Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-07-08, 22:30
  #49
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Nej, inte ensamt. Men om du lyssnar på vissa program, som exempelvis Morgonpasset, så blir slutsatsen dragen av att fördelningen mellan homosexuella, invandrare och etniska svenskar är så extremt långt från verkligheten. Samma med VM-sändningar, där antalet kvinnor, baserat på det genomsnittliga fotbollsintresset, egentligen borde vara noll, men nu är i det närmaste 50% av alla inblandade. Jag har absolut inget emot kvinnliga reportrar, men jag mår illa av tanken på att de så tydligt är inkvoterade. Men du tycker uppenbarligen att kvotering är positivt?
Jag vet inte riktigt vart den avslutande halmgubben kom från – vi glömmer den va?

För mig är det inte uppenbart att en grupp människor har framtagits med hjälp av kvotering enbart för att den inte återspeglar den rådande samhällsdemografin. Massor med redaktioner på SR P1 består enbart av etniska svenskar, vilket inte återspeglar samhällsdemografin. Utifrån din logik är även de "uppenbart" kvoterade, vilket jag alltså inte håller med om.
Citera
2018-07-09, 10:47
  #50
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaziLowRiders
Varför är det så många svartskallar på SVT numera?

På trådens titelfråga finns det ett ganska glasklart svar - man har helt enkelt ett mångfaldsmål.


SVT:s mångfaldsambition väcker debatt
http://www.gp.se/kultur/svt-s-m%C3%A...debatt-1.93879

Har du rätt mångfaldsbakgrund för SVT?
http://www.gp.se/ledare/har-du-r%C3%...-svt-1.4852824


Fann en ganska intressant artikel om "mångfaldskompetensen" på Sveriges Radio, https://www.svt.se/kultur/elitpluton...er-inte-langre

I artikeln finns bl.a. bilder/skärmdumpar från en mycket lång Facebook-diskussion mellan olika medarbetare på Sveriges Radio angående mångfald, var intressant läsning.
Citera
2018-07-09, 10:59
  #51
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Haha skojar du? Du såg inte på tv innan matchen idag va? De lät folk läsa upp rader från nationalsången och klippte ihop så att man fick sången uppläst vers för vers. Det var inte en slump att ett vuxet ensamkommande flyktingbarn från Afghanistan läste upp "ja jag vill leva, jag vill dö i norden".

Det är sjukt och det är överallt!

Numera har sådana inslag troligtvis negativ effekt och retar svensken...

Tycker det är värst när de ska kvotera in personer i barnprogram.
Citera
2018-07-09, 18:25
  #52
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det handlar om kvotblattar - för att svensken skall bli van vid att se blattar och negrer i varje gathörn utan att reagera - så folkutbytet går än snabbare och smidigare.

Jämför det där med att koka en groda - släpper du grodan i en kastrull med hett vatten så hoppar den ur direkt - ställer du däremot kastrullen med kallt vatten på spisen så kommer grodan simma runt där i utan att klaga, medans vattnet sakta blir allt varmare och varmare tills det att grodan dör.

Exakt detta.
Det hänger även samman med den rasblandningspropaganda som företag som är PK bedriver:
(FB) Etnisk mångfald i reklamen /rubrik ändrad, Mod

lägg samman alla "Blanda upp"-propaganda och mönstret är närmast övertydligt.

Sen sker även infiltration från element som inte ska finnas i Sverige då de via massmedia kan föra ut sin smörja, t.ex. islam. Bara titta hur islamvurmande SVT är av att ha många muslimer i sina led numera.

Är ju inte bara programledare, det är kameramän, klippare och andra som är hudfärgshandikappade på SVT.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback