Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-08, 17:35
  #1
Medlem
Har en väldigt ytligt bekant som börjat yra om att "leva på ljus". Det närmsta jag kan finna på ämnet är lufterianism, att alltså inte leva på fysisk föda utan bara på typ luft och energi från universum. vad vet ni här om detta? är det bara att ringa psyk på en gång?
Citera
2018-07-08, 19:55
  #2
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengummangickinte
Har en väldigt ytligt bekant som börjat yra om att "leva på ljus". Det närmsta jag kan finna på ämnet är lufterianism, att alltså inte leva på fysisk föda utan bara på typ luft och energi från universum. vad vet ni här om detta? är det bara att ringa psyk på en gång?

Det är något sektliknande indiskt pseudo-mumbojumbo. Det går inte att leva på solljus allena. Försök att förklara att man måste äta och dricka, eller ring en psykolog. Det är bara en tidsfråga innan personen dör av svält. Men innan dess så lär denne må ganska dåligt, redan efter ett par dagar och döden lär väl dröja 2 veckor högst.

https://en.wikipedia.org/wiki/Inedia
Citera
2018-07-10, 00:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Det är något sektliknande indiskt pseudo-mumbojumbo. Det går inte att leva på solljus allena. Försök att förklara att man måste äta och dricka, eller ring en psykolog. Det är bara en tidsfråga innan personen dör av svält. Men innan dess så lär denne må ganska dåligt, redan efter ett par dagar och döden lär väl dröja 2 veckor högst.

https://en.wikipedia.org/wiki/Inedia

Personen hävdar att han mår som bäst när han svälter och att han har börjat ifrågasätta behovet av konsomtion av föda... sen kom det nån förbannad hippie och började prata om att det går att leva på ljus... vi är inte nära vänner men jag får väl hålla lite koll och ringa psyk ifall det spårar. Sjukaste jag hört är det iaf.
Citera
2022-02-12, 22:16
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengummangickinte
Personen hävdar att han mår som bäst när han svälter och att han har börjat ifrågasätta behovet av konsomtion av föda... sen kom det nån förbannad hippie och började prata om att det går att leva på ljus... vi är inte nära vänner men jag får väl hålla lite koll och ringa psyk ifall det spårar. Sjukaste jag hört är det iaf.


Nu var det ett tag sen. Jag undrar hur det gick med din kompis?
Citera
2022-02-12, 23:31
  #5
Medlem
zepofans avatar
Jävla dumheter det där, men det är väl ungefär som med musslornas "fasta" under Ramadan. Det är tillåtet att äta på natten eller under resa, så vad är problemet? Det är väl inga problem att vara utan mat 10-12 timmar om man kan trycka en kebabrulle på T-banan till jobbet. Luftmänniskorna jobbar på ungefär samma sätt, om ingen ser dig äta har det aldrig hänt.
Citera
2022-03-22, 02:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kadavra-avada
Nu var det ett tag sen. Jag undrar hur det gick med din kompis?

Det var det verkligen!
Senast december 2021 var han på café. Gissningsvis säljer de inte luft, solljus och kosmiska energier där, så man får nog anta att han käkat nåt. Har inte sett honom skriva något om sin kosthållning och har inte träffat honom på mer än 5 år. Han ser då inte heller sjukligt mager ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback