Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-07, 21:39
  #1
Avstängd
Hej, om tråden sitter fel så kan mod vända rätt.

Angoende Paygoo: deras hemsida är inte så informativ.

1. Vad är maxbelopp att fylla på?
2. Kan jag kolla saldot på ATM bankomat?

Tänkte festa med polare redigt så bör verkligen begränsa mig från att komma åt mitt riktiga konto. Eller brudarna från att komma åt mitt konto vid baren
Citera
2018-07-07, 22:27
  #2
Avstängd
SNIPER.RIFLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daygamer
Hej, om tråden sitter fel så kan mod vända rätt.

Angoende Paygoo: deras hemsida är inte så informativ.

1. Vad är maxbelopp att fylla på?
2. Kan jag kolla saldot på ATM bankomat?

Tänkte festa med polare redigt så bör verkligen begränsa mig från att komma åt mitt riktiga konto. Eller brudarna från att komma åt mitt konto vid baren
Maxbelopp är 2000kr. Nej du kollar saldo på deras hemsida.
Citera
2018-07-07, 22:28
  #3
Avstängd
SNIPER.RIFLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daygamer
Hej, om tråden sitter fel så kan mod vända rätt.

Angoende Paygoo: deras hemsida är inte så informativ.

1. Vad är maxbelopp att fylla på?
2. Kan jag kolla saldot på ATM bankomat?

Tänkte festa med polare redigt så bör verkligen begränsa mig från att komma åt mitt riktiga konto. Eller brudarna från att komma åt mitt konto vid baren
Du bör också vara medveten om att dom tar ut avgifter om du handlar mer än 3 gånger.
Citera
2018-07-07, 22:31
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SNIPER.RIFLE
Du bör också vara medveten om att dom tar ut avgifter om du handlar mer än 3 gånger.


Ops, hur mycket ligger den på då?
Citera
2018-07-07, 22:33
  #5
Avstängd
SNIPER.RIFLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daygamer
Ops, hur mycket ligger den på då?
Tror det är 3% av köpet eller nått sånt...

Sen finns det kanske andra avgifter också.
Citera
2018-07-07, 22:36
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SNIPER.RIFLE
Tror det är 3% av köpet eller nått sånt...

Sen finns det kanske andra avgifter också.

Finns det bättre kort där ute? Som man dessutom kan slänga mer pengar i?
Citera
2018-07-07, 22:49
  #7
Avstängd
SNIPER.RIFLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daygamer
Finns det bättre kort där ute? Som man dessutom kan slänga mer pengar i?
Kom på att dem har 2 kort. Gift-kortet och ett annat kort. Men vet inte om det kan fyllas med mer. Gift-kortet kan bara laddas en gång. Känner inte till några andra fysiska kort som är bättre men det finns nog.
Citera
2019-09-03, 03:35
  #8
Medlem
Kan någon vänligen verifiera för mig hur personuppgiftshanteringen går till när man köpt ett Paygoo-kort med kontanter hos t ex Pressbyrån/7Eleven?

Räcker det med ett anonymt kontantkorts-mobiltelefonnummer, och påhittat namn/adress (utan att de skickar någon kod till adressen) och en anonym email-adress...

eller...

...måste man uppge sitt personnummer när man ska aktivera kortet på deras hemsida?

Observera att det kortet jag vill ha, att det räcker att jag ska kunna använda det en gång (EJ över 2000 kr), och betala på internet (jag ska betala domän/hosting för en hemsida, och vill som sagt vara anonym). Denna procedur kommer sedan att upprepas en gång per år (med nytt kort antar jag?)?

Tack på förhand, för ev info/hjälp jag kan få rörande mina frågor.

Mvh

OBS: IFALL NI SVARAR PÅ DETTA INLÄGG, VÄNLIGEN TRYCK PÅ "CITERA-"KNAPPEN, ANNARS SÅ VET JAG INTE ATT NÅGON HAR SVARAT.
__________________
Senast redigerad av Against-modernity 2019-09-03 kl. 03:38.
Citera
2019-09-13, 12:05
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Kan någon vänligen verifiera för mig hur personuppgiftshanteringen går till när man köpt ett Paygoo-kort med kontanter hos t ex Pressbyrån/7Eleven?

Räcker det med ett anonymt kontantkorts-mobiltelefonnummer, och påhittat namn/adress (utan att de skickar någon kod till adressen) och en anonym email-adress...

eller...

...måste man uppge sitt personnummer när man ska aktivera kortet på deras hemsida?

Observera att det kortet jag vill ha, att det räcker att jag ska kunna använda det en gång (EJ över 2000 kr), och betala på internet (jag ska betala domän/hosting för en hemsida, och vill som sagt vara anonym). Denna procedur kommer sedan att upprepas en gång per år (med nytt kort antar jag?)?

Tack på förhand, för ev info/hjälp jag kan få rörande mina frågor.

Mvh

OBS: IFALL NI SVARAR PÅ DETTA INLÄGG, VÄNLIGEN TRYCK PÅ "CITERA-"KNAPPEN, ANNARS SÅ VET JAG INTE ATT NÅGON HAR SVARAT.


Korten behöver inte aktiveras, det står att man ska men de är redo att användas direkt som de är. Bara om du måste ha PIN-kod så måste du lägga till ett mobilnr på deras sida.
Citera
2019-09-14, 19:17
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hijacked
Korten behöver inte aktiveras, det står att man ska men de är redo att användas direkt som de är. Bara om du måste ha PIN-kod så måste du lägga till ett mobilnr på deras sida.

Vad avgör om jag måste ha PIN-kod eller inte när jag köper något med kortet?

Om jag ska handla (betala) något över nätet, då behöver jag väl ingen PIN-kod?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback