Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-07, 00:17
  #1
Medlem
Jaevelbergs avatar
Hallå!
Jag har skaffat en Optomaprojektor samt en Marantzreceiver 1608 med tillhörande surroundsystem. Funkar svinbra! Jag streamar med hög upplösning, och alla Spotifytjänster och liknande funkar.

Däremot packade jag upp Canal Digitals TV-box som ingick i husköpet som jag inte använt alls p.g.a. egen parabol, och den får jag ingen signal på. Jag har anslutit den med HDMI till receivern, samt till antennuttaget. Den vill varken gå med på att uppdatera programvaran eller att köra en kanalsökning. Jag har provat att sätta in programkortet på nytt, men inget funkar. Den har ingen signal.

Det vore schysst med lite input vad ni tror kan vara felet!
Citera
2018-07-07, 00:36
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaevelberg
Hallå!
Jag har skaffat en Optomaprojektor samt en Marantzreceiver 1608 med tillhörande surroundsystem. Funkar svinbra! Jag streamar med hög upplösning, och alla Spotifytjänster och liknande funkar.

Däremot packade jag upp Canal Digitals TV-box som ingick i husköpet som jag inte använt alls p.g.a. egen parabol, och den får jag ingen signal på. Jag har anslutit den med HDMI till receivern, samt till antennuttaget. Den vill varken gå med på att uppdatera programvaran eller att köra en kanalsökning. Jag har provat att sätta in programkortet på nytt, men inget funkar. Den har ingen signal.

Det vore schysst med lite input vad ni tror kan vara felet!

Kontakta Canal Digitals kundtjänst. (Finns de ens kvar? -De heter väl C-more nu, måste varit många år sedan Canal Digital försvann från Sverige, är boxen uråldrig?)

Är det inte en kabel-tv-box? Du har kopplat den till vanlig antenn? -Då funkar det garanterat inte, kabelboxar funkar bara till kabel, inte antenn.
Citera
2018-07-07, 00:44
  #3
Medlem
Jaevelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Kontakta Canal Digitals kundtjänst. (Finns de ens kvar? -De heter väl C-more nu, måste varit många år sedan Canal Digital försvann från Sverige, är boxen uråldrig?)

Är det inte en kabel-tv-box? Du har kopplat den till vanlig antenn? -Då funkar det garanterat inte, kabelboxar funkar bara till kabel, inte antenn.

Tjena!
Tack för svaret. Jo, jag får ringa de där gökarna på supporten om jag inte får till skiten själv. Boxen är inte lastgammal, det är en digital HD-box som heter HD 2840 C.
Jag har från den dragit in en antennkabel i vad som ser ut som ett klassiskt gammalt TV-jack i anslutning till medieboxen där bredbandet kommer in.
Citera
2018-07-07, 00:46
  #4
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaevelberg
Tjena!
Tack för svaret. Jo, jag får ringa de där gökarna på supporten om jag inte får till skiten själv. Boxen är inte lastgammal, det är en digital HD-box som heter HD 2840 C.
Jag har från den dragit in en antennkabel i vad som ser ut som ett klassiskt gammalt TV-jack i anslutning till medieboxen där bredbandet kommer in.

Vet inte vad du har för leverantör, men många kabeltv-nät är nedlagda och ersatta med IPTV. Så kanske även i ditt fall?
Citera
2018-07-07, 10:32
  #5
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
(Finns de ens kvar? -De heter väl C-more nu, måste varit många år sedan Canal Digital försvann från Sverige, är boxen uråldrig?)

Du tänker på Canal+. Canal Digital finns i högsta grad.

Citat:
Ursprungligen postat av Jaevelberg
Boxen är inte lastgammal, det är en digital HD-box som heter HD 2840 C.

Då måste du ha kabel-tv från Canal Digital. Har du det?
Citera
2018-07-07, 13:02
  #6
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeltattaren
Du tänker på Canal+. Canal Digital finns i högsta grad.



Då måste du ha kabel-tv från Canal Digital. Har du det?

Länge sedan jag hade digitalboxar från Canal Digital, så jag har inte uppdatrat mig där. Programkortet TS har måste också vara aktiverat för att det ska funka.
Bäst är att TS kollar med sina respektive kundtjänster, de torde ha öppet även på lördagar.

(Har inte haft digitalboxar från Canal Digital på typ 15 år)..
-En idé för TS är att sätta i en Chromecast 4K (eller en "vanlig Chromecast") i projjens HDMI och streama från sin mobiltelefon/surfplatta Cmore, kanske funkar. (Vissa direktkanaler är spärrade för Chromecast, men on-demand är det inte).

Funkar fin-fint här hemma med både Viaplay och SVT play, men de har inte riktigt samma utbud som Cmore, men idén rent tekniskt torde funka, värt att tänka på kanske?

-"Digitalboxar låter som så 2010 idag!..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback