Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-29, 18:10
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLikeGiraffes
Ny volvo för 200k!!

Ge mig den bilhandlarens adress nu!!
Här skall köpas ny volvo

Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
https://www.bilia.se/sok-bland-vara-...vo/v40/yth618/
2018 Gått 179 mil.

Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Många skulle nog säga att den är ny. Men var läste du att Nibiru2011 skrev en "ny" volvo?

Ditt svar till iLikeGiraffes?
Citera
2018-08-01, 21:55
  #218
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av iLikeGiraffes
Ny volvo för 200k!!

Ge mig den bilhandlarens adress nu!!
Här skall köpas ny volvo

Upp med plånkan för det finns rätt många Volvohandlare som har nya Volvo's för runt 200.000 första jag kollade hos på nätet hade erbjudanden på nya Volvo-bilar från 204.000 går nog garanterat att pruta 4000:-.
Citera
2018-08-03, 18:08
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Stigande bostadspriser sänker boendeutgifterna.

Man gör reavinst när man säljer. Vilket sänker utgiften man hade när man bodde i bostaden.


Hur menar du att det skulle kunna vara politikernas fel?
Och mer specifikt: vad är politikernas fel?
Att bostadspriser stiger orimligt mycket i storstäderna över hela landet. Massbefolkningsökningen vi sett under det senaste decenniet är främsta problemet samt att man ännu inte tagit kontroll över bostadsbyggandet. Färre satsningar på skola, vård, boende osv på landsbyggden och i småstäder gör att barnfamiljer i större grad förblir ointresserade, höjd skatt på bland annat drivmedel m.m
Citera
2018-08-03, 18:57
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metaus
Att bostadspriser stiger orimligt mycket i storstäderna över hela landet. Massbefolkningsökningen vi sett under det senaste decenniet är främsta problemet samt att man ännu inte tagit kontroll över bostadsbyggandet. Färre satsningar på skola, vård, boende osv på landsbyggden och i småstäder gör att barnfamiljer i större grad förblir ointresserade, höjd skatt på bland annat drivmedel m.m
Så att bilpriserna inte stigit orimligt mycket är då politikernas förtjänst?
Och att bilpriserna inte stigit orimligt mycket beror på att politikerna tagit kontroll över bilproduktionen?

Låter det rimligt?

Och att bilpriserna inte stigit pga "Massbefolkningsökningen" är då ett gigantiskt mysterium.

I storstäderna blir pendlingstiderna stora. De bli kortare i mindre städer. Och boendet mycket billigare i småorter. Man kan köra väldigt långt på den skillnaden.

Vem ska "satsa" på boende på på landsbygden? Ska man öka på skatten och subventionera?
Citera
2018-08-20, 19:09
  #221
Medlem
Realinflationen är ofta dubbelt så stor som makroekonomiska boksluts inflation.

För en utveckligshämmad betyder det att majoriteten av oss nyttjar varor och tjänster som ökat mer än de realkostnadsökningarna för multinationella företag som syns i inflationsstatistiken. Inte heller påverkar det konsumtionen negativt då folk inte har köpkraft längre ( läs lönerna utvecklas långsammare och skulle ha dämpat inflationen men företagen har köpkraft som väger upp )
Citera
2018-08-21, 08:01
  #222
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Max hamburgare och Burger Kings pommes frittes-förpackningar är små fast jag handlar nästan aldrig sådant längre. Bakelserna på Coop som kostade 40 per förpackning för 10 år sedan kostar 50 nu. Handlar inte heller sådant längre eller så ska det vara vid "högtidstillfällen" såsom Mors Dag.
Citera
2018-09-01, 07:54
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Jag tror banne mig jag har en själsfrände där ute!

Tycker också att Brothers har mest bang for the buck när det gäller kläder. Förstår att ett par ullbrallor reas ut i den här sommarvärmen. Hoppas du kan matcha den med nån överdel. Fast märkeskläder, njaaa, Riley då? Är väl deras eget brand. Inget exklusivt.

Korv köper jag aldrig ute, IKEAS smakar urk men priset är ju bra. Jag handlar min korv på Lidl där jag får bratwursten betydligt billigare än i andra affärer. Korv, senap och en kall pilsner är mat från gudarna!

Verkar också som du sparar rejält precis som jag. Snittar väl en 16000 kr/månad trots dubbla bostäder.

Med vänlig hälsning "Ebenezer Scrooge"

Haha nice, jag önskar jag hade vänner i verkligheten som var som du och mer lik mig själv.

Senast köpte jag en vårjacka för första gången på 7 år. En exklusiv märkesjacka som kostar 3000-4000 men såldes ut för 800 kr bara. Den håller i flera år för mig. Sparade 17000 kr denna månad.
Vinterjacka köpte jag nu i januari efter gått med billiga parkas jackor eller använt dom 4-5 år, den såldes ut med 60% rabatt pga av det började bli vår. Märkes dunjacka för 850 kr bara och sitter så bra. Lär ha den länge och det känns bra kunna se snygg ut för en låg kostnad.

Det är kul att spara och försöka göra så bra inköp och affärer som möjligt och handlar bara när man verkligen behöver något.
__________________
Senast redigerad av kroksnoken 2018-09-01 kl. 07:58.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback