Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-03, 22:10
  #1
Medlem
Har nedanstående redskap och söker tips på ett träningsprogram

Bänkpress
Fristående träningsbänk med reglerbart ryggstöd (från plant till 90 grader sittande)
Rak skivstång
Z-stång (vinklat grepp)
Hantlar
Ab roller wheel
Träningsgummiband
Pilatesboll
Lår curl (fram och bak)
chinstång som jag inte hittat någonstans att sätta upp så räkna egentligen inte med den.

Jag har tillräckligt mycket vikter för det mesta utom knäböj och marklyft.

Tränar kondition en gång i veckan men vill gärna bygga på mig lite muskler också.
Citera
2018-07-04, 00:01
  #2
Medlem
Min erfarenhet av hemmagym är att det skiter sig direkt, jag har fandå aldrig hört att någon blivit stark eller stor av hemmagym.

Är du intresserad av att bli något på riktigt så råder jag dig att investera i ett gymkort där du har alla vikter, inget krångel.
Citera
2018-07-04, 09:15
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av help
Har nedanstående redskap och söker tips på ett träningsprogram

Bänkpress
Fristående träningsbänk med reglerbart ryggstöd (från plant till 90 grader sittande)
Rak skivstång
Z-stång (vinklat grepp)
Hantlar
Ab roller wheel
Träningsgummiband
Pilatesboll
Lår curl (fram och bak)
chinstång som jag inte hittat någonstans att sätta upp så räkna egentligen inte med den.

Jag har tillräckligt mycket vikter för det mesta utom knäböj och marklyft.

Tränar kondition en gång i veckan men vill gärna bygga på mig lite muskler också.

Om du har råd med att investera i ett helt eget gym har du nog råd att investera i en PT som kan hjälpa dig sätta ihop ett träningsschema utefter dina behov. Tror ingen kommer lägga ner tid på att faktiskt göra ett fullständigt träningsschema åt dig.
Citera
2018-07-05, 15:06
  #4
Medlem
Jag hade förseslagit
Marklyft
Knäböj
Axelpress
Bänkpress
Chins
Dips

Alltså de klassiska basövningarna. Dessa går att utföra i 5x5 set.
Nu verkar du sakna utrustning till detta tyvärr.

Men börja med bänkpress, axelpress, roddövningar, bicepscurls och utfallsteg med vikter så kan du iallafall bygga en schysst grund. Ta dig sen en funderare på att skaffa gymkort om det finns ett gym i närheten. Det är där resultaten kommer komma. Hemma blir det sällan av att man tränar tyvärr.

Finns en kille (gubbe?) som har ett gym i sin lada och han har en träningslogg på det här forumet, kolla in honom för lite inspiration kanske.
Citera
2018-07-10, 08:54
  #5
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av help
Lår curl (fram och bak)
Benspark är en knädödare deluxe så släng den åt h-vete! Lårcurl är inte särskilt nyttigt för ryggen, därför inget att rekommendera heller.
Här är några do not övningar: https://www.youtube.com/watch?v=O6Y3WDY1tUo
Öht en bra Youtube kanal, för träning.

Citat:
Ursprungligen postat av help
chinstång som jag inte hittat någonstans att sätta upp så räkna egentligen inte med den.
Vet ju inte vad du har för stång men finns ju s.k dörrtrapetser att sätta upp i en dörrpost, kräver ingen permanent montering. Kanske funkar bättre för dig.


Och självklart kan man bygga muskler hemma, speciellt om man bara kan träna vid en tid när "alla" är på gymmet.
En träningsyta där man känner sig inspirerad däremot, är viktigt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback