Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-23, 21:16
  #793
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
52 poäng slutar jag på - fortsätter alltså gå trögt….kommer nog också att falla en del platser i fb-ligan (där målsättningen är att sluta i top 50.

Nästsist i vår lilla fb H-2-H-liga (endast sex deltagare) och fick notera första förlusten i en annan H-2-H-liga som jag inte anar varför jag finns med i, men det är faktisk där jag klarar mig bäst.

Onwards!
Citera
2018-09-23, 22:54
  #794
Medlem
Hittills är poängskörden högre denna säsong i genomsnitt än förra säsongen bland managers känns det som. Jag har ännu inte en GW under 50 poäng, så på 6 GW har jag samlat 380 poäng. Räknar jag med förra året fick jag totalt 2100 poäng, så... Fortsätter denna poängskörden lär man närma där någonstans.
Citera
2018-09-23, 23:43
  #795
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Hittills är poängskörden högre denna säsong i genomsnitt än förra säsongen bland managers känns det som. Jag har ännu inte en GW under 50 poäng, så på 6 GW har jag samlat 380 poäng. Räknar jag med förra året fick jag totalt 2100 poäng, så... Fortsätter denna poängskörden lär man närma där någonstans.

Nja. (380/6) x 38 =~2407 poäng.

Jag har 354 poäng. (354/6) x 38 = 2242 poäng över en säsong.

Lägger man till lite oanvända chip och dubble gameweeks etc så håller du ett stadigt tempo upp mot 2500 poäng. Medan såna med min score knappast behöver oroa sig att tåget gått.

.......

Det är ett långt race. Varje poäng räknas och jag får tex glädjas åt en bra Vietto-prestation och att Kane levererade. Sugig vecka men fortfarande ett okej snitt.
Citera
2018-09-24, 00:38
  #796
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Alisson - 6p

Alderweireld - 2p
Sokratis
Mendy (Digne)

Özil
Hazard
Pedro
Pogba - 5p

Vietto - 7p
Wilson - 2p
Kane - 9p

......................................

Sammantaget 31 poäng med en hel del spelare kvar, inklusive kapten Hazard. Många verkar ha fått en rätt bra runda så snittet lär bli en bit över 50 poäng. Förhoppningsvis når jag en average score. Hazard och Özil måste prestera, för jag räknar inte med några större poäng från Digne och Sokratis. Och om Pedro inte spelar kommer 1p från Neves in...

Skönt att Kane både gjorde mål och kom till en hel del bra lägen. Kanske lossnar lite. Vietto ser superbra ut!

Vietto är verkligen en favorit för dig 🙂 Tycker han känns lite för omålfarlig för att vara ett alternativ. Ett skott på mål på fyra starter är klent. Jag hade hellre kört på Jimenez i Wolves till det priset. Bättre lag och han är deras givna spjutspets och den som ska göra målen. Sju stora målchanser för honom mot Viettos en. Men jag hoppas för din skull att Vietto kommer igång med målproduktionen och inte "bara" slår assist.
Citera
2018-09-24, 00:48
  #797
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m83graveyard
Vietto är verkligen en favorit för dig 🙂 Tycker han känns lite för omålfarlig för att vara ett alternativ. Ett skott på mål på fyra starter är klent. Jag hade hellre kört på Jimenez i Wolves till det priset. Bättre lag och han är deras givna spjutspets och den som ska göra målen. Sju stora målchanser för honom mot Viettos en. Men jag hoppas för din skull att Vietto kommer igång med målproduktionen och inte "bara" slår assist.

Haha, månne. Han har varit i min elva tre gånger och spelat in 18 poäng, så trots en startsträcka i Fulham har han bidragit fint. Jag hoppas man ska se mer av hans djupledsspel såsom när han brände två jättelägen i senaste matchen. Däremot är jag inte prestigedum; vid ett wildcard så finns det nog bättre alternativ där just Jimenez säkerligen är det bästa valet bland anfallare till ca 5.5 miljoner. Jag planerar däremot att vänta med mitt wildcard så länge som möjligt. Vi får se om jag klarar av det.
Citera
2018-09-24, 00:57
  #798
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Haha, månne. Han har varit i min elva tre gånger och spelat in 18 poäng, så trots en startsträcka i Fulham har han bidragit fint. Jag hoppas man ska se mer av hans djupledsspel såsom när han brände två jättelägen i senaste matchen. Däremot är jag inte prestigedum; vid ett wildcard så finns det nog bättre alternativ där just Jimenez säkerligen är det bästa valet bland anfallare till ca 5.5 miljoner. Jag planerar däremot att vänta med mitt wildcard så länge som möjligt. Vi får se om jag klarar av det.

Sitter också och suger på wildcardet men ska försök hålla mig till december om inget akut händer. Det brukar kunna behövas en del pillande i laget då. Jag tycker man har sett väldigt många wildcard redan (iaf i mina privata ligor) så det känns väldigt bra att ha det kvar och ändå vara nöjd med laget.
Citera
2018-09-25, 03:06
  #799
Medlem
Bytte ut Mendy mot Trippier, oklart med Mendys "skadeläge", kan vara så att det inte ens är en skada och att han bara straffats av Guardiola/City för domen som kom häromdagen gällande hans rattfylleri.
Citera
2018-09-25, 08:32
  #800
Medlem
Etrades avatar
Inga uppdateringar angående Pedro's och van Dijk's skador vad jag har sett.

Kanske att man behöver göra något byte där innan helgens GW kickar igång.

Tufft schema för Liverpool så frågan är hur många nollor det blir även om nu van Dijk är spelklar?
Citera
2018-09-25, 10:36
  #801
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Inga uppdateringar angående Pedro's och van Dijk's skador vad jag har sett.

Kanske att man behöver göra något byte där innan helgens GW kickar igång.

Tufft schema för Liverpool så frågan är hur många nollor det blir även om nu van Dijk är spelklar?

Vin Dijk? Konstigt sätt att stava Robertsson...
Skämt åsido så verkade det inte vara några större problem med VVD, jag tror han kommer spela på lördag. Sen är det ett hyfsat knepigt spelschema som du säger men Liverpool - Chelsea är ganska målsnålt historiskt sett. För alla som har Aguero kan de också ha i åtanke att han aldrig gör mål på Anfield. Sen bänkar man ju inte en spelare i den prisklassen ändå... Därefter är det två bekvämare matcher, Huddersfield borta och Cardiff hemma. Inga anledning att skeppa iväg Liverpool-spelare IMO.
Citera
2018-09-25, 13:38
  #802
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Inga uppdateringar angående Pedro's och van Dijk's skador vad jag har sett.

Kanske att man behöver göra något byte där innan helgens GW kickar igång.

Tufft schema för Liverpool så frågan är hur många nollor det blir även om nu van Dijk är spelklar?
Liverpools försvar har varit ett av de bättre i ligan sedan Van Dijk kom till klubben, så det finns ju en chans på clean sheets i båda matcherna. Dock så känns det väl som att det är större risk för målkalas mot ett Chelsea med Sarri bakom spakarna.
Fortfarande är det ingen transfer jag hade slösat för bara två gameweeks.
Citera
2018-09-25, 17:13
  #803
Medlem
Fick 77 i gw6 med detta lag

GK
Hennessey
DEF
Alonso
Robertsson
Alexander - Arnold
MID
Salah (c)
Hazard
Schurrle
Fraser
Maddisson
ATT
Aguero
Mitrovic

Bänk
Wan-Bissaka
Jimenez
Bennett.


Skulle vilja få in Richarlisson, vad tror ni om att göra ett dubbelbyte, Richarlisons och Trippier in. Schurrle och Alonso ut?
__________________
Senast redigerad av Niero100 2018-09-25 kl. 17:14. Anledning: Felstavat
Citera
2018-09-27, 13:03
  #804
Medlem
anteri17s avatar
Behöver invänta news på Mendy, Sokratis och Pedro. Kommer behöva nyttja min fria transfer den här veckan med tanke på att nämnda tre spelare är ytterst osäkra till spel. Då finns det alldeles för små marginaler...

Annars ett okej schema för många

Alisson

Digne
Boly
Alderweireld
Mendy

Pogba
Özil
Hazard

Vietto
Wilson
Kane (K)

Hoppas på lite upprättelse och över 65p.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback