Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-08, 23:54
  #1
Avstängd
SNIPER.RIFLEs avatar
Enzymet 5alpha reduktas omvandlar testosteron till dihydrotestosteron vilket kan vara 10 gånger så potent! Och det finns ämnen man kan köpa som gör så att man för skyhöga halter av 5alpha reduktas i blodet!

Om man har tex 9 i testo och omvandlar det till dht så borde man bli mer manlig utan att slå ut egenproduktionen av testo? Eftersom man kan ju alltid sluta ta enzymet.
Funkar det verkligen såhär? Har jag gjort en stor upptäckt? Eller har jag helt fel?

Mvh
Citera
2018-07-09, 16:02
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SNIPER.RIFLE
Ingen som vill svara?

Titta vad jag hittade på 10 sekunder

https://www.bodybuilding.com/fun/reform8.htm
https://www.dailymedicaldiscoveries....-testosterone/

Testosteron är mest effektivt för muskeltillväxt men DHT skulle kunna fungera för att upprätthålla sexuell funktion. Med en brasklapp för källorna.
Citera
2018-07-09, 18:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SNIPER.RIFLE
Ingen som vill svara?
Du får kanske låta det gå mer än ett par timmar

DHT är mer potent än testosteron om man tittar på de sekundära manliga anlagen, ex skäggväxt.
Däremot är det testosteron du vill ha för att bygga muskler.
Så i ditt exempel bygger nog någon med testosteronnivå på 9 mer muskler med en lägre DHT omvandling.

Beroende på vilken studie du läser så får man lite tvetydiga svar, men de flesta verkar vara överens om att DHT inte ger någon positiv effekt på muskelbyggande, men för lite DHT har också negativ effekt på muskelbyggande.
Som med så mycket annat i kroppen så behövs balans.
Citera
2018-07-21, 07:56
  #4
Avstängd
SNIPER.RIFLEs avatar
Det hade ju funkat om en person med lågt värde vill bli manligare utan att stänga ner egenproduktionen. Fast svagare hade personen kanske blivit. Men dht har fortfarande en del positiva effekter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback