Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-07-11, 09:15
  #25
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memolaji
Duschar mig varenda dag
Enkelt. Du tvättar dig dåligt. Att bara blaska med lite tvål tar inte bort allt. Skaffa dig en tvättsvamp med en scrubbsida och scrubba dig ordentligt så du får bort all död hud och annat som ligger kvar och luktar.
När du kommer ut duschen så ska du inte lukta. Gör du det har du inte tvättat bort allt och får bakläxa.

Sen kan du ta på dig deo och hålla dig fräsh längre.
Citera
2018-07-26, 19:44
  #26
Medlem
Kolla om ”absolut torr” säljs på Apoteket/online fortfarande
Citera
2018-08-05, 15:45
  #27
Medlem
Kommer lukten från armhålorna eller tröjan?

Svett kombinerat med deo har en tendens att fastna i tyget och kan vara jättesvårt att få bort, så lukta på dina tröjor när dom är tvättade och torra för att se om detta är problemet. Trimma håret i armhålan, tvätta dig morgon och kväll och smörj in armhålan med hudkräm på kvällen. Ta på antiperspirant på morgonen efter tvätt och se till att den hinner torka innan du sätter på dig tröja, skjorta eller vad du nu använder.

Vilken deo/antiperspirant som passar är individuellt så prova dig fram. Personligen föredrar jag stick då jag tycker att dom torkar fortare.
__________________
Senast redigerad av marangzviss 2018-08-05 kl. 15:47.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback