Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-28, 17:27
  #25
Medlem
ChemicalGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r1000
De har angett att jag ligger mellan 2-5 BTC i volym.

Jag var ganska tidig med BTC så det har inte gällt några stora summor i SEK.

Har såklart tänkt testa att göra precis som du säger men undrar om de kommer låta mig regga nytt konto med samma nr? Irriterande är det i alla fall.
Får leta upp mitt lösenord och logga in på mitt konto, men har nog under 1 btc transaktioner.
Men 2-5 är ändå rätt mycket i dagens läge.
Det borde gå eftersom det kan finnas personer som har samma namn, skriv olika personnummer bara (minns inte om det frågas). Kontorna skapas automatiskt och du kan handla direkt. Inget som kollas om de inte med avsikt börjar jaga efter folk med ditt namn. Du kan ju skriva random namn/uppgifter om du ska ex handla kontant eller säljare inte bryr sig.
Och nu vill man ta bort kontanter i framtiden, sista okontrollerade betalningssätt och överallt frågas vart man har pengar ifrån om det är över typ 1000 spänn. De vill fan ha koll på allting.
Citera
2018-12-01, 22:45
  #26
Medlem
Hestmotfolkgrupps avatar
Gjorde nyss en förfrågan om att köpa av nån snubbe på Localbitcoins. Står såhär nu " Trade status: Waiting for buyer to verify identity to advertiser." Vad kommer jag behöva göra? Är det legit att skicka bild på körkortet och sen köpa något illegalt för bitcoinsen? Helt ny på detta så uppskattar om alla med lite koll svarar..
Citera
2018-12-14, 16:46
  #27
Medlem
Du måste väl mixa vinden innan du för över dom till din knarksäljare? Annars är det ju bara följa adressen rakt av och se att du köpte dessa bitcoin med squash sen skickades bitcoinen till flugsvamp...
Citera
2018-12-14, 17:10
  #28
Medlem
TredjeSolens avatar
1. LocalBitcoins.
2. Tumbla dina coins.
3. Ta dina Bitcoins du köpt för Swish, sälj de på en anonym site, och köpa nya Bitcoins där.
Citera
2018-12-15, 10:25
  #29
Medlem
Bocken.Bruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Du måste väl mixa vinden innan du för över dom till din knarksäljare? Annars är det ju bara följa adressen rakt av och se att du köpte dessa bitcoin med squash sen skickades bitcoinen till flugsvamp...
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeSolen
1. LocalBitcoins.
2. Tumbla dina coins.
3. Ta dina Bitcoins du köpt för Swish, sälj de på en anonym site, och köpa nya Bitcoins där.
Kan man be om en förklaring vad som menas med att mixa vinden resp att tumbla coins?
Citera
2019-01-20, 17:15
  #30
Medlem
Någon som vet hur blir det med skatten om man handlar från localbitcoins för att köpa grejer på darkweb som t.ex droger?
__________________
Senast redigerad av Theshit1 2019-01-20 kl. 17:17.
Citera
2019-01-20, 19:01
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theshit1
Någon som vet hur blir det med skatten om man handlar från localbitcoins för att köpa grejer på darkweb som t.ex droger?

Som jag har uppfattat det:

Du ska skatta på vinsten vid försäljning av coinsen, eller i ditt fall bytet av vara.
Om du köper bitcoin för säg 3000 och sedan använder dem när dem är värda 3300 skall du vinstskatta 30% på 300.

Hur som helst lär ju inte säljaren rapportera tillbaka mot någon myndighet.

Någon kan säkert rätta mig om jag har fel.
Citera
2019-01-20, 19:04
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CashInHand
Som jag har uppfattat det:

Du ska skatta på vinsten vid försäljning av coinsen, eller i ditt fall bytet av vara.
Om du köper bitcoin för säg 3000 och sedan använder dem när dem är värda 3300 skall du vinstskatta 30% på 300.

Hur som helst lär ju inte säljaren rapportera tillbaka mot någon myndighet.

Någon kan säkert rätta mig om jag har fel.

Ja det förstår jag men om man inte har gjort någon finns som t.ex att direkt efter köp skicka dem från localbitcoins till Marknaden man ska handla grejerna ifrån då har man inte gjort någon vinst alls! Snarare brukar säljarna på localbitcoins sälja 5-10% dyrare så man får betala mer för att få bitcoins..
Citera
2019-01-22, 17:59
  #33
Medlem
pouya.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theshit1
Någon som vet hur blir det med skatten om man handlar från localbitcoins för att köpa grejer på darkweb som t.ex droger?
Ingen skatt alls.
Citera
2019-01-25, 04:47
  #34
Medlem
diskretpunkts avatar
"Other Security Measures
Do not use the same password on different websites.
Do not use Tor browser. Using a Tor browser puts you in the risk getting your bitcoins stolen.
Do not get involved in transactions outside the LocalBitcoins.
Do not use the website from a shared computers or devices, like ones in public internet cafes, as they may have keyloggers installed to steal your user credentials.
When logging in to the website, read the browser address bar and check that you are logging into localbitcoins.com and not a phishing domain. Make sure the spelling is localbitcoins.com exactly, as the phishers, especially email phishers, often register domain names resembling localbitcoins.com domain name. (ie: localbiRcoins.com). "

Hur ska man kunna handla på dreammarket om man inte kan använda TOR browser? eller kan jag skicka mina bitcoins från mitt konto på localbitcoins till dreammarket-kontot igenom vanlig internet-browser?
Och vadå bli inte involverad i transaktioner utanför bitcoins? Vad behöver jag tänka på?
Hur och varför kan dom bli stulna i TOR?

MVH!
Citera
2019-01-25, 21:12
  #35
Medlem
pouya.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
Hur ska man kunna handla på dreammarket om man inte kan använda TOR browser? eller kan jag skicka mina bitcoins från mitt konto på localbitcoins till dreammarket-kontot igenom vanlig internet-browser?
Och vadå bli inte involverad i transaktioner utanför bitcoins? Vad behöver jag tänka på?
Hur och varför kan dom bli stulna i TOR?

MVH!
Skicka btc från lb-plånboken till en annan anonym plånbok innan du skickar det vidare därifrån till marknadsplatsen. Ja du kan använda clearnet.

Finns inget att oroa sig för gällande det där svamlet om TOR om bitcoinstöld. Se bara till att du besöker marknadsplatsen riktiga url så att inte insättningsadressen är en scam.
Citera
2019-06-23, 19:44
  #36
Medlem
Lek med tanken att någon köper bitcoins via swish och skickar direkt till insättningsadressen på flugsvamp. När pengarna kommit in genererar personen direkt en ny insättningsadress.

Hur vet polisen att den första insättningsadressen tillhörde ditt konto och att det var ett konto på flugsvamp? Hur vet de att det är inte någon annans konto som du skickat betalning till i bitcoins för t.ex. en cykel? Kan adressen fortfarande kopplas till någons inlogg efter att ny bitcoinadress genererats för kontot? Hur stora resurser krävs för att spåra en insättning såhär? Är det troligt att det görs i realtid och kan knytas till ett faktiskt brott med bevis? Att skicka pengar till flugsvamp bör inte i sig vara olagligt. Brottet sker väl först om bitcoinsen används till att köpa något olagligt. Utan bevis om köp och mottagande efter spårad insättning länkad till någons specifika konto och person så blir det väl svårt för polisen att göra något slags gripande och väcka åtal?

Eller hur tänker ni?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback