Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-07-14, 16:11
  #25
Medlem
D_V_Ss avatar
Herresatan vilka idioter de är

Citat:
Jonas Eriksson är riksdagsledamot och Miljöpartiets gruppledare i riksdagen. Han står själv som ägare till tre bilar, varav en är en dieseldriven husbil som väger 3,5 ton.

Han har inga planer på att sälja någon av bilarna.

– Jag skulle kunna ha 100 bilar på min parkering – det skulle i alla fall inte betyda något om jag inte körde tusentals mil med dem, säger Jonas Eriksson.

https://www.expressen.se/nyheter/mp-...rliga-bilarna/

Isabella har varit med i MP sedan 08. Hur gammal är mannens bil?

Köp rätt bil från början bara så slipper man göra en pudel och efterhandskonstruera.

De klämmer gärna åt folk för åsiktsbrott. Och de tjänar grymma pengar. Men någon moralisk kompass eller att göra rätt för sig förstår dem inte. Och så har de mage att gasta om främlingsfientlighet hit och dit. Verkligen lärarens favorit som gick direkt från elevrådet med prettosilversked i rövmunnen in i politiken enkom för att känna sig viktig.
Citera
2018-07-15, 23:36
  #26
Medlem
D_V_Ss avatar
Det ploppade upp en bra video på Youtube av en Henrik Jönsson. Tror han är ganska känd.. Han pratar om MP och vilka dårar de är, med ord som skräder där jag hellre kallar en spade för en spade. https://youtu.be/oCCIuMFYRO8

Helt sjukt hur politiker kan vara så totalt efterblivna. Bra om väljarna vaknar upp till den grad att man åtminstone reagerar instinktivt när någon politiker tabbar sig. Och inte låter apatin svepa dårskapen under mattan.
Citera
2018-07-16, 09:08
  #27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Det här med Isabella Lövin.. Varför kör hennes man en bil som anses vara dålig för miljön? Varför?!!

Jag får det inte att gå ihop. Vet inte han vad hennes roll innebär som politiker? Eller vet inte hon hur det framstår om detta kommer fram - som det gjorde?

Isabella är inte ensam, såklart. Även fast just MP verkar vara extra tröga. Det är ju bl a den klassiska Toblerone-skandalen med Sahlin. Eller varför inte järnrörsskandalen av SD.
Och bottenfärgen med Romson. Etc.

Varför är politiker så dumma?

Därför att politiker ser sig som för mer än andra och inte ska styras av samma regler som vanligt folk (De har till exempel egna lagar och regler när det kommer till bidrag som andra inte har tillgång till).
Citera
2018-07-16, 09:11
  #28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Som MP-ledare borde man ändå nästan vara fanatiskt klimatsmart, inte främst för man tror på det utan man vill ge en bra bild för sina väljare. Men ändå har MP en förmåga att misslyckas med det, bilen, båtfärgen och dom där tända ljusen vid earth hour. Om man är MP-väljare och ser sitt parti göra såna missar gång på gång kanske inte klimatet är så viktigt för dom utan bara själva godhetsignaleringen är det man tänker på främst. Tragiska människor.

Den bästa är ju Wetterstrand som pendlade med flyg fram och tillbaka till Finland under veckorna. (Öppna Sveriges gränser, mer araber! Men själv vill hon inte bo här) samt att hon körde runt i en stadsjeep eftersom "man behöver en sådan när man har barn"
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback