Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-06, 16:31
  #1
Medlem
Tja på er dödsknarkare.

Har en autoblommande (eller en kompis, eftersom det är olagligt så skulle jag aldrig tänka tanken att odla) amnesia. Har följt trikomerna under hela tiden och de flesta är mjölkvita, några är amber men många är också helt klara (genomskinliga)

Vet inte vad jag ska göra..
törs man vänta längre? Vill inte ha för mycket cbn istället för thc. Det är första odlingen.
Citera
2018-07-06, 16:39
  #2
Medlem
nu nybörjare är en vanligt misstag att ta dom förtidigt.. hur länge har dom blommat? hur ser budsen ut ? finns ju flera olika sätt att se om de börjar bli klart ..

offtopic glöm inte att du bara ska ge dom vatten sista 1-2 v för att slippa massa näring och skit i rökat senare när de är torrt
Citera
2018-07-06, 16:57
  #3
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Jag brukar ofta skörda stegvis, ta en lägre budd och provsmaka. Känn hur tätä de är, kolla hur plantan mår i övrigt.
Jag tror det är bästa sättet att skaffa sig fingertoppskänsla.
Citera
2018-07-06, 21:42
  #4
Medlem
Det beror lite på vilken effekt du vill ha. Vill du bli mera hög och få ett uppåtrus så skörda tidigt, eller blomma längre om du vill somna bra på det. Jag blir så satans hög när jag skördar tidigt så kan va svårt att göra något vettigt då.
Citera
2018-07-06, 22:25
  #5
Medlem
WGASs avatar
Vet inte om det är standard för alla sorter men vid 75% amber brukar jag ta dem.
Citera
2018-07-15, 16:20
  #6
Medlem
Mitt tips efter egna erfarenheter är att även om majoriteten kommer säga till dig att vänta lite längre, prova osv så är det svårt första gången man odlar. Om det är utomhus som din "kompis" odlar hade jag varit försiktig eftersom budsen gärna drar till sig fukt när dem börjar bli riktigt feta vilket kan förstöra en stor del av din skörd (tro mig jag vet). Så börjar dem se klara ut hitta ett bra läge, skörda och börja kurera i tid och fuska inte med sistnämda för bra hemodlat resten av året.

Njut min vänn nu är jobbet nästan klart och det är dags att njuta av resultatet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback