Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-04, 19:22
  #1
Medlem
Senaste tiden har det varit väldigt röda siffror på avanza, mina Sverige, USA och Asien-fonder har gått ner många procent. Idag på nyheterna sa de att även Kina ska börja bråka med USA. Bör man bli orolig om man har 80% sv sina fonder i dessa länder? Dags att sälja?
Citera
2018-07-04, 20:27
  #2
Medlem
Beror på hur stor marginal du har ( kassa ).
Tål du en nedgång på 10 -15 procent under året, sitt still.
Om inte så sälj av delar av det.
Går aldrig att förutspå hur börsen kommer att gå närmaste tiden.
Citera
2018-07-04, 21:45
  #3
Medlem
Jag kan tappa 50% utan att de blir kris, enda grejen man funderar på är ju om man någonsin får tillbaka pengarna?
Citera
2018-07-04, 21:54
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxx09
Jag kan tappa 50% utan att de blir kris, enda grejen man funderar på är ju om man någonsin får tillbaka pengarna?
Ska du gå i pension nästa år? Isf bör du sälja. Annars, sitt still.
Citera
2018-07-04, 22:22
  #5
Medlem
blobben!!!s avatar
Sälj. Känns alltid dåligt att sitta med pengar på banken, men hellre det än att tveka i en bear-marknad.
Citera
2018-07-04, 22:42
  #6
Medlem
Jag gillar inte att ge råd..
MEN är det inte bra att vikta om till olja och ädelmetaller när det börjar krisa?
Sen är det väl bra att det går ner för dom som kan tänka sig att köpa billigare..
Citera
2018-07-04, 22:58
  #7
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxx09
Jag kan tappa 50% utan att de blir kris, enda grejen man funderar på är ju om man någonsin får tillbaka pengarna?
Får tillbaka vad? Dina pengar? Lägg av, det är inte dina pengar längre. Dina pengar är cash på fickan.
Citera
2018-07-05, 22:51
  #8
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxx09
Jag kan tappa 50% utan att de blir kris, enda grejen man funderar på är ju om man någonsin får tillbaka pengarna?

Om du är långsiktig kommer du såklart att få pengarna tillbaka på sikt (givet att du inte har en extremt dålig spridning i portföljen). I värsta fall kommer det att ta tid bara.

Men annars är det som ngn skrev helt omöjligt att säga hur börsen kommer att gå på kort sikt. Det man kan konstatera är att nästan allt är nära ATH och historiskt högt värderat, så själv ligger jag likvid just nu.
Citera
2018-07-07, 12:13
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Får tillbaka vad? Dina pengar? Lägg av, det är inte dina pengar längre. Dina pengar är cash på fickan.

Kontanter kan banken beslagta men inte värdepapper, i teorin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback