• 1
  • 2
2018-07-08, 22:40
Medlem
Rufoss avatar
SVT framställer Miljöpartiets språkrör som en enorm hycklare, i direktsändning! Jag kan inte minnas senaste gången jag sett SVT göra en kupp av detta slag mot en politiker i sjuklövern.

En 13 år gammal bil med dieselmotor ägs av Isabella Lövins (MP) familj. I SVT-programmet Opinion live så blir språkröret ställd mot väggen för bilvalet. Programledaren Belinda Olsson tar fram en modellbil som hon ställer upp framför Lövin. Hon berättar att det är en 13 år gammal bil med en riktigt miljöskadlig dieselmotor och frågar Lövin om hon känner igen bilen.

"Jag ser att det är någon slags pickup eller något liknande", svarar Isabella Lövin och försöker se halvt frånvarande ut.

Olsson kontrar och säger att det är exakt en sådan bil som Lövin har i sin familj, och att det är en av de absolut största miljöbovarna. Hon frågar åter igen hur Lövin kan välja en sådan bil. Hon säger även att Lövins bil regelbundet registreras för trängselskatter i Stockholm.

Isabella Lövin blir minst sagt ställd av Belinda Olssons kommentar.

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-familjens-bil

Vad har triggat SVT till att utföra en kupp mot en av topparna i Miljöpartiet? Det är ju ett parti som medierna alltid hållit om ryggen. Är kuppen bara tillfälligt brus, eller är PK-elitens övergång till Centerpartiet fullständig nu?
Senast redigerad av Rufos 2018-07-08 kl. 22:56.
Citera
2018-07-08, 22:43
Medlem
Thuriazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
SVT framställer Miljöpartiets språkrör som en enorm hycklare, i direktsändning! Jag kan inte minnas senaste gången jag sett SVT göra en kupp av detta slag mot en politiker i sjuklövern.

Vad har triggat SVT till att utföra en kupp mot en av topparna i Miljöpartiet? Det är ju ett parti som medierna alltid hållit om ryggen. Är kuppen bara tillfälligt brus, eller är PK-elitens övergång till Centerpartiet fullständig nu?

Ur mitt konspiratoriska sinne säger jag att de bränner ut MP eftersom att de troligen inte kommer kunna hålla sig över 4 % men förmodligen nära. Hamnar de på 3.5% så försvinner många viktiga röster som istället kan läggas på nån annan av de goda.
Citera
2018-07-08, 22:45
Medlem
krautbrains avatar
Ca: 13:00 in
https://www.svtplay.se/video/1831249...-3-8-jul-20-00
Citera
2018-07-08, 22:46
Medlem
Myhr1s avatar
Är ju lugnt så länge man fraktar stora stenar.
Citera
2018-07-08, 22:48
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos

Vad märkligt beteende av svt? Men jag är inte förvånad över lövins bilval, deras politikhar handlat om att islamisera Sverige så fort som möjligt. Nu när pk är opoppis så börjar man hemvända till sina gamla ideal, men det är försent för det.
Citera
2018-07-08, 22:49
Medlem
Gabriel2017s avatar
Man vill kanske ha bort MP för att väljarna ska gå till Centern istället. Den här kuppen tror jag blivit planerad högre upp i SVT ifrån chefen, kanske direkt order ifrån regeringen själva. Man vill sänka MP som bara har orsakat S ras med sin utpressningspolitik gentemot dem. Förövrigt har familjen 3 bilar, inte speciellt miljösmart, där inte, hyckleri!
Citera
2018-07-08, 22:57
Medlem
Zitechos avatar
Fantastiskt kul att läsa er små konspirationsteoretiker som tror att detta kommer från högre ort, haha.
Nåja, Åsa Romson målar med miljöfarlig färg på båten och Lövins man kör dieselmonster, lustigt
Citera
2018-07-08, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel2017
Man vill kanske ha bort MP för att väljarna ska gå till Centern istället. Den här kuppen tror jag blivit planerad högre upp i SVT ifrån chefen, kanske direkt order ifrån regeringen själva. Man vill sänka MP som bara har orsakat S ras med sin utpressningspolitik gentemot dem. Förövrigt har familjen 3 bilar, inte speciellt miljösmart, där inte, hyckleri!
Beror väl på vad de andra är för bilar. Om det är som Lövin säger att maken bara kör 300 mil om året med bilen är det väl mer miljövänligt än att köpa ny bil?? De verkar ju ha övervägt detta eftersom hon visste miltalet.
Citera
2018-07-08, 23:04
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Riktig dubbelmoral miljö bla bla bla och sen fet pickup truck ye ye ye
Citera
2018-07-08, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Beror väl på vad de andra är för bilar. Om det är som Lövin säger att maken bara kör 300 mil om året med bilen är det väl mer miljövänligt än att köpa ny bil?? De verkar ju ha övervägt detta eftersom hon visste miltalet.
300 mil i Stockholmsköer motsvarar minst 1500 mil på landsbygden. Det kan ta en timme att köa en mil i rusningstrafiken med en betydligt högre bränslekonsumtion.
Citera
2018-07-08, 23:38
Medlem
Jag tyckte att hon kom undan alldeles för lätt.
-Han kör bara 300 mil/år.
-Jaha. (och så tog hon undan bilen och gick vidare)

Detta är som när, tror det var, Per Gahrton för många år sedan avslöjades med att köra bil utan katalysator och menade då att han bara körde lite. Han fick då förklarat för sig att 100 mil utan kat motsvarade 1000 mil med. Samtidigt menade han att alla andra skulle byta ut sina bilar till en med kat.

Dessa "miljökämpar" lever verkligen inte som de själv lär andra!
Nog finns det Euro6 även som pickup.
Senast redigerad av KamratBlue 2018-07-08 kl. 23:40.
Citera
2018-07-09, 00:40
Avstängd
Helt otroligt. En miljöpartist som kör omkring i en jävla dieselpickup i Stockholms innerstad.

"stora stenar". Hon har nog blivit träffad i huvudet av stora stenar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in