) mot tidigare depression. Har tagit LSD en gång utan problem med den här medicinen. Svamp har jag ätit x antal gånger men innan jag började med bupropion. Vad tror ni - kan det bli problem?

Det är inte vekt överhuvudtaget.

Alla 5HT2-A agonister har visat sig nyligen att skapa neurogenes, i paritet och ofta starkare än ketamin.

Psychedelics Promote Structural and Functional Neural Plasticity
https://www.cell.com/cell-reports/fu...247(18)30755-1

•Serotonergic psychedelics increase neuritogenesis, spinogenesis, and synaptogenesis
•Psychedelics promote plasticity via an evolutionarily conserved mechanism
•TrkB, mTOR, and 5-HT2A signaling underlie psychedelic-induced plasticity
•Noribogaine, but not ibogaine, is capable of promoting structural neural plasticity


I och med att depression är neurdegenerativt, oftast likt Alzheimer t.ex. så är det en cell-död i vissa delar av hjärnan som skapas som ger upphov till en depression & ångest-tillstånd.

(FB) Semax - en kraftfull rysk nootropic (smartdrug)

Samma princip kan man finna i andra psykiatriska tillstånd.
__________________
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2018-07-09 kl. 12:22.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback