SVT framställer Miljöpartiets språkrör som en enorm hycklare, i direktsändning! Jag kan inte minnas senaste gången jag sett SVT göra en kupp av detta slag mot en politiker i sjuklövern.
En 13 år gammal bil med dieselmotor ägs av Isabella Lövins (MP) familj. I SVT-programmet Opinion live så blir språkröret ställd mot väggen för bilvalet.
Programledaren Belinda Olsson tar fram en modellbil som hon ställer upp framför Lövin. Hon berättar att det är en 13 år gammal bil med en riktigt miljöskadlig dieselmotor och frågar Lövin om hon känner igen bilen.
"Jag ser att det är någon slags pickup eller något liknande", svarar Isabella Lövin och försöker se halvt frånvarande ut.
Olsson kontrar och säger att det är exakt en sådan bil som Lövin har i sin familj, och att det är
en av de absolut största miljöbovarna. Hon frågar åter igen hur Lövin kan välja en sådan bil. Hon säger även att Lövins bil regelbundet registreras för trängselskatter i Stockholm.
Isabella Lövin blir minst sagt ställd av Belinda Olssons kommentar.
Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-familjens-bil
Vad har triggat SVT till att utföra en kupp mot en av topparna i Miljöpartiet? Det är ju ett parti som medierna alltid hållit om ryggen. Är kuppen bara tillfälligt brus, eller är PK-elitens övergång till Centerpartiet fullständig nu?