Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-04-01, 06:27
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Följde dom lite för länge sedan.
Mitt intryck är att Pär (vd) är en genuin person, duktig ingenjör men lite av en drömmare/pojke.

Produkten var ju ny och modern för fem år sedan. Förstår inte riktigt vad som gör den unik idag (ej insatt).

Ett bolag som får kunder men inte tjänar pengar kanske tar för dåligt betalt, det är kanske därför dom får så pass många kunder, för att dom inte är någon större risk att testa. Men å andra sidan flera kunder kommer uppenbarligen tillbaks.

Att bli obslistad brukar ju inte vara en köpsignal.
Nej verkligen inte! Det är antagligen därför den sjunkit otroligt mycket och om man nu ens ska överväga en chanspost bör man nog låta den bottna innan köp, även om det säkert kommer gå fort åt andra hållet vid ett starkt positivt PM.
Ledningen borde väl vara intresserad av att köpa på sig lite nu om de verkligen tror på bolaget? Ett större insynsköp skulle teoretiskt sett få fart på kursen. Sen kanske någon blir intresserad av att köpa upp bolaget i fall BV sjunker tillräckligt mycket till stor rabatt och tekniken är outstanding? Bara spekulationer som det oftast blir med förhoppnings bolag men lite kul ändå och klart bättre chans än att vinna något på spel. Så jag ska överväga en minimal insats eller bevaknings post i nuläget fast måste läsa in mig mer om caset.
__________________
Senast redigerad av Truefighter 2023-04-01 kl. 06:30.
Citera
2023-04-06, 06:07
  #38
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Nej verkligen inte! Det är antagligen därför den sjunkit otroligt mycket och om man nu ens ska överväga en chanspost bör man nog låta den bottna innan köp, även om det säkert kommer gå fort åt andra hållet vid ett starkt positivt PM.
Ledningen borde väl vara intresserad av att köpa på sig lite nu om de verkligen tror på bolaget? Ett större insynsköp skulle teoretiskt sett få fart på kursen. Sen kanske någon blir intresserad av att köpa upp bolaget i fall BV sjunker tillräckligt mycket till stor rabatt och tekniken är outstanding? Bara spekulationer som det oftast blir med förhoppnings bolag men lite kul ändå och klart bättre chans än att vinna något på spel. Så jag ska överväga en minimal insats eller bevaknings post i nuläget fast måste läsa in mig mer om caset.

Förtydligande
Citat:
Nasdaq First North Growth Market-listade H&D Wireless AB, HDW, omnämns i en artikel från DI i fredagen 30 mars 2023. Totalt nämns 25 bolag på Nasdaq som är obs-klassade, varav 22 ligger på Nasdaq First North Growth Market däribland H&D Wireless AB. Det är dock inte en aktuell nyhet, H&D Wireless har varit obs-listade sedan 2020.

Artikeln har rönt stor aktivitet på börsen och aktieägarna har hört av sig och undrar vad som har hänt med bolaget. Det är dock inget särskilt som har hänt utan beror på en obs-listning som Nasdaq gjorde under 2020 då man ansåg att man ville sätta en varningsflagga på bolaget på grund av en låg kassa. Sedan dess har bolaget tagit in ca 70 MSEK, överlevt pandemin och nått stora framgångar hos kunderna, se senaste kvartalsrapport och pressmeddelanden.

Bolaget beklagar att obs-listningen har legat kvar sedan dess och skall ta upp en ny diskussion med Nasdaq om förutsättningarna för att undgå listningen.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback