Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-22, 21:20
  #13
Moderator
Neksnors avatar
Raderat ungefär en halv tråd med inlägg som huvudsakligen handlar om hur man i vissa länder med huvudsakligen muslimsk befolkning samt vissa delstater i USA kan dribbla med juridiken för att få knulla småflickor.

/Mod
Citera
2018-07-28, 10:00
  #14
Medlem
ChemicalGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermann666
Det är fortfarande 18 år som är lägsta åldersgräns i Tyskland. Det finns lite striktare regler för tjejer under 20 men det påverkar inte kunderna. Schweiz höjde sin åldersgräns från 16 till 18 för bara några år sedan.
Känner tom en som blev åtalad för köp av sex av en typ 16 åring i Tyskland. Han fick lite böter.
För dem tjejer som är under 20 måste förnya sin prostitutions "tillstånd" varje 6 månader, småsaker med ändå. De måste genomgå samtal, läkare å andra onödiga papper. Över 20 typ 1-2 är giltigt minns inte riktigt.

Sen i de länder där det är förbjudet att köpa sex överhuvtaget borde det inte spela nån roll, bara hon är byxmyndig. Eller så frågar man inte åldern, tar nån som ser ung ut. Är hon under 18 säger man att man inte visste det.
Citera
2018-07-28, 10:29
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChemicalGirl
Känner tom en som blev åtalad för köp av sex av en typ 16 åring i Tyskland. Han fick lite böter.
För dem tjejer som är under 20 måste förnya sin prostitutions "tillstånd" varje 6 månader, småsaker med ändå. De måste genomgå samtal, läkare å andra onödiga papper. Över 20 typ 1-2 är giltigt minns inte riktigt.

Sen i de länder där det är förbjudet att köpa sex överhuvtaget borde det inte spela nån roll, bara hon är byxmyndig. Eller så frågar man inte åldern, tar nån som ser ung ut. Är hon under 18 säger man att man inte visste det.


Ja hur funkar det egentligen? Man kan ha syora problem att aom vuxen se skillnad på en mogen 14 åring och en 18 åring.

Att säga man inte visste brular väl inte hålla så ofta. Då säger åklagaren man borde förstått att hon va si och så ung.
Citera
2018-07-29, 23:39
  #16
Medlem
ChemicalGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Ja hur funkar det egentligen? Man kan ha syora problem att aom vuxen se skillnad på en mogen 14 åring och en 18 åring.

Att säga man inte visste brular väl inte hålla så ofta. Då säger åklagaren man borde förstått att hon va si och så ung.
Mmmm, så var det också för honom jag känner. Hon sa att hon var 18 tror jag. Men jag tycker det är extremt fittigt av tjejerna att anmäla dem som köpt sex av dem när de var under 18. De visste vad de höll på med liksom
Sålde sex själv när jag var under 18 och sa alltid att jag är över 18 och fråga någon mer frågade jag om denne ville ha ansvaret om jag var under 18. Skulle aldrig ha anmält, det var ju liksom mitt val. Totalt respektlöst och dåligt av små tjejerna i såna fall. De måste ju inte vittna direkt.
Citera
2018-07-30, 20:23
  #17
Moderator
Neksnors avatar
Raderat 3 inlägg som berör regel 1.01 och 3 inlägg som berör regel 0.03.

/Mod
Citera
2018-07-31, 22:29
  #18
Medlem
I ett europeiskt land var tidigare lagligt att köpa 14 åriga prostituerade. Nu borde det vara förbjudet. Men är osäker.
I Sverige har du inte alla rättigheter bara för att du fyllt 18.
Tror du får rösta i vissa val vid 16
Frågan är svår att svara på tex så räknas du som barn vid 21 o vuxen vid 15. Beroende på den lag som du ska gälla under.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback