Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-09, 03:44
  #13
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Ni är ju ofelbart vimsiga; det är svårt att förstå att du tror att du avgör vad andra värderar. Om jag inte vill köpa ditt hus, är det värdelöst då?

Jag sa inte att bitcoin inte har ett värde, utan att värdet inte är riktigt (intrinsikalt). Bevisligen har BTC idag ett värde på marknaden, även om det varierar kanske 20% från dag till dag. Men eftersom värdet inte är inneboende, utan till 100% består i spekulation, kan värdet på nolltid falla till en nivå som tangerar noll.
Citera
2018-07-09, 11:02
  #14
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Jag sa inte att bitcoin inte har ett värde, utan att värdet inte är riktigt (intrinsikalt). Bevisligen har BTC idag ett värde på marknaden, även om det varierar kanske 20% från dag till dag. Men eftersom värdet inte är inneboende, utan till 100% består i spekulation, kan värdet på nolltid falla till en nivå som tangerar noll.
Ska du ha halvrätt här måste du hålla en väldigt snäv definition av "intrinsikalt", oklart (men inte omöjligt, inte så spännande att analysera) om det ens håller. Du kan åtminstone inte plötsligt blanda ihop det med ett ord som "riktigt".

Att värdet skulle bestå till 100% av spekulation stämmer dock inte alls. Det vore vid det här laget (många kapitulationer) rent av i princip en omöjlighet.

Jämför vi redundansen mellan tex guld och bitcoin ser det mycket riktigt olika ut, men i praktiken är inte heller det mega-intressant. Dels skulle guld tappa 90%+ av sitt värde om det inte hade funktionen store of value; det du kallar intrinsikalt (lättare att prata om redundans) är alltså på så låg nivå att det vire katastrof att hamna där. Dels stämmer det inte att mängden guld är strikt begränsad.

Vad som gör guld stabilare än Bitcoin är snarare att det är mer osäkert huruvida Bitcoin kan tappa fundamentalt värde på kort sikt (typ över en natt). Guld kanske inte är en lika speciell metal om 50 år, men vi kan nog räkna med att det är det om 2 år. För Bitcoin vet vi inte alls.
Citera
2018-09-08, 00:44
  #15
Medlem
Vi som tror på denna teknologi ser att det är framtiden.
The saying goes ” Du skulle varit med där i början i bitcoin då hade du gjort cash”
Meen jag ska berätta för er, detta är framtiden. Sure bitcoin kommer alltid vara kung men alla olika valutor används för olika ändamål.

Crypto är bara en liten bebis ännu, stora pengar kommer forsa in i marknaden och vi som är med tidigt kommer göra stora pengar.
Min portfolio är 👌.
Gör snälla inte om misstaget man gjorde med bitcoin. Nu har ni iallafall fått en varning. Peace n love
Citera
2018-09-15, 20:19
  #16
Medlem
<a href="http://www.freebiebitcoin.com">Earn free bitcoin</a>
Citera
2018-09-15, 20:25
  #17
Medlem
Nu kör vi!

Billionare investor Mike Novogratz says the crypto crash is OVER - get ready for the next bull run!

"Now he says when looking at the Bitcoin charts - prepare for crypto to explode once again!"

http://www.globalcryptopress.com/201...-says.html?m=1
Citera
2018-09-16, 00:08
  #18
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dc3102
Nu kör vi!

Billionare investor Mike Novogratz says the crypto crash is OVER - get ready for the next bull run!

"Now he says when looking at the Bitcoin charts - prepare for crypto to explode once again!"

http://www.globalcryptopress.com/201...-says.html?m=1

jaja..vi har hört det nu... såklart kul om det blir gröna siffror framöver men INGEN kan förutspå framtiden.
Citera
2018-09-16, 11:07
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
jaja..vi har hört det nu... såklart kul om det blir gröna siffror framöver men INGEN kan förutspå framtiden.

Jag vet 😊

Det är kul att se skillnaden i aktivitet på nätet om kryptovalutor nu och hur det var vid månadsskiftet. Helt dött nu.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback