Flashback bygger pepparkakshus!
2019-04-27, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det (fetade): DU har helt rätt tycker jag. De ljuger för att de känner skam.
Men mest troligt är att BO fick sova i nedervåning i en soffa. Han väntade ett tag för att JT skulle somna och kl 02 gick upp i parets sovrum.

Jag tycker också att det har varit mycket mer än hångel. Att skjuta någon och därefter avrätta och dra honom och kasta ut honom från sitt hus och till sist skjuta honom i skrevet tyder på ett mycket stor förnedring.
Några blyhagel har träffat skrevet.
Så inte ett direkt skott mot skrevet.
Citera
2019-04-27, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Listig
Jag hittar inget förhör med svärmodern bland FUP-länkarna. Nån som hittat?
Det skulle vara intressant att veta hur hon tänkte när hon mitt i natten släpar med en singelkille på fest hos sin otrogna dotter och dennes svartsjuke sambo.
Det verkar som att han missat lägga ut dom filerna då förhör finns enligt innehållsförteckningen.
Även förhöret med Martin saknas.
Citera
2019-04-27, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eline91
Den börjar 6 maj.

Får man gå då? Rättegången kanske är bakom stängda dörrar?
Citera
2019-04-27, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Men varför skjuta honom igen från altan efter att ha kastat döda kroppen ut? Eller jag har missförstått den delen?
Citera
2019-04-27, 19:44
Medlem
Finns blodanalys av BO och GM i FUP? Jag undrar om det fanns spår av droger i deras blod?
Citera
2019-04-27, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Från #864
Citat:
Skottet bedöms centrerat på könsorganet.
B 2583-18, ab 111 del 1.pdf sid 13 (Numrering av sidor börjar om i samma pdf)
Citera
2019-04-27, 19:56
Medlem
Citat:
Finns blodanalys av BO och GM i FUP? Jag undrar om det fanns spår av droger i deras blod?
Ja de hade alkohol i blodet.

Jag har iofs inte hunnit läsa hela fup men detta har polisen berättat tidigare.
Citera
2019-04-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Får man gå då? Rättegången kanske är bakom stängda dörrar?
Med största sannolikhet, får man gå in i salen. Jag ser ingen anledning att den skall vara bakom stängda dörrar.
Citera
2019-04-27, 20:04
Medlem
ThordOlavssons avatar
BO skickade SMS till mamman 02:01:31 "De e okej ju iaf"
B 2583-18, ab 114.pdf sid 88

Men han skickade även via Snapchat 02:01:22: "ser ut som 2n hybrid"
B 2583-18, ab 114.pdf sid 64

Mammans svar är läst och det inkom 02:02:23

Det tyder på att han sitter och grejar med mobilen kort innan mordet. Vi måste nog utgå från att det är han själv som skriver eftersom skotten och bråket iakttagits kort efteråt.

Beträffande tiderna så anger moderns telefon att sonens "De e okej ju iaf" anlände 02:00.
B 2583-18, ab 114.pdf sid 135

Någon av klockorna går alltså fel.

Samtalet till 112 är ringt med BO:s telefon 05:14:14
B 2583-18, ab 114.pdf sid 40

SOS har registrerat det hela 05:14:20
B 2583-18, ab 110 del 1.pdf

Alltså måste vi anta att allt är lugnt i huset minst till runt 02:02:00. Bruket av mobilen måste ha skett innan det upprörda bråket hördes.

Ett vittne uppger sig ha tittat på klockan i mobilen när ett skott hördes. Klockan var 02:03
B 2583-18, ab 113.pdf sid 7f

Närmaste grannen söder om JT och JB:s hus hör tre, fyra skott men inget bra klockslag
B 2583-18, ab 113.pdf sid 14-15

Det finns en absolut sluttid för mordet och det är 02:23, när ett av vittnena stängde av ett spel, ett klockslag som loggades och vittnet har även stämt av att klockan på datorn var korrekt.
B 2583-18, ab 113.pdf sid 32

Innan spelet påbörjades hade han passerat brottsplatsen med sin hund och hört ett bråk mellan två män och en kvinna som vädjade "Men sluta nu". Skottet hörde han när han kommit hem och börjat spela spelet och laga mat. Han bor 100 meter från brottsplatsen, vilket innebär att bråket bör ha pågått minst 1½ minut i vardagsrummet. Detta vittne bor så till att det rimligtvis är skottet från altanen han hör.

Att bråket pågått en tid framgår även av grannarna i huset söder om brottsplatsen. Hustrun väckte sin man efter att ha hört skott. Mannen spanade ut men de gick och lade sig igen. Därefter hördes två smällar till. "Smällarna var ej direkt efter varandra." Vittnena i huset söder om brottsplatsen tycks ha hört skotten inne i huset men skottet från altanen hör de inte, vilket kan bero på att det då är ett hus emellan.
B 2583-18, ab 113.pdf sid 13

Så det är mycket som skall in i tiden mellan BO:s skickade och lästa meddelanden och till dess att vittnet avslutar sitt spel.

Jag delar uppfattningen att JT reagerar på något sexuellt, men jag tycker tiden är så knapp att jag håller öppet för att JT överreagerat och att kanske aldrig något hände.

Just mammans meddelande till BO kan ses som en signal som väckte JB och/eller JT...
Citera
2019-04-27, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja de hade alkohol i blodet.

Jag har iofs inte hunnit läsa hela fup men detta har polisen berättat tidigare.
Det var en del snack i tråden att BO var en pundartyp, då tänkte jag på benzo och hash som är farligt att blanda med alkohol.
Senast redigerad av matematiker 2019-04-27 kl. 20:12.
Citera
2019-04-27, 20:14
Medlem
Musta-Pekkas avatar
Min uppfattning är att BO och horan hade gökat klart när BO börjar greja med Snap och SMS. Den bedragne vaknar sannolikt när horan går tillbaka till deras sovrum helt nyknullad...
Citera
2019-04-27, 20:21
Medlem
Citat:
Det var en del snack i tråden att BO var en pundartyp, då tänkte jag på benzo och hash som är farligt att blanda med alkohol.

OK, då förstår jag hur du tänker. Det finns säkert i fup men jag har inte alls hunnit läsa den.

En annan input på problemet ät att MGM, i ett tidigare inlägg, anses ha ett utomordentlig dåligt ölsinne: (FB) Misstänkt mord i Vänersborg 2018-07-04

EDIT: Näst sista raden i det inlägg jag länkar till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in