Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-09-25, 13:42
  #25
Medlem
Bartbags avatar
Scans extra heta
Willy's Trinidad Scorpion om man vill ha extra starka
Citera
2018-09-25, 18:22
  #26
Medlem
låter gott
Citera
2018-09-25, 22:24
  #27
Medlem
Nyhléns Hugosons eller Petterssons Chark.

Hur man överhuvudtaget kan förtära någon köttprodukt från Scan, Axfood, ICA, COOP eller liknande är bortom mitt förstånd, men folk verkar helt enkelt vara hundar.
Citera
2018-09-27, 01:11
  #28
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Nyhléns Hugosons eller Petterssons Chark.

Hur man överhuvudtaget kan förtära någon köttprodukt från Scan, Axfood, ICA, COOP eller liknande är bortom mitt förstånd, men folk verkar helt enkelt vara hundar.
Håller fullständigt med dig. ”Scans chorizo, Willys, ICAs grillkorv” , vad fan är det för fel på folket här?
Men det är ju trots allt Flashback så jag vet inte riktigt vad man ska förvänta sig. Inte känt för att vara något gourmet-forum.
__________________
Senast redigerad av Sverige08 2018-09-27 kl. 01:13.
Citera
2018-10-13, 01:43
  #29
Medlem
Bertil85s avatar
Heter det inte bladspenat ?
Citera
2018-12-27, 07:24
  #30
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
Sorunda chorizon utan tvekan godaste jag provat. Säljs på hemköp vet jag, inte sett den någon annanstans men kanske finns annan stans också.

+1 rörande Sorunda Chark, ICA Södertälje Centrum tar hem, men de har även fabriksförsäljning.
Citera
2019-01-03, 21:18
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
+1 rörande Sorunda Chark, ICA Södertälje Centrum tar hem, men de har även fabriksförsäljning.

Numera finns väl Sorunda korvfabriks korvar i princip varenda matbutik?!?
Citera
2019-01-03, 23:25
  #32
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Numera finns väl Sorunda korvfabriks korvar i princip varenda matbutik?!?

Nej.

Inte ens i Stockholms kommun.

Men de har galet bra charkprodukter, sant.
Citera
2019-01-07, 22:42
  #33
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Scans "normal" heta tycker jag är god (inte Scans extra heta dock, är lite för mycket "kött").
ICA's extra heta tycker jag också är helt OK.

Och är du ute efter något starkare kan jag rekommenderar Willy's Trinidad Scorpion korv skall ha c:a 1,2 miljoner Scoville i hetta typ. Men den går ner utan större problem så jag vet inte, den är dock starkare en någon Chorizo jag ätit.

Själv skulle jag vilja a en Chorizo-ost korv typ (kan ju kalla den Chorost eller nåt :-)

De lär ha haft i chili som håller 1,2 miljoner scoville, korven håller under det förstås! Långt långt under det! Scovill är en skala som bygger på hur många gånger man späder med vatten innan hettan är helt borta! Chilin blir utspädd i korvsmeten.
Citera
2019-01-11, 13:34
  #34
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
De lär ha haft i chili som håller 1,2 miljoner scoville, korven håller under det förstås! Långt långt under det! Scovill är en skala som bygger på hur många gånger man späder med vatten innan hettan är helt borta! Chilin blir utspädd i korvsmeten.

Ja så är det ju givetvis! Men det är helt klart den starkaste korv jag ätit (även om den verkar hålla lite dålig "kvalité" på just styrkan då ett paket kan vara ganska hett och ett annat paket inte riktigt ha samma hetta).

Jag har ätit ett par habaneros (som väl skall maxa ut på c:a 300 000 Scoville) och korven är starkare än dem i alla fall... för att få någon form av relativistisk mening.
Citera
2020-09-22, 01:20
  #35
Medlem
ElDorados feta kycklingkorv
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback