Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-06, 23:21
  #49
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
....Eller så är det så enkelt att NMR har tröttnat på att vara snälla och glada hela tiden men får ändå bara skit och mer skit.

Dessa personer som frågar om dom är svenskar eller inte vet själva om svaret. Just därför så är det så klart jävligt tröttsamt att ständigt få dessa idiotiska frågor hela tiden. De frågar ju uppenbarligen bara för att jävlas.

Dum fråga, dumt svar.

Det är just relevant fråga och handlar om hur ni ser på saken, för det dyker upp många tvetydigheter där många i ett parti tycker olika, etnicitet är komplicerat och kan svaras ur olika perspektiv.
Citera
2018-07-06, 23:27
  #50
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
....Eller så är det så enkelt att NMR har tröttnat på att vara snälla och glada hela tiden men får ändå bara skit och mer skit.

Dessa personer som frågar om dom är svenskar eller inte vet själva om svaret. Just därför så är det så klart jävligt tröttsamt att ständigt få dessa idiotiska frågor hela tiden. De frågar ju uppenbarligen bara för att jävlas.

Dum fråga, dumt svar.
.... Men om man är på Almedalsveckan så borde man kunna hantera det. Annars kanske man inte ska vara där.

Jag hade aldrig orkat med skrikiga tonårstjejer och uppkäftiga medelåldersmän som vill imponera framför kameror - så jag hade inte gått dit. Alternativt hade jag ignorerat människor som inte är genuint intresserade utan som bara vill jävlas och provocera.

Den där killen verkar ju inte kunna hantera det emotionellt, eller så är han bara en omogen person som vill hetsa och bråka. Jag tycker mig se honom stå med en screwface hela tiden. Oavsett, så kanske man ska låta såna människor stanna hemma. Om man vill sprida sitt budskap så gäller det att presentera sig själv på ett sätt som lockar människor. Annars förkastar de allt man har att säga.

När icke-invigda människor ser och hör sånt så bekräftas ju bara det dom hört från oppositionen. Det är en förlorad möjlighet.
__________________
Senast redigerad av Yxherren 2018-07-06 kl. 23:29.
Citera
2018-07-07, 00:07
  #51
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren

Den där killen verkar ju inte kunna hantera det emotionellt, eller så är han bara en omogen person som

Jag håller med om att han borde ha uttryckt sig bättre. Jag såg samma stream.

NMR är inte perfekta, men vilka är det egentligen?

NMR får dessutom stå ut med 10000x mer skit än sina fiender.
Citera
2018-07-07, 05:59
  #52
Medlem
Helt rätt av NMR. Med tanke på hur mycket vänstern angriper alla vars åsikter man inte delar med våld så är detta ett bra payback
Citera
2018-07-07, 09:27
  #53
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Jag instämmer till fullo.

Jag kollade på deras livestream idag. Det var någon kostymklädd snubbe som gick fram och pratade med 2-3 killar från NMR. Varav den ena är någon form av gruppchef, tror jag. Vad de inte vet är att deras egna stream filmar på avstånd och att en av dem i gruppen har en mikrofon på sig.

Kostymen säger något i stil med "Jag är en same, så vad är jag då? Är jag inte svensk?" och killen jag tror är gruppchef säger "nej du är väl nån jävla kines". Fort stängde man av ljudet på den streamen. Motståndsmännen runtom flinade provokativt mot kostymen som givetvis blev chockad och upphetsad.

Känns rätt omoget och tramsigt jämfört med förra året. Och jag tvivlar inte en sekund på att kostymen var en mupp.

Nu ser jag den här 40-åriga autisten som, helt i onödan, går rakt in i flaggan med ett skratt/flin som påminner om någon med down syndrome. Trist.

Ja, det är en bra sammanfattning. Besvikelse, där man innan börjat känna sig lite imponerad av god hållning.

Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Ja. Man heter uppenbarligen Nordiska Motståndsrörelsen för en orsak.

En motståndsrörelse behövs i dagens stolliga Sverige.

En pride-flagga är en del av det stolliga Sverige.

Min tidigare fråga kvarstår: på vilket j-a sätt är detta meningsfullt motstånd? Det framstår bara som odisciplinerat impulsivt och barnsligt. Man kan inte rädda landet genom att initiera små gatuslagsmål.
Citera
2018-07-07, 14:39
  #54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Såg just detta klipp på Facebook:

https://www.facebook.com/TNKVRT/vide...tAbdb0&fref=nf

och blev lite tveksam till den försvarande ton jag brukar ha när det gäller NMR. I mina ögon är detta inte OK. I alla filmklipp jag har sett hittills, så har inte NMR varit den anfallande parten, men här skulle jag helt klart säga att de är det.

Någon NMR-are som vill kommentera?

Jo jo, för att nazister försvarar oliktänkande och därför ska de försvaras?
Är du helt efterbliven att du förvånas av det här beteendet från nazister? Kan du något om nazisternas historia? Du vet den historian där de gasade människor, utförde experiment på spädbarn, begick folkmord etc, och du förvånas av att de tar tag i en flagga? Skrattretande.
Citera
2018-07-15, 13:40
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Jo jo, för att nazister försvarar oliktänkande och därför ska de försvaras?
Är du helt efterbliven att du förvånas av det här beteendet från nazister? Kan du något om nazisternas historia? Du vet den historian där de gasade människor, utförde experiment på spädbarn, begick folkmord etc, och du förvånas av att de tar tag i en flagga? Skrattretande.

Nu finns det ju i och för sig inga som helst bevis för att "nazisterna" gjorde någon av dessa saker... Men svälj krigslögner om det roar dig.

Jag förstår för övrigt inte ståhejet kring att det helt oskyldigt rycks lite Pride-pedofil-flaggor. Som alla vet förtjänar dessa människor betydligt bryskare behandling.
Citera
2018-07-15, 18:51
  #56
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Nu finns det ju i och för sig inga som helst bevis för att "nazisterna" gjorde någon av dessa saker... Men svälj krigslögner om det roar dig.

Jag förstår för övrigt inte ståhejet kring att det helt oskyldigt rycks lite Pride-pedofil-flaggor. Som alla vet förtjänar dessa människor betydligt bryskare behandling.

Du förnekar förintelsen och menar att homsexuella skall behandlas ännu sämre? Du är med i NMR va?


tilägg helt absurt beteende av en 50 årig man att göra som han gör i filmen.
__________________
Senast redigerad av Kattenx 2018-07-15 kl. 18:54.
Citera
2018-07-16, 16:47
  #57
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Du förnekar förintelsen och menar att homsexuella skall behandlas ännu sämre? Du är med i NMR va?


tilägg helt absurt beteende av en 50 årig man att göra som han gör i filmen.

Lika bisarrt som när en 50-årig kvinna hänger i en meningsmotståndares banderoll och sen gråter ut att personen blivit misshandlad?
Citera
2018-07-16, 17:02
  #58
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Lika bisarrt som när en 50-årig kvinna hänger i en meningsmotståndares banderoll och sen gråter ut att personen blivit misshandlad?

Nej skillnaden är ju att den ena dessutom är en nazist.
Citera
2018-07-16, 17:49
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Nej skillnaden är ju att den ena dessutom är en nazist.

Vad har den politiska åskådningen för betydelse?

Vilken av följande är värst?

  1. Nazist blåser skallen av en Kommunist
  2. Kommunist blåser skallen av en Nazist
Citera
2018-07-16, 19:18
  #60
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Vad har den politiska åskådningen för betydelse?

Vilken av följande är värst?

  1. Nazist blåser skallen av en Kommunist
  2. Kommunist blåser skallen av en Nazist

Hahahah givetvis är det värre om en kamrat blir dödad av en nazist än tvärtom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback