Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-05, 21:32
  #1
Medlem
Har haft samma mejl sedan flera år tillbaka och aldrig riktigt tagit tag i att rensa den. Finns det ett sätt att göra en ny mejladress, byta namn på den gamla och sedan byta till samma namn (som jag först hade) på den nya mejlen? Förstå mig! Har ingen ork eller lust att gå igenom alla mejl men vill ändå ha dom kvar ifall jag skulle vilja leta upp något gammalt. Och om jag då lyckas byta namn på den nya mejlen till samma som jag haft på den förra, kommer då nya mejl som skickas till den adressen att hamna på min nya mejl??
Har G-mail om det hjälper.
Citera
2018-07-05, 21:46
  #2
Medlem
Nej, det gör det inte.
Citera
2018-07-06, 08:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incarcerate
Nej, det gör det inte.


Okej, något förslag på vad man kan göra istället?
Citera
2018-07-06, 08:46
  #4
Medlem
yiys avatar
Vad är det du vill göra? låter ganska snurrigt,
vad för namn menar du, dettanamn@gmail.com?

du kan göra en ny mail och sätta på forwarding så alla mail som kommer till din gamla mail skickas till din nya men då kan du ju lika gärna behålla den gamla?
Citera
2018-07-06, 08:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yiy
Vad är det du vill göra? låter ganska snurrigt,
vad för namn menar du, dettanamn@gmail.com?

du kan göra en ny mail och sätta på forwarding så alla mail som kommer till din gamla mail skickas till din nya men då kan du ju lika gärna behålla den gamla?


Ja jag förstår att det låter snurrigt. Min gamla mejl är mitt för-och efternamn@gmail.com. Så skulle gärna vilja strata en ny med samma namn men behålla den gamla. Hade kunnat vidarebefordra mejlen som du säger men hade velat svara som den gamla adressen... Blev kanske inte mycket mer tydligt?
Citera
2018-07-06, 09:06
  #6
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrchowder
Har haft samma mejl sedan flera år tillbaka och aldrig riktigt tagit tag i att rensa den. Finns det ett sätt att göra en ny mejladress, byta namn på den gamla och sedan byta till samma namn (som jag först hade) på den nya mejlen? Förstå mig! Har ingen ork eller lust att gå igenom alla mejl men vill ändå ha dom kvar ifall jag skulle vilja leta upp något gammalt. Och om jag då lyckas byta namn på den nya mejlen till samma som jag haft på den förra, kommer då nya mejl som skickas till den adressen att hamna på min nya mejl??
Har G-mail om det hjälper.
Varför inte helt enkelt arkivera alla gamla mejl ?
Citera
2018-07-06, 12:26
  #7
Medlem
elektronikfreaks avatar
Om jag förstår dig rätt så har du typ svenne.svensson@gmail.com idag och du vill starta en nytt mailkonto med samma mailadreass - svenne.svensson@gmail.com. Rätt eller fel? Svaret är NEJ - det går inte - det är ju UPPTAGET! Du kan ju (som exempel) registrera svenne.svensson2@gmail.com.

OBS att namnet ovan bara är "exempelnamn" och inte på något sätt ska förknippas med den egentliga ägaren till denna mailadress!!!
Citera
2018-07-06, 22:23
  #8
Medlem
TinFoilHats avatar
Vad du skulle kunna göra är att lägga in ditt e-postkonto in i en e-postklient som POP3 (INTE IMAP). När e-postprogrammet kopplar upp sig mot Gmails server så ska alla meddelandena i Inkorgen automagiskt laddas ned till den datorn där du installerat e-postprogrammet och då i samma svep radera alla mailen i Inkorgen på Gmails servrar.

När det är gjort så är det bara ta bort e-postkontot från e-postprogrammet och radera allt som laddats ner på din dator och du borde få börja om på en så ganska så fräsch kula.
Citera
2018-07-07, 05:13
  #9
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrchowder
Har haft samma mejl sedan flera år tillbaka och aldrig riktigt tagit tag i att rensa den. Finns det ett sätt att göra en ny mejladress, byta namn på den gamla och sedan byta till samma namn (som jag först hade) på den nya mejlen? Förstå mig! Har ingen ork eller lust att gå igenom alla mejl men vill ändå ha dom kvar ifall jag skulle vilja leta upp något gammalt. Och om jag då lyckas byta namn på den nya mejlen till samma som jag haft på den förra, kommer då nya mejl som skickas till den adressen att hamna på min nya mejl??
Har G-mail om det hjälper.

Jag tror han syftar på att det går så långsamt att navigera i Gmail eftersom det, liksom Googles alla andra skittjänster, använder HTML-teknik. Så nu har han hunnit få så mycket spam att det blir överväldigande att hitta runt bland alla mail.

Mail måste man ha i en offlineklient (IMAP). Du kan faktiskt navigera i din mail från en offlineklient. Det är nog den bästa lösningen i ditt fall. Fast om du använder IMAP via VPN så kommer Google jävlas med dig för de vill inte att man ska kunna vara anonym för staten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback