Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-07, 07:55
  #13
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Ja det kan man behöva göra några enstaka gånger om året och då är det skönt att få hjälp inom 5 minuter och inte efter 45 min som det tar hos Swedbank.

Hos Swedbank är det en himla massa människor alltid i kö och som uppenbarligen också besöker banken fysiskt.

Hos Nordea är det max 1-2 kunder före dig.

Medan på Swedbank ksn det vara 20-30 st.

Vad är det du behöver hjälp med som inte går att ordna i en normal banks app eller genom telefonbanken? Genuin fråga.
Citera
2018-07-07, 09:32
  #14
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Vad är det du behöver hjälp med som inte går att ordna i en normal banks app eller genom telefonbanken? Genuin fråga.

Vad är det som är så farligt med mötet människa till människa? Genuin fråga.
Citera
2018-07-07, 10:02
  #15
Medlem
Hotrod-SWEs avatar
Jag har haft Swedbank i många år nu och jag har aldrig haft några som helst problem med dom. Om man läser olika skräckhistorier om banker så nämner folk nästa alla banker som "skitkassa" (möjligt undantag är Handelsbanken).
Citera
2018-07-07, 13:00
  #16
Medlem
Pudersockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Vad är det du behöver hjälp med som inte går att ordna i en normal banks app eller genom telefonbanken? Genuin fråga.

Det enda jag behövt gå till banken fysiskt är när jag nyss skulle skriva på om bostadslån. Men jag kan tänka mig att det kanske kunde gått å ordnat på telefon och med brev det oxå om man vill. Annars kan jag inte komma på nånting som man måste gå dit för.
Citera
2018-07-07, 15:42
  #17
Medlem
cyber_zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudersocker
Det enda jag behövt gå till banken fysiskt är när jag nyss skulle skriva på om bostadslån. Men jag kan tänka mig att det kanske kunde gått å ordnat på telefon och med brev det oxå om man vill. Annars kan jag inte komma på nånting som man måste gå dit för.

Just bostadslån hade jag aldrig accepterat att göra på distans. Där vill jag sitta öga mot öga mot banken, det känns som om jag har bättre chans att få bättre villkor då.
Citera
2018-07-08, 09:10
  #18
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Vad är det som är så farligt med mötet människa till människa? Genuin fråga.


Vi har en ändlig tid här på jorden varför slösa tid på skitsaker typ ett fysiskt bankärende. Men alla är vi olika.
Citera
2018-07-08, 09:41
  #19
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Vi har en ändlig tid här på jorden varför slösa tid på skitsaker typ ett fysiskt bankärende. Men alla är vi olika.

Du är alltså evigt effektiv och slösar aldrig en minut på något annat än effektivt arbete? Annars faller det argumentet direkt platt.

Förhandlingar är ordentligt försvårade via telefon och egentligen nästan helt omöjliga utan det fysiska mötet, säger sig själv att exempelvis en förhandling om bostadslån lämpligen görs fysiskt. Även i andra ärenden vill jag gärna prata med en fysisk person.

Jag kanske är lite old-fashioned, anser även att en bank skall hantera fysiska pengar annars är det ingen bank.
Citera
2018-07-08, 09:48
  #20
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Du är alltså evigt effektiv och slösar aldrig en minut på något annat än effektivt arbete? Annars faller det argumentet direkt platt.

Förhandlingar är ordentligt försvårade via telefon och egentligen nästan helt omöjliga utan det fysiska mötet, säger sig själv att exempelvis en förhandling om bostadslån lämpligen görs fysiskt. Även i andra ärenden vill jag gärna prata med en fysisk person.

Jag kanske är lite old-fashioned, anser även att en bank skall hantera fysiska pengar annars är det ingen bank.

Klart saker kan få ta tid. Men gärna MENINGSFULLA saker. Saker man får ut någonting av. Ett bankbesök är absolut inte på min lista av sådana saker.

Sist jag ”förhandlade” min ränta på telefon tog det ca 3 minuter innan vi var klara. Jagberättade vad jag ville ha för ränta, hob sa nej, jag informerade om faktum att jag inte är netto skuldsatt och att jag tycker allt fungerar bra hitills. Varför förstöra det samarbetet. Och upplyste även om att det finn information tillgänglig för alla där man ser bankers snitt räntor

Du slog nog spiken när du sa att du är ”old fashioned”. Inte bara det. Utan förmodligen gammal, sån som svär åt smart tv, smartphones, teknik generellt
Även sett sig kritisera användning av kort istället för kontanter. Så jaa, framsteg gör ont
__________________
Senast redigerad av rolemodel 2018-07-08 kl. 09:50.
Citera
2018-07-08, 09:58
  #21
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Klart saker kan få ta tid. Men gärna MENINGSFULLA saker. Saker man får ut någonting av. Ett bankbesök är absolut inte på min lista av sådana saker.

Sist jag ”förhandlade” min ränta på telefon tog det ca 3 minuter innan vi var klara. Jagberättade vad jag ville ha för ränta, hob sa nej, jag informerade om faktum att jag inte är netto skuldsatt och att jag tycker allt fungerar bra hitills. Varför förstöra det samarbetet. Och upplyste även om att det finn information tillgänglig för alla där man ser bankers snitt räntor

Du slog nog spiken när du sa att du är ”old fashioned”. Inte bara det. Utan förmodligen gammal, sån som svär åt smart tv, smartphones, teknik generellt
Även sett sig kritisera användning av kort istället för kontanter. Så jaa, framsteg gör ont

Tack, du bekräftade min bild av dig. Jag är faktiskt inte så gammal som du tycks tro. Däremot hyser jag en hälsosam skepsism mot elektronifieringen av våra betalmedel. Jag tror inte att jag kommer ångra mina uppsäkringar i fysiska metaller och riskspridning över olika valutor i olika länder om man säger så...

Det sagt så använder även jag givetvis kort men jag försöker alltid vara medveten konsument och har alltid ett antal tusen cash för "i fall i fall".

Det är vid de stora affärerna som man skall lägga tid och energi. Bilköp prutar man svåreligen på utan att vara på plats fysiskt, givetvis gäller samma sak med banklån. Att du tror dig ha gjort en bra affär via telefon, tja skall man skratta eller gråta?

Edit: du har rätt jag svär åt smartphones, dock inte för att jag inte kan hantera dem (använder beklagligt nog en själv) utan för att de är tidstjuvar och har gjort hela landet till fucking attention whores vilka tycker man skall vara tillgänglig 24/7/365.
__________________
Senast redigerad av sucuk 2018-07-08 kl. 10:00.
Citera
2018-07-08, 11:13
  #22
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Tack, du bekräftade min bild av dig. Jag är faktiskt inte så gammal som du tycks tro. Däremot hyser jag en hälsosam skepsism mot elektronifieringen av våra betalmedel. Jag tror inte att jag kommer ångra mina uppsäkringar i fysiska metaller och riskspridning över olika valutor i olika länder om man säger så...

Det sagt så använder även jag givetvis kort men jag försöker alltid vara medveten konsument och har alltid ett antal tusen cash för "i fall i fall".

Det är vid de stora affärerna som man skall lägga tid och energi. Bilköp prutar man svåreligen på utan att vara på plats fysiskt, givetvis gäller samma sak med banklån. Att du tror dig ha gjort en bra affär via telefon, tja skall man skratta eller gråta?

Edit: du har rätt jag svär åt smartphones, dock inte för att jag inte kan hantera dem (använder beklagligt nog en själv) utan för att de är tidstjuvar och har gjort hela landet till fucking attention whores vilka tycker man skall vara tillgänglig 24/7/365.

Vad vet du om min riskspridning av tillgångsslag? Vi pratade om hur efterblivet det var att gå till en bank. Inte investeringsstrategier.

Lul. Köpa bil år 2018. Vissa är miljardärer hör jag själv är jag knappt 8 siffrig. Och sådant överflöd är inget som ryms. För yrkesutövning så får ju arbetsgivaren stå för bil.


1,22 på ett pisslån på under en miljon är nog jävla bra det handlar inte om pengarna. Ska jag då ta ledigt från jobbet, PLUS slösa tid på att gå till banken, ja då har jag helt plötsligt bränt 4k. Det är en rätt skaplig ränterabatt man måste få för att de pengarna ska komma tillbaka. Det är 5 månaders räntebetalningar. Men men. Du får räkna hur du vill o så.
Citera
2018-07-08, 11:18
  #23
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Vad vet du om min riskspridning av tillgångsslag? Vi pratade om hur efterblivet det var att gå till en bank. Inte investeringsstrategier.

Lul. Köpa bil år 2018. Vissa är miljardärer hör jag själv är jag knappt 8 siffrig. Och sådant överflöd är inget som ryms. För yrkesutövning så får ju arbetsgivaren stå för bil.


1,22 på ett pisslån på under en miljon är nog jävla bra det handlar inte om pengarna. Ska jag då ta ledigt från jobbet, PLUS slösa tid på att gå till banken, ja då har jag helt plötsligt bränt 4k. Det är en rätt skaplig ränterabatt man måste få för att de pengarna ska komma tillbaka. Det är 5 månaders räntebetalningar. Men men. Du får räkna hur du vill o så.

Ohhhh du har så fantastisk koll. Människor som dig anser jag vara nyttiga idioter. Ifrågaätt ingenting överheten säger till om och anamma allt nytt helt utan egen reflektion.

Man kan om man vill vara lite elak säga att du idiotförklarat dig själv. Du övertygar med andra inte mig och högst sannolikt inte de flesta med ditt snack om att det fysiska mötet inte längre behövs.
Citera
2018-10-09, 17:46
  #24
Medlem
.

Jag skulle kunna skriva minst 4 st A:4 sidor om hur jag 2 ggr blivit behandlad av Swedbank.
Men sedan en tid tillbaks, efter att jobbat som en slav i drygt 5 år kunde jag göra mej lånefri, jag har en egen tanke om det, att banken inte gillar det..men kan ha fel.
Men 2 gånger har de lurat mej. Första gången var för ca 15 år sedan då jag betalat in en massa pengar till min öppnade Roburfond. Den gick sedemera uselt och ganska fort förlorade jag drygt 50% av insatta medel. Jag kontaktade då banken som sa att jag för längesen borde fått info om att den fonden inte var "aktiv" längre..? och att jag blivit ombedd att göra ett aktivt val..?
Jag sa då att jag inte fått något om detta, vare sej genom post eller via mail. Och jag sa till banken att det är väl er sak att förvalta de pengar jag satt in? Har ännu idag trots påstötningar inte fått något svar.
Och ska du köpa Livförsäkring i Swedbank ska du vara väldigt uppmärksam!Köpte en sådan där de sa att det över tid skulle kosta 50:-/mån.
lät ju bra, så jag tog den.. 2 år senare kostar den nästan 300:-/mån...
Jag tog då och läste avtalet vilket jag borde gjort innan jag tog den..
Maxbelopp 500.000:- vid bortgång till anhörig/a. Men listan på vad som skulle kunna minska beloppet var lååång.
Bl.annat kunde inte fullt belopp utbetalas om jag ex.vis dog om jag åkte skidor.. ja det fanns massa andra orsaker också..tänker inte dra dom.
När jag sedan säger upp försäkringen via Bank ID på deras hemsida efter inloggning, gäller inte detta enbart, utan dom vill ha en påskrift som de skickar hem. Den tog så lång tid att jag efter jag fått den, hunnit passera över ny månad. Ringde då banken, vilken svarade att de inte kunde göra något åt detta..men de "skulle ta åt sej av mina synpunkter"
Hela Swedbank skulle behöva gå proffesionell kundvårdskurs!
Men dom är ju en storbank och skiter fullständigt i lilla mej!
Nu har jag bytt bank, och får väl se vad det blir av det..
__________________
Senast redigerad av flashbackstasi 2018-10-09 kl. 17:49. Anledning: felstavat
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback