Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2018-07-07, 16:33
  #85
Medlem
Pankreatits avatar
Omad är det många som kör på med bra resultat. Gynnar tandhälsa och autofagi med ett mål om dagen.
Sen om det är optimalt.. nja, det finns det inget som stödjer men inte heller något som säger att det skulle vara dåligt heller.

"Svältläge" uppträder just när man svälter och är inget man behöver ta hänsyn till normalt sett. Viktnedgång är inte samma sak som svält.
Citera
2018-07-07, 18:13
  #86
Avstängd
styckets avatar
Bara för man äter en lagom måltid per dag så ställer inte kroppen in sig på svält. Speciellt inte om man klämmer in nån frukt och dricker gott om vatten under dagens gång. Det är många som bara äter en gång per dagen medvetet av hälsoskäl! Det är bra för kroppen får vila då. Man slipper spjälta mat hela tiden osv.
Citera
2018-07-07, 19:02
  #87
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Äh! jag tog det berömda svält-läget folk alltid pratar om och vände det till min fördel. Jag sparar pengar utan att behöva gå ner i vikt.

Jaha så fysikens lagar upphör att gälla när man träder in i det berömda svält-läget.
Det här borde ju kunna utvecklas för motorer också så att man kan minska bränsleförbrukningen genom att helt enkelt läga i svält-läget (som en omvänd choke).
Citera
2018-07-07, 22:23
  #88
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Det är nog olika. Jag kan fuska åt båda hållen.
Men viktigt att veta sina gränser.

Är övertygad om att de flesta äter mer än man behöver. Mycket mer än man behöver.

Viktigt att lära sig om sin egna kropp och hur den fungerar.
Citera
2018-07-07, 22:32
  #89
Moderator
Hobbybondes avatar
Jag äter oftast bara en gång om dagen, typ vig 18-tiden. Äter ingen frukost eller lunch. Och jag är väl varken smal eller fet. Så vet i fan om det spelar så stor roll hur ofta man äter
Citera
2018-07-07, 22:55
  #90
Medlem
Slottsgrytas avatar
Funkar hur bra somhelst.

Jag har fastat i 25 dagar på endast saltvatten, mådde prima och gick ner 23kg.

Nu äter jag bara 1 gång om dagen.
Citera
2018-07-08, 14:36
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jag äter oftast bara en gång om dagen, typ vig 18-tiden. Äter ingen frukost eller lunch. Och jag är väl varken smal eller fet. Så vet i fan om det spelar så stor roll hur ofta man äter

Det vet jag iaf. Spelar ingen roll. Har läst mycket om det. Men är även 40 år snart så det har man ju hunnit testa på vid det här laget.
Citera
2018-07-08, 15:41
  #92
Medlem
Inget händer om du äter 1 måltid per dag, så länge du får i dig alla vitaminer och mineraler.

Om du är van vid att äta 2-3 gånger per dag så kommer det ta några dagar innan du vänjer dig vid 1 gång per dag.
__________________
Senast redigerad av ExpressK 2018-07-08 kl. 15:44.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback