Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-08, 23:05
  #1
Medlem
Har köpt en Asus VivoBook Flip 14 TP401CA-EC012T / 14" / M3-7Y30 / 8GB / 128GB SSD / HD 615 / Win 10 på Webhallen för 5999:-. Nu funderar jag på att återlämna den efter att ha läst om den kassa batteritiden. Ändrade till batterisparfunktion och då dubblades timmarna. Men nu stör jag mig lite på hela grejen. Det jag funderar på är dock om det ens går att få nåt bättre för samma summa. När det gäller själva grafiken och olika komponenter / minne osv. Skulle kunna tänka mig att lägga ut 7000 totalt. Min lilla hjärna skulle uppskatta tips på om jag ska återlämna , nöja mig eller vad jag ska köpa för nån i annat fall? All hjälp uppskattas för denna trötta skalle.
Citera
2018-07-08, 23:17
  #2
Medlem
Zitechos avatar
Vad får du ut för batteritid med den vid normal användning med respektive utan batterisparläge?
Citera
2018-07-08, 23:22
  #3
Medlem
Mulle-Meths avatar
Om enbart batteritiden är en deal breaker för dig så kan du ju kolla upp din nuvarande dators batterikapacitet (mAh). Sedan jämför du den med liknande produkter.

Av ren nyfikenhet, föredrar du dessa hybrider av bärbara datorer/surfplattor framför traditionella laptops?
Citera
2018-07-08, 23:38
  #4
Medlem
Zitecho den var nere på 75 % och då var återstående tid 2 Tim och 45 min. När jag satte den på batterisparläge så hamnade den på 5 Tim och 24 min.

Mulle-meth: Det spelar ingen roll om det är hybrider eller en vanlig laptop för min del.
Citera
2018-07-08, 23:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zitecho
Vad får du ut för batteritid med den vid normal användning med respektive utan batterisparläge?


Den var nere på 75 % och då var återstående tid 2 Tim och 45 min. När jag satte den på batterisparläge så hamnade den på 5 Tim och 24 min
Citera
2018-07-08, 23:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle-Meth
Om enbart batteritiden är en deal breaker för dig så kan du ju kolla upp din nuvarande dators batterikapacitet (mAh). Sedan jämför du den med liknande produkter.

Av ren nyfikenhet, föredrar du dessa hybrider av bärbara datorer/surfplattor framför traditionella laptops?

Det spelar ingen roll om det är hybrider eller en vanlig laptop för min del.
Citera
2018-07-09, 00:03
  #7
Medlem
Fotbollspucks avatar
Jag tycker dy ska behålla den, har en själv supernöjd och det är så jäkla skönt att slippa en surrande fläkt.
Jag har jättebra batteritid, jag har just nu 31% batteri kvar = 2tim och 30 min och jag kör inte på batterisparläge.

Som surfdator är den suverän.
__________________
Senast redigerad av Fotbollspuck 2018-07-09 kl. 00:05.
Citera
2018-07-09, 00:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollspuck
Jag tycker dy ska behålla den, har en själv supernöjd och det är så jäkla skönt att slippa en surrande fläkt.
Jag har jättebra batteritid, jag har just nu 31% batteri kvar = 2tim och 30 min och jag kör inte på batterisparläge.

Som surfdator är den suverän.


Men va?! Hur kan du ha så mycket kvar när jag har 75% och bara 2 tim och 45 min kvar... skumt ju.
Citera
2018-07-09, 00:16
  #9
Medlem
Fotbollspucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilly82
Men va?! Hur kan du ha så mycket kvar när jag har 75% och bara 2 tim och 45 min kvar... skumt ju.
Ja du behöver få den reparerad eller utbytt.
Citera
2018-07-09, 00:22
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollspuck
Ja du behöver få den reparerad eller utbytt.

Tydligen. Ska höra av mig till webhallen. Hade jag haft din batteritid så skulle jag inte brytt mig utan behålla den.

Är det exakt samma?

https://www.webhallen.com/se/product...-HD-615-Win-10
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback