Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-12, 20:19
  #601
Medlem
Vi bor oxå i området. Tiden som skrivs ångande när skott ska ha hörts verkar ingen ha riktig koll på. Vi var nämligen vakna när vi hörde skött och klockan va strax efter 02. Mycket tråkigt detta som hänt.
Citera
2018-07-12, 20:21
  #602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Ja men är det bekräftat att det bara har avlossats 1 skott?

– Jag vaknade vid tvåtiden och hörde två rejäla smällar. Jag uppfattade det som vandalisering, som om någon kraschade något. Jag gick upp ur sängen och kollade men såg ingenting, säger ett vittne till P4 Väst.

Nej, det är inte bekräftat hur många skott som avlossats. Men en annan i tråden som bor i närheten hörde ju också smäll vid 4-tiden. Likaså grannarna som personen ovanför våra inlägg skrivit. Troligtvis olika händelser..?
Citera
2018-07-12, 20:25
  #603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bangalajan
Ingen som känner de inblandade? Brukar ju ofta läcka ut rätt snabbt vad som har hänt. Finns några teorier som man kan räkna med, dock tycker jag verkligen inte det stämmer in på MGM. Träffat han massor av gånger via gemensama vänner. Fick en bra magkänsla av MGM därför jag tycker att något inte stämmer.

Äntligen någon som talar om MGM.
Vad som oturligt skett är de ingen som vet.
Men mgm är en fantastisk kille med mycket skinn på näsan! Han är klok, smart & rolig. Framför allt är han en otroligt fin pappa/familjefar.
Så din magkänsla om honom talar all sanning.
Det finns något i denna historia som inte riktigt stämmer.
Citera
2018-07-12, 21:31
  #604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esther89
Jorden ser ut så? Bladen ligger ned? Du tror inte på teorin om att ett tjugotal poliser och tekniker har sprungit in & ut, fram & tillbaka ett antal gånger?! Är en mordplats så jävla intressant så man måste smyga i buskarna runt avsprärrningarna, zooma in så mycket kameran klarar av för att fånga en gammel fläck?!

För att svara på din fråga. Ja. Hur "sjukt" det än låter så har kriminologi och brott fascinerat mig sedan jag var liten. Det kanske uppfattas av "vissa" människor som ett sjukt intresse, men jag gillar att analysera och spekulera med andra människor. Du kan absolut ha rätt i det du skriver. Vem vet.

Alla har vi olika intressen.

Extremt nyfiken verkar vara ett av dina karaktärsdrag, som väljer att skapa ett konto på flashback samma dygn BO mördats.

Välkommen till flashback!
Citera
2018-07-12, 21:50
  #605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorbertil22
Det har ju två barn, och en nyopererad kattunge/yngre katt, möjligt att gallret var till för detta. Dock lite annorlunda galler, kan jag tycka, som sitter över hela öppningen. Det djurmänniskor jag känner har oftast vanligt kompostgaller som stopp.

Då dröjde det en stund innan polisen var på plats? Dem har ju uppgett att personen hittades vid 05-tiden. Vad hände däremellan?
Jag vet ju inte säkert varför gallret sitter där, tror du polisen satt upp det eller hur tänker du? Jag som kattägare kan ju bara säga att de är rätt duktiga på att hoppa högt, så att man har ett högt galler låter ju inte helt ologiskt om man vill behålla en katt inomhus😀
Vad som hände den natten är verkligen ett mysterium.. Får inte något scenario att stämma som jag läst eller hört..
Citera
2018-07-12, 22:30
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Det är inte så säkert när det gäller en hagelbössa.

Är det bekräftat att det var hagelbössa?
Eller är det FB rykten?
Citera
2018-07-12, 22:57
  #607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Numerabalkong
Är det bekräftat att det var hagelbössa?
Eller är det FB rykten?
Jag tror att det kommer från Aftonbladet som hänvisar " till en källa" att han ska ha låst in sig på toaletten är heller ingenting som polisen har bekräftat vad jag vet.

"Den man som på onsdagsmorgonen hittades död i Vänersborg sköts ihjäl med ett hagelgevär, skriver Aftonbladet som hänvisar till uppgifter. Han ska ha varit i 25-årsåldern och den man som har gripits misstänkt för mordet är i 30-årsåldern.
Mannen som har gripits ska inte vara tidigare känd av polisen. Han ska ha förfogat över flera jaktvapen.
– Efter att han skjutit mannen ställde han in vapnet i vapenskåpet och låste in sig själv på toaletten tills polisen kom, säger en källa till Aftonbladet."
Citera
2018-07-12, 23:05
  #608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Vi ska även komma ihåg att det inte är bekräftat att det var JT som sköt.

Att utgå från en gärningsman och låsa sig vid ett scenario brukar också GW säga är ett vanligt misstag.

JT nekar till anklagelsen...
Kan det vara självmord mitt framför ögonen på JT?
Citera
2018-07-12, 23:14
  #609
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Numerabalkong
Är det bekräftat att det var hagelbössa?
Eller är det FB rykten?


Jag gick på slaskpressens uppgifter.

Så nej, det är inte bekräftat.
Citera
2018-07-12, 23:16
  #610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Numerabalkong
JT nekar till anklagelsen...
Kan det vara självmord mitt framför ögonen på JT?

Skulle den nu döde mannen knackat på och bett att få låna ett vapen menar du?
Citera
2018-07-12, 23:17
  #611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Numerabalkong
JT nekar till anklagelsen...
Kan det vara självmord mitt framför ögonen på JT?

Vem som sköt och varför håller på att utredas.

Med så lite fakta vi har så kan vi såklart inte ens utesluta ett självmord, men det låter väl inte direkt som det troligaste scenariot.
Citera
2018-07-12, 23:31
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Skulle den nu döde mannen knackat på och bett att få låna ett vapen menar du?
Flera vapen har beslagtagits, framkommer inte någonstans att det är JTs vapen däremot.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback