• 1
  • 2
2006-02-03, 10:12
Medlem
irrblosss avatar
Någon som köpt och testat? Jag var och kikade lite igår, men de hade ingen uppackad och kartongen avslöjade inte så mycket. Som det såg ut på förpackningen var det varken någon pizzasten eller övre värmeelement i. Den såg i princip ut som en djup teflonstekpanna med glaslock och termostat. Tror det stod att den var på 1500 W, men max 240 grader. Låter inte så lockande kanske?

Edit: den var för övrigt väldigt lik den här: http://www.tradera.com/auction/ovrigt/aid_21641408
Citera
2006-02-03, 10:17
Jag såg också den i reklambladet, blev lite sugen faktiskt men om jag känner mig själv rätt så kommer jag använda den 2-3 grr och sen kommer den stå och damma. Då spar jag hellre dom 300kr och köper 6 pizzor för istället
Citera
2006-02-03, 14:23
Medlem
Squalos avatar
Lite bakmaskins-varning på den som sagt. Vad ger den egentligen för fördel gämfört med att använda sin vanliga ugn? Kanske bättre att intestera i en sten?
Citera
2006-02-03, 14:27
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Vad ger den egentligen för fördel gämfört med att använda sin vanliga ugn?
Precis min tanke. Min vanliga ugn går upp till 275 grader, medan pizzaugnen bara går till 240 grader. Fast eftersom produkten existerar borde det väl finnas någon slags fördel... Kanske något för sommarstugan om man saknar ugn där? Vore intressant om någon vågade köpa en och testa och sedan utvärdera den här...
Citera
2006-02-03, 14:30
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Precis min tanke. Min vanliga ugn går upp till 275 grader, medan pizzaugnen bara går till 240 grader. Fast eftersom produkten existerar borde det väl finnas någon slags fördel... Kanske något för sommarstugan om man saknar ugn där? Vore intressant om någon vågade köpa en och testa och sedan utvärdera den här...

Endaq fördelen är kanske den ekonomiska för säljaren, som lyckats förmå vilsna svenskar att tro att dom behöver en sån här pryl, och att dom blir gladare och lyckligare av den.
Citera
2006-02-03, 14:31
Medlem
En såndär vill jag prova, går den snabbare att värma upp eller vad gör den märkvärdig egentligen?
Citera
2006-02-03, 20:58
Medlem
brianmolkos avatar
Vad ska värmen vara i en pizzaugn ? över 300 ??
Citera
2006-02-03, 21:17
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vad ska värmen vara i en pizzaugn ? över 300 ??
Jo, typ. Mer än vad en vanlig hushållsugn brukar komma upp i.
Citera
2006-02-04, 00:12
Medlem
pentrys avatar
Enligt min lokala pizzamohammed är självklart värmen det som gör pizzan. 240 grader? verkar onekligen som en blahaprodukt. För att få den perfekta pizzan (förutom bra ingredienser då) krävs det en temperatur över 300 (dvs stenugnapparatur....)
Citera
2006-02-04, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Enligt min lokala pizzamohammed
Hehe, kanske downtown pizza på gågatan?
Citera
2006-02-04, 15:52
Medlem
Mysonoxens avatar
På en pizzeria i Rom där jag åt 2004 hade de en stenugn där man tydligt såg hur varmt det var i ugnen på en stor termometer. Mellan 310-320 grader pendlade den mellan, och då är det ingen idé att införskaffa en pizzaugn som bara går till 240 grader. Idén bör ju vara att få fram en bakningstemperatur som överstiger det man kan fixa i sin vanliga hushållsugn, eller?
Citera
2006-02-04, 15:57
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagwanderer
Hehe, kanske downtown pizza på gågatan?

Vet jag inte ens vad det är för pizzeria
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera