Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-06, 11:19
  #1
Medlem
Tjena! Är på G med att släppa min musik på Spotify, iTunes, youtube osv. Sökte lite efter ett bolag att distribuera musiken via och då dök Amuse upp (https://amuse.io). Man behåller alla rättigheter och all vinst går till artisten, de lägger upp en på flertalet av de stora musikapplikationerna mm. Låter för bra för att vara sant kanske.

De verkar ju ha en intressant affärsidé som passar mig men jag känner mig lite osäker på de juridiska delarna. Finns det någon som har testat att sprida musiken via Amuse? Är det för bra för att vara sant och det ligger något dolt? Lite experthjälp hade varit uppskattat.
Citera
2018-07-30, 13:42
  #2
Medlem
Alfred-Yaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obreon
Tjena! Är på G med att släppa min musik på Spotify, iTunes, youtube osv. Sökte lite efter ett bolag att distribuera musiken via och då dök Amuse upp (https://amuse.io). Man behåller alla rättigheter och all vinst går till artisten, de lägger upp en på flertalet av de stora musikapplikationerna mm. Låter för bra för att vara sant kanske.

De verkar ju ha en intressant affärsidé som passar mig men jag känner mig lite osäker på de juridiska delarna. Finns det någon som har testat att sprida musiken via Amuse? Är det för bra för att vara sant och det ligger något dolt? Lite experthjälp hade varit uppskattat.

Lyfter frågan då jag med tänkte testa detta bolag. Kört med Spinnup tidigare men Amuse verkar vara liknande men gratis som sagt! Så ingen annan här inne som testat?

Mvh
Citera
2019-01-25, 17:12
  #3
Medlem
deadzantas avatar
Håller också på att försöka få upp musik via dem.

Allt går via mobil-app och det verkar som om musiken ska släppas en fredag två veckor framåt.

Jag fick ett mejl efter en vecka att det var något fel, diffust vad, på två av låtarna.

Skickade då ett mejl och frågade varför. Ett svarsmejl kom om att de hör av sig inom 4 arbetsdagar.

-Detta var 6 arbetsdagar sedan...


Eftersom jag inte fick svar så laddade jag om hela ep:n men fick då release 3 veckor senare och har fortfarande inte hört något... Lite tråkigt.


En kompis har däremot fått upp låtar utan problem. Idén är ju väldigt smidig, om de håller vad de lovar.
Citera
2019-01-30, 00:04
  #4
Medlem
Släppt två låtar via dem, fungerat utmärkt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback