Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-07-11, 17:28
  #37
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du tror inte korruption finns? Jag menar...Det är EU vi talar om. Borgerlighetens näste!
Nej, det är Norge vi talar om, som inte är med i EU. Tror du EU kommer att invadera, eller menar du att korrupta norrmän skulle försnilla oljefonden för EUs räkning?
Vad röker du, detta är ju tokigare än dina vanliga konspirationer och vanföreställningar?
Jag är ingen större vän av ett överstatligt EU, men det finns så många existerande tokigheter att bekämpa att du inte behöver komma med rena fantasier.
Norge är ett självständigt land som förtjänat sin oljefonden hederligt och lagligt. EU kommer aldrig att konfiskera den, släpp det.
Citera
2018-07-11, 17:40
  #38
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Nej, det är Norge vi talar om, som inte är med i EU. Tror du EU kommer att invadera, eller menar du att korrupta norrmän skulle försnilla oljefonden för EUs räkning?
Vad röker du, detta är ju tokigare än dina vanliga konspirationer och vanföreställningar?
Jag är ingen större vän av ett överstatligt EU, men det finns så många existerande tokigheter att bekämpa att du inte behöver komma med rena fantasier.
Norge är ett självständigt land som förtjänat sin oljefonden hederligt och lagligt. EU kommer aldrig att konfiskera den, släpp det.

Norge är med NATO och NATO är på EU's sida. Det är helt orealistiskt att pengarna går till folket. Mycket vanligare att pengar går till att finansiera privata fickor.
Citera
2018-07-11, 19:08
  #39
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Norge är med NATO och NATO är på EU's sida. Det är helt orealistiskt att pengarna går till folket. Mycket vanligare att pengar går till att finansiera privata fickor.
NATO eller EU är inte ’privata’ fickor.
Pengarna går redan till folket, som tråden visat.
NATO är inte alltid på EUs sida; https://edition.cnn.com/2018/07/10/p...018/index.html

Sitter du bara och hittar på, helt utan att läsa några källor?
Citera
2018-07-11, 19:15
  #40
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
NATO eller EU är inte ’privata’ fickor.
Pengarna går redan till folket, som tråden visat.
NATO är inte alltid på EUs sida; https://edition.cnn.com/2018/07/10/p...018/index.html

Sitter du bara och hittar på, helt utan att läsa några källor?

Jag utgår bara från praktiken och livserfarenhet som jag har fått från dagens moderna samhälle.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback