Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-07, 17:22
  #1
Medlem
Citat:
Hustruns anklagelser om otrohet blev för mycket för den 29-årige mannen.
Han slog ihjäl henne och försökte sedan få det att se ut som hon överraskats av en inbrottstjuv, hävdar åklagaren.
Igår åtalades mannen för mord. Han erkänner att han misshandlat kvinnan.

Den misstänkte försökte få det att se ut som ett inbrott. Det är ovanligt. Någon som vet mer om händelsen? Vad blev straffet?
Citera
2018-07-07, 18:10
  #2
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Han dömdes, mot sitt nekande, för mord till tio års fängelse. Domen överklagades inte.

BO var gravid i sjätte månaden då hon bragdes om livet. Paret hade sedan tidigare en treårig dotter som GM fick behålla vårdnaden om, trots att han slagit ihjäl modern.

Källor:
Dagens Nyheter: "Morddömd man överklagar inte" 1999-09-03 https://www.dn.se/arkiv/inrikes/mord...erklagar-inte/
Motion i riksdagen: "Vårdnaden om barn efter grova våldsbrott" 1999/2000 https://www.riksdagen.se/sv/dokument...brott_GN02L428
__________________
Senast redigerad av Ettsjutretton 2018-07-07 kl. 18:15.
Citera
2018-07-07, 18:25
  #3
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Bara 10 år. Då är han ute nu och lever svennebanan-liv. En uthängning vore på sin plats?
Eller vad säger flashback?
Citera
2018-07-07, 18:27
  #4
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Den mördade kvinnan hette Filippa Karlsson, f Casell 1968.
Citera
2018-07-07, 18:31
  #5
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Han dömdes, mot sitt nekande, för mord till tio års fängelse. Domen överklagades inte.

BO var gravid i sjätte månaden då hon bragdes om livet. Paret hade sedan tidigare en treårig dotter som GM fick behålla vårdnaden om, trots att han slagit ihjäl modern.

Källor:
Dagens Nyheter: "Morddömd man överklagar inte" 1999-09-03 https://www.dn.se/arkiv/inrikes/mord...erklagar-inte/
Motion i riksdagen: "Vårdnaden om barn efter grova våldsbrott" 1999/2000 https://www.riksdagen.se/sv/dokument...brott_GN02L428

Men herregud hur i helvete är det möjligt?
Jag undrar vad det gör med psyket att leva med en man som slagit ihjäl sin mor? Jag antar iallafall att det innebär dottern bodde med mördaren när han kommit ut i frihet då?

Jisses vilken mardröm. Flickstackarn måste blivit förvirrad som satingen.
Citera
2018-07-07, 18:40
  #6
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Men herregud hur i helvete är det möjligt?
Jag undrar vad det gör med psyket att leva med en man som slagit ihjäl sin mor? Jag antar iallafall att det innebär dottern bodde med mördaren när han kommit ut i frihet då?

Jisses vilken mardröm. Flickstackarn måste blivit förvirrad som satingen.
Det finns dessvärre fler fall inom svensk kriminalhistoria där fadern mördat modern men får behålla vårdnaden om barnen. Känner till ytterligare något fall tidigt 1990-tal. Kanske har regler kring detta setts över på senare år?

Anledningen till att det var möjligt åtminstone förr (kanske även i dag?) var att man bedömde faderns lämplighet som vårdnadshavare baserat på relationen till just barnet. Så länge fadern inte direkt äventyrat barnets liv och hälsa utan "endast" gått på en närstående, modern, förelåg det inga hinder för fortsatt vårdnad.
__________________
Senast redigerad av Ettsjutretton 2018-07-07 kl. 18:44.
Citera
2018-07-20, 01:52
  #7
Medlem
Finns det ingen som sitter inne med skvaller om detta? Jag menar att trelleborg är ett litet ställe.
Har något svagt minne av att jag hört något om detta. Gm måste vara ute sedan länge..
Citera
2018-07-20, 21:14
  #8
Medlem
Om jag minns rätt, så heter GM Rick*rd K*rlsson! Vet dock inte var han håller till nuförtiden.
Citera
2018-07-20, 23:56
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trelleborg70
Om jag minns rätt, så heter GM Rick*rd K*rlsson! Vet dock inte var han håller till nuförtiden.

Har hört att han skulle fortsatt sitt förhållande med kvinnan han var otrogen med och att han ska bo utanför trelleborg. Vet dock inte om skvallret stämmer.
Citera
2018-09-10, 19:52
  #10
Medlem
Prickigkorv2s avatar
Det senaste jag hörde av bekanta så ska han ha varit bosatt i Genarp i Skåne.
Citera
2018-10-23, 13:21
  #11
Medlem
Hänga ut och hänga ut. om man söker sig fram genom tidnings artiklar så kommer man hitta en om gravsättning. Den handlar om var BO skulle begravas. Där hennes pappa går ut med bild och namn på sig själv. Söker man sig sedan in på fb så kan man hitta han och där ifrån hitta hela kalaset. H-E C

GM lovade sin älskarinna hästgård pch guld och gröna skogar samtidigt som hans gravida fru var i 7 månaden. Dottern som då la och sov mordnatten och bara var ett litet oslylidigt nystan har idag konltakt med fadern.

Dottern = F C = som idag är vuxen och ser exakt ut som som mor. Hon verkar tyvärr ha ett enormt stort intresse av att få tillbaka den där fadern som gick förlorad. Hon lägger ut bilder på sin pappa och hon själv från hennes småbarnsår och beskriver kärleken. Vet inte om jag någonsin förlåtit min far för att ha mördat min mamma...

Men hon är enligt folk som känner henne en uppmärksamhetsflicka som dyrkar sin far, och gillar att vara ett offer =) GM har dock påbörjat ett nytt liv och lämnat alltde gamla bakom sig. Där Bland dottern...

GM bor idag med sin älskarinna på en hästvård så kärleks historian fick ett "lyckligt" slut och älskarinnan fick sin hästgård till slut.
Citera
2018-10-28, 21:15
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartabilen
Hänga ut och hänga ut. om man söker sig fram genom tidnings artiklar så kommer man hitta en om gravsättning. Den handlar om var BO skulle begravas. Där hennes pappa går ut med bild och namn på sig själv. Söker man sig sedan in på fb så kan man hitta han och där ifrån hitta hela kalaset. H-E C

GM lovade sin älskarinna hästgård pch guld och gröna skogar samtidigt som hans gravida fru var i 7 månaden. Dottern som då la och sov mordnatten och bara var ett litet oslylidigt nystan har idag konltakt med fadern.

Dottern = F C = som idag är vuxen och ser exakt ut som som mor. Hon verkar tyvärr ha ett enormt stort intresse av att få tillbaka den där fadern som gick förlorad. Hon lägger ut bilder på sin pappa och hon själv från hennes småbarnsår och beskriver kärleken. Vet inte om jag någonsin förlåtit min far för att ha mördat min mamma...

Men hon är enligt folk som känner henne en uppmärksamhetsflicka som dyrkar sin far, och gillar att vara ett offer =) GM har dock påbörjat ett nytt liv och lämnat alltde gamla bakom sig. Där Bland dottern...

GM bor idag med sin älskarinna på en hästvård så kärleks historian fick ett "lyckligt" slut och älskarinnan fick sin hästgård till slut.
Låter ju egentligen helt sjukt att den andra kvinnan ville ha honom efter att ha mördat sin fru och deras ofödda barn.

Tack för ditt inlägg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback