Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-03, 21:44
  #1
Medlem
noll.con.trolls avatar
Innan helgen tänkte jag kontakta Old el Pasos kundtjänst och uttrycka min förfäran över att deras guacamole på flaska smakar som billig jävla tacokrydda. ALLA VET VÄL ATT GUACAMOLE INTE SKA SMAKA TACOKRYDDA??? Den ska typ smaka avocado, lime och möjligen lite chili. Detta är ett helgerån. 23 spänn betalade jag för skiten.

Jag tänkte bre på lite vid samtalet med kundtjänst. Fejkgråta och möjligen få ett utbrott á la idol-Kishti och skrika "Det är orimligt!" Fler förslag?

Jag har inte ens köpt en avocado på ca 2 år pga de stegrande priserna. Och detta var första gången i mitt liv som jag unnade mig en färdig guacamole till tacomyset.. Så slutar det med att man känner sig besviken, för att inte säga blåst och oralt skändad.

Hur får jag de ansvariga på Old el Paso att förstå allvaret i situationen? Tips mottages tacksamt.
Citera
2018-07-03, 21:47
  #2
Medlem
MrChows avatar
Köp Santa Maria istället, Old El Paso är inte alls lika bra.
Citera
2018-07-03, 21:48
  #3
Medlem
Finns riktig guccamole i kyldisken numera.
Citera
2018-07-03, 21:49
  #4
Medlem
Hamsterbolls avatar
Alltså... just guacamole gör man alltid själv. Svindyrt men man gör det ändå. Det måste liksom vara färskt.

Men klaga ändå!
Citera
2018-07-03, 22:19
  #5
Medlem
noll.con.trolls avatar
Tack för tipsen, men jag ber att få ursäkta mig. NÄHÄ då, jag ska minsann inte behöva göra min egen guacamole när det finns färdig att köpa. De ska bara ge fan i att slänga i tacokrydda, och det ska jag se till att de förstår.

"Vi vill gärna veta vad du tycker om oss och våra produkter"... Ja vänta bara
Citera
2018-07-03, 22:27
  #6
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Alltså... just guacamole gör man alltid själv. Svindyrt men man gör det ändå. Det måste liksom vara färskt.

Men klaga ändå!

Hur dyrt är avokado nuförtiden? Folk talar om det som det vore guld. Var länge sedan jag köpte avokado
Citera
2018-07-03, 22:33
  #7
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Hur dyrt är avokado nuförtiden? Folk talar om det som det vore guld. Var länge sedan jag köpte avokado

Mellan 15 och 20 kr styck. 5-10 när det är typ "kalasrea".
Citera
2018-07-03, 22:45
  #8
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Hur dyrt är avokado nuförtiden? Folk talar om det som det vore guld. Var länge sedan jag köpte avokado
Men dom där burkarna, innehåller de någon avokado?
Sist jag läste innehållet så var det ungefär 1% av innehållet.

Grön smet borde de heta.
Citera
2018-07-03, 22:49
  #9
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
Innan helgen tänkte jag kontakta Old el Pasos kundtjänst och uttrycka min förfäran över att deras guacamole på flaska smakar som billig jävla tacokrydda. ALLA VET VÄL ATT GUACAMOLE INTE SKA SMAKA TACOKRYDDA??? Den ska typ smaka avocado, lime och möjligen lite chili. Detta är ett helgerån. 23 spänn betalade jag för skiten.

Jag tänkte bre på lite vid samtalet med kundtjänst. Fejkgråta och möjligen få ett utbrott á la idol-Kishti och skrika "Det är orimligt!" Fler förslag?

Jag har inte ens köpt en avocado på ca 2 år pga de stegrande priserna. Och detta var första gången i mitt liv som jag unnade mig en färdig guacamole till tacomyset.. Så slutar det med att man känner sig besviken, för att inte säga blåst och oralt skändad.

Hur får jag de ansvariga på Old el Paso att förstå allvaret i situationen? Tips mottages tacksamt.

Vad är det du vill uppnå med din kontakt med Old El Paso's kundtjänst? Pengarna tillbaka? Presentkort? Medömkan? Det är ju för tusan bara 23 spänn, skicka ett mail så kanske du får nån värdecheck på 30 spänn om du har tur, och om inte så vem bryr sig?

Har aldrig varit med om att färdig guacamole smakat särskilt sjysst, men sen är jag nog ingen guacamolesnubbe heller... det är gurksäsong nu, veva ihop en tzatziki istället kanske om avocadon är orimligt dyr?
Citera
2018-07-03, 23:01
  #10
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadCash81
Vad är det du vill uppnå med din kontakt med Old El Paso's kundtjänst? Pengarna tillbaka? Presentkort? Medömkan? Det är ju för tusan bara 23 spänn, skicka ett mail så kanske du får nån värdecheck på 30 spänn om du har tur, och om inte så vem bryr sig?

Har aldrig varit med om att färdig guacamole smakat särskilt sjysst, men sen är jag nog ingen guacamolesnubbe heller... det är gurksäsong nu, veva ihop en tzatziki istället kanske om avocadon är orimligt dyr?

Vad jag vill uppnå??? Att få utlopp för min dramatiska ådra samtidigt som jag informerar dem om att man inte har tacokrydda i guacamole såklart att jag ska få pengarna tillbaka är en självklarhet.
Citera
2018-07-03, 23:14
  #11
Medlem
noll.con.trolls avatar
Och angående avocadoinnehåll osv. Nu har jag inte flaskan här så jag vet ej procenten, men det som upprörde mig mest var att den smakade som en riktigt chunky och god guacamole - fast full med äcklig tacokrydda. Det vill säga (för de som har svårt med inlevelseförmågan) att den hade varit supergod om de hade valt att krydda med lime eller chili ist. Det var så hemskt. Det smakade rövhål, och då menar jag inte på ett bra sätt.
Citera
2018-07-03, 23:14
  #12
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
Vad jag vill uppnå??? Att få utlopp för min dramatiska ådra samtidigt som jag informerar dem om att man inte har tacokrydda i guacamole såklart att jag ska få pengarna tillbaka är en självklarhet.

Förutsätter att du kommer hålla oss uppdaterade om hur det gått!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback