Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-04, 16:49
  #1
Medlem
W.Kovacss avatar
Var ute i solen i en park alldeles nyss och kände en droppe i håret. Kände efter och det var en klar vätska som vatten. Jag tittade upp och såg en mås flyga förbi och släppa mer av denna vätska fast lite bredvid mig (en liten liten skvätt).

Frågan är vad jag fick i håret. Är detta bajs? Eller kiss?

Jag sprang hem direkt och duschade + tvättade håret. Kändes inte jättefräscht.
Citera
2018-07-04, 16:53
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.Kovacs
Var ute i solen i en park alldeles nyss och kände en droppe i håret. Kände efter och det var en klar vätska som vatten. Jag tittade upp och såg en mås flyga förbi och släppa mer av denna vätska fast lite bredvid mig (en liten liten skvätt).

Frågan är vad jag fick i håret. Är detta bajs? Eller kiss?

Jag sprang hem direkt och duschade + tvättade håret. Kändes inte jättefräscht.

Låter som lös måsavföring som du fick på ditt huvud och i ditt hår. Tvätta dig noggrant.
Citera
2018-07-04, 17:10
  #3
Medlem
Låt det stelna, blir det vitt är det bajs. Kissar ens måsar?
Citera
2018-07-04, 17:18
  #4
Medlem
W.Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Låter som lös måsavföring som du fick på ditt huvud och i ditt hår. Tvätta dig noggrant.
Tack, misstänkte det. Blev så förvånad att det var helt transparent bara.

Har duschat och schamponerat mig grundligt, borde räcka va? Borde jag decinfektera saker som möjligen varit i kontakt med vätskan? Tänker mobil, handtag osv.
Citera
2018-07-04, 17:23
  #5
Medlem
W.Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Låt det stelna, blir det vitt är det bajs. Kissar ens måsar?
Duschade av allt i håret innan det stelnade. Den droppen jag hade på handen blev inte vitare medan den torkade dock. Kan tilläggas att vätskan var väldigt tunn, inte alls som en "vanlig" fågelskit som är lite mer som målarfärg. Hade jag inte varit i en park eller sett måsen hade jag trott det var vattenstänk från en balkong eller liknande.

Sen verkar de göra allt genom samma hål, allt blandas enl lite googling. Men hittar inget om det jag råkade ut för, om det inte bara är en risig måsmage.
Citera
2018-07-04, 17:24
  #6
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Låt det stelna, blir det vitt är det bajs. Kissar ens måsar?

Tror dom bajsar samtidigt som dom pissar, alltså att deras bajs är även piss blandadt som en kompott
Citera
2018-07-04, 17:30
  #7
Medlem
Alltså fåglar är väl som andra kloakdjur väldigt ospecifika, det kommer liksom bajs och kiss och ägg ur samma hål, det kanske var mås-mens?
Citera
2018-07-04, 23:01
  #8
Medlem
Fåglar tillhör inte kloakdjuren, de tillhör arten "fåglar"

Fåglar gör all sin buisness i samma hål - detta hål kallas på veterinärspråk för kloaken.
Citera
2018-07-05, 00:32
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.Kovacs
Tack, misstänkte det. Blev så förvånad att det var helt transparent bara.

Har duschat och schamponerat mig grundligt, borde räcka va? Borde jag decinfektera saker som möjligen varit i kontakt med vätskan? Tänker mobil, handtag osv.

Det borde räcka med schampo!
Citera
2018-07-25, 08:26
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Det borde räcka med schampo!

Ja, men tvätta för säkerhets skull håret flera gånger i rad med schampo och sköljningar emellan. Bara för att det är måsskit, så rekommenderar jag dig att tvätta MINST tre gånger. Använd varmt vatten!!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback