Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-08, 01:14
  #1
Medlem
urgts avatar
Tjo,

Min gamla Nexus 2 har börjat bli rätt seg, så funderar på att uppgradera till nåt lite modernare.

Till grejen hör att jag tycker mobiler är rätt skräp i allmänhet. Spyr så fort jag ser någon posta en sån där jävla m.wikipedia.org-länk, och tycker mobiler har förstört modern webbdesign genom att popularisera efterbliven design med fem meter långa sidor. Att skriva på en mobil är ju rent ut sagt skit också.

Det jag lär använda mobilen till är att ringa, lyssna på podcasts, BankID samt fota lite. Lång batteritid är ett plus.

Några tips till en bakåtsträvare?
Citera
2018-07-08, 01:49
  #2
Avstängd
Kyzs avatar
Du låter som en hipstersurgubbe. Men med det ignorerat (och dina dåliga argument)...

Vad har du för budget?
Citera
2018-07-08, 04:07
  #3
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
Du låter som en hipstersurgubbe. Men med det ignorerat (och dina dåliga argument)...

Vad har du för budget?

Har en del reserver just nu, så inte så noga. Köper ny mobil så sällan, så "månadskostnaden" blir nog inte så hög i vilket fall.

En till grej jag gillar: Tålighet mot vatten.
Citera
2018-07-08, 08:31
  #4
Avstängd
Kyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Har en del reserver just nu, så inte så noga. Köper ny mobil så sällan, så "månadskostnaden" blir nog inte så hög i vilket fall.

En till grej jag gillar: Tålighet mot vatten.
Mja, S9+ är ju i princip den bästa luren på marknaden. Så utan att tänka på budget säger jag S9+. Batteritiden är däremot halvdan. Och den är förmodligen overkill.

Annars... OnePlus 6, P20 Pro, SGA6, etc... Finns massor. Kolla på prisjakt så kan du jämföra specs. Finns även massor av araber på youtube som testar telefoner.
Citera
2018-07-08, 11:24
  #5
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Tjo,

Min gamla Nexus 2 har börjat bli rätt seg, så funderar på att uppgradera till nåt lite modernare.

Till grejen hör att jag tycker mobiler är rätt skräp i allmänhet. Spyr så fort jag ser någon posta en sån där jävla m.wikipedia.org-länk, och tycker mobiler har förstört modern webbdesign genom att popularisera efterbliven design med fem meter långa sidor. Att skriva på en mobil är ju rent ut sagt skit också.

Det jag lär använda mobilen till är att ringa, lyssna på podcasts, BankID samt fota lite. Lång batteritid är ett plus.

Några tips till en bakåtsträvare?

Om du verkligen är mobilhatare så är denna modellen perfekt:

https://fyndiq.se/product/6793675-le...obil-med-ljud/
Citera
2018-07-08, 12:33
  #6
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
En till grej jag gillar: Tålighet mot vatten.
Kanske någon av alternativen nedan:

Motorola Moto G6 "En p2i-klassad vattenavstötande beläggning skyddar telefonen mot stänk och lätt regn"
CAT S31
Cat S41 ...mer arbetsminne och bättre kamera än S31.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback