Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-07, 22:25
  #13
Moderator
Tinuviels avatar
Har lyft frågan internt.
Citera
2018-07-08, 08:58
  #14
Medlem
Bra förslag!
Citera
2018-07-08, 10:18
  #15
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Möjligt att tillåta matchprat i laidback?
Det behövs inte. Om avsikten med att flytta trådarna till Laidback är för att kräva s. k. LB-status, så har vi stöd för att införa LB-status för enskilda trådar eller hela delforum. Exempelvis är hela underforumet (FB) Dopningspreparat liksom de enskilda drogshop-trådarna i respektive drogforum belagda med LB-status. Det är en betydligt bättre logisk gruppering att ha matchtrådarna i de sportforum de tillhör än att slaska in dem i Laidback.
Citera
2018-07-08, 10:27
  #16
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Det behövs inte. Om avsikten med att flytta trådarna till Laidback är för att kräva s. k. LB-status, så har vi stöd för att införa LB-status för enskilda trådar eller hela delforum. Exempelvis är hela underforumet (FB) Dopningspreparat liksom de enskilda drogshop-trådarna i respektive drogforum belagda med LB-status. Det är en betydligt bättre logisk gruppering att ha matchtrådarna i de sportforum de tillhör än att slaska in dem i Laidback.
Jag håller med om att matchprat bör vara placerad i sportforumet.

Däremot skulle man gott kunna tänka sig en gräns likt den i tv-kommentarerna på 50 inlägg och en månads medlemskap.

Med det sagt har jag inte någon tydlig uppfattning om hur utbrett problemet är då jag inte själv deltar i matchtrådarna.
Citera
2018-07-08, 10:32
  #17
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag håller med om att matchprat bör vara placerad i sportforumet.

Däremot skulle man gott kunna tänka sig en gräns likt den i tv-kommentarerna på 50 inlägg och en månads medlemskap.

Med det sagt har jag inte någon tydlig uppfattning om hur utbrett problemet är då jag inte själv deltar i matchtrådarna.

Personligen tycker jag det inte är något stort problem, men vad ni än gör så flytta den inte till laidback. Bättre om de som är intresserade av fotboll och hockey får ha dessa trådar i sitt eget forum. Tycker en månads medlemskap och 50 inlägg låter som en bra enklare gräns för att eventuellt mota de oseriösa användare som mest är där för att förstöra. Trevligt inslag att kunna sitta o snacka under mästerskapen och matcherna.
Citera
2018-07-08, 20:03
  #18
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Håller med, man borde även behöva vara reggad i 2-5 dagar innan man kan posta i något forum så lär det bli färre troll.
Citera
2018-07-08, 20:27
  #19
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Håller med, man borde även behöva vara reggad i 2-5 dagar innan man kan posta i något forum så lär det bli färre troll.


Det finns redan, det tar tre dagar efter registrering innan man kan posta inlägg.
Citera
2018-07-09, 03:08
  #20
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det finns redan, det tar tre dagar efter registrering innan man kan posta inlägg.

Aha, det är jättebra!
Citera
2018-07-15, 19:07
  #21
Medlem
Tänkte skriva en ny fråga, men den är ju lite i samma anda som den här så jag tar förslaget här istället.

Precis som står i TS så nu under VM så förpestas matchtrådarna av massa nyreggade och troll. Går det inte för mods att stänga av just de personerna för att kommentera i just den tråden? Dvs en funktion som gör att användaren fortfarande får posta inlägg överallt men är avstängd från att posta i den aktuella tråden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback