Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-07-08, 17:20
  #61
Medlem
Frejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Hamilton verkar inte direkt nöjd med att ha blivit avknuffad av Kimi.

Bra kört av Vettel och Hamilton.

Klantigt av Ericsson i ett läge där det fanns chans på poäng.

Efter förra verkans oväntade formtopp verkar Grosjean vara tillbaka till att göra mängder av misstag.

Williams måste ha haft en av sina sämsta helger någonsin. De hade verkligen inte en chans mot några andra stall denna helg.

Jag tycker Hamilton verkar vara sur och grinig mest hela tiden, han har ju alltid nått att klaga på.
Sen tror jag inte han hade fått ett bättre resultat om knuffen inte hade hänt, man missade ju helt starten.
2018-07-08, 17:27
  #62
Medlem
Kooblais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Tycker bara det är fascinerande att det finns dom som fortfarande tycker att Ericsson ens förtjänar att fortsätta inom F1. Och så är det ju kul o elda upp stämningen lite här inne haha. Ja okej, jag är skyldig. Men han är fan ingen bra förare, det står jag fast vid.

Jo jag märker att ni försöker elda upp stämningen, för ingen av de som faktiskt följt hans F1-karriär och kan F1 håller med er att Mackan är den sämsta föraren världen skådat, vilket ni får det att låta som.
Därför tycker vi att ert hat är fascinerande/löjligt. Funnits och finns sämre förare i F1 än honom.
2018-07-08, 17:29
  #63
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejr
Jag tycker Hamilton verkar vara sur och grinig mest hela tiden, han har ju alltid nått att klaga på.
Sen tror jag inte han hade fått ett bättre resultat om knuffen inte hade hänt, man missade ju helt starten.

Jo han är bitter direkt det inte går hans väg. Klagar konstant över radion och överdriver saker. Han sa ju vid ett tillfälle att nåt var fel på bilen och funderade om det var lönt fortsätta köra. Verkar inte varit något större fel... Bara bitter över den totalt värdelösa starten han gjorde.
2018-07-08, 17:29
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frejr
Sen tror jag inte han hade fått ett bättre resultat om knuffen inte hade hänt, man missade ju helt starten.

Han var väl klart snabbast under stora delar av loppet så det är klart han hade haft stor chans att vinna om han inte varit sist efter knuffen?
2018-07-08, 17:31
  #65
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kooblai
Jo jag märker att ni försöker elda upp stämningen, för ingen av de som faktiskt följt hans F1-karriär och kan F1 håller med er att Mackan är den sämsta föraren världen skådat, vilket ni får det att låta som.
Därför tycker vi att ert hat är fascinerande/löjligt. Funnits och finns sämre förare i F1 än honom.

Nää han är inte sämst genom tiderna, men kanske just nu bara. Läser man internationella forum är det inte så fin läsning. Dom flesta skämtar om honom tyvärr. Är en uppförsbacke nu för att få fortsätta inom F1. Tror faktist STCC vore något för honom. Eller liknande.
2018-07-08, 18:02
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kooblai
Det var många som körde med öppen vinge där. Det var nytt att de fick göra det och enda skälet till att vissa inte gjorde var att spara däck. Men såg flera göra det när de var nära bakom någon precis som Mackan var. Toppteamen gjorde det med vilje och att en Sauber fick problem med det var kanske inte så otippat. Jag tycker det var helt rätt att chansa! Han var en bit från poängen och behövde klättra.
Om det där var en medveten chansning (vilket jag inte tror) så är han bra mycket värre än jag trodde. Det där var ju inte ens i närheten av att fungera. Skall man hålla på och chansa och experimentera så får man göra det under träningspassen.
2018-07-08, 18:04
  #67
Medlem
Kooblais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nää han är inte sämst genom tiderna, men kanske just nu bara. Läser man internationella forum är det inte så fin läsning. Dom flesta skämtar om honom tyvärr. Är en uppförsbacke nu för att få fortsätta inom F1. Tror faktist STCC vore något för honom. Eller liknande.

Så du tror att t ex Stroll, Sirotkin, Hartley, Gasly hade gjort det bättre i Sauber än Mackan? Inte en chans! T.o.m. Grosjean kraschar ju bort sig non-stop i en bättre bil. Vandoorne rosar inte direkt marknaden heller trots att han var en sk hypertalang av modell större än Nasr & Wehrelin och sitter i en bättre bil.
2018-07-08, 18:09
  #68
Medlem
Kooblais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.R.M.114
Om det där var en medveten chansning (vilket jag inte tror) så är han bra mycket värre än jag trodde. Det där var ju inte ens i närheten av att fungera. Skall man hålla på och chansa och experimentera så får man göra det under träningspassen.

Så du tror inte han gjorde det fler ggr än just den? Klart han gjorde! Var väl nån till som kraschade på exakt samma sätt? Grosjean eller Max. Skulle snarare kalla det för ett lotteri där några åkte dit men de flesta inte.
2018-07-08, 18:10
  #69
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kooblai
Så du tror att t ex Stroll, Sirotkin, Hartley, Gasly hade gjort det bättre i Sauber än Mackan? Inte en chans! T.o.m. Grosjean kraschar ju bort sig non-stop i en bättre bil. Vandoorne rosar inte direkt marknaden heller trots att han var en sk hypertalang av modell större än Nasr & Wehrelin och sitter i en bättre bil.

Är väl svårt att göra det sämre än Mackan iaf. Bilen går ju bevisligen att köra bättre. Svårt sia om vem som hade gjort det bättre/sämre i den bilen. Men mycket sämre kan det ju inte bli. Vore väl om jag sätter mig och kör. Då kan det bli sämre. +0.6 s i kvalet och sen pang in i vallen under race... Hoppas iallafall han får köra klart säsongen.
2018-07-08, 18:13
  #70
Medlem
Frejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Han var väl klart snabbast under stora delar av loppet så det är klart han hade haft stor chans att vinna om han inte varit sist efter knuffen?
Det är ju en väldigt stor skillnad på att köra ikapp Vettel som sparar på däcken och att lyckas köra om han.
Hade inte knuffen hänt så hade han kanske legat 4a efter kurva 3 och haft en kimi före sig som inte hade ett 10 sekunders straff.
2018-07-08, 23:51
  #71
Medlem
Browndawgs avatar
Minttu Räikkönen (Kimis fru) postade detta på Instagram idag;

"If you cry like a girl when you lose, do ballet"

En hyfsad vink till Hamilton och Mercedes
Cousin Cocaines avatar

Moderatormeddelande

Postat av Cousin Cocaine 2018-07-09, 00:31
Medlem
Tävlingen är avslutad och låset åker på.

/Moderator
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback