Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-03, 20:30
  #1
Medlem
st33rs avatar
Blir ofta förvånad när man går till arabfrisörer de är inte alls bögiga kanske lite metrosexuella men ändå macho

Stämmer det att frisöryrket inte är GAY i Mellanöstern ?
Citera
2018-07-03, 20:35
  #2
Medlem
Bra fråga. Skall följas.


Jädrigt sällan man ser svenska män här i Sverige bli hårfrisörer och de som är det är väl oftast homo.
Citera
2018-07-03, 20:38
  #3
Medlem
Finns nog båda sorter
Citera
2018-07-03, 20:43
  #4
Medlem
Mackan52s avatar
Kvinnor är "frisörer" och snackar som fan.

Män är "barberare" och frågar bara vad man är ute efter.
Citera
2018-07-03, 22:23
  #5
Medlem
Germanofils avatar
Har inte så mycket erfarenhet av arabiska frisörer förutom en gång då jag klippte mig i Hjällbo (GbG) och där var det mest sunkigt.

Annars har jag varit hos flertalet turkiska frisörer och de är åtminstone inte öppet gay. En grekisk frisör däremot i staden där jag bor är jättebög. Kanske grekerna lever ut de mer än turkarna pga att de inte kommer från en muslimsk majoritetskultur?
Citera
2018-07-03, 23:29
  #6
Medlem
IamMakarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Har inte så mycket erfarenhet av arabiska frisörer förutom en gång då jag klippte mig i Hjällbo (GbG) och där var det mest sunkigt.

Annars har jag varit hos flertalet turkiska frisörer och de är åtminstone inte öppet gay. En grekisk frisör däremot i staden där jag bor är jättebög. Kanske grekerna lever ut de mer än turkarna pga att de inte kommer från en muslimsk majoritetskultur?

Nope, greker kan böga sig fritt i Sverige men inte lika mycket som i Grekland, pågrund av andra religioner istället än islam.
Citera
2018-07-03, 23:38
  #7
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Stämmer det att frisöryrket inte är GAY i Mellanöstern ?

Varför skulle det vara det?
Citera
2018-07-04, 22:06
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Blir ofta förvånad när man går till arabfrisörer de är inte alls bögiga kanske lite metrosexuella men ändå macho

Stämmer det att frisöryrket inte är GAY i Mellanöstern ?

Kanske inte så konstigt om man bor i/kommer ifrån ett land där man blir hängd om man kommer ut som gay.
Citera
2018-07-06, 21:28
  #9
Medlem
Ju mer homofobisk en kultur är, desto fler intima endast-män-välkomna-aktiviteter brukar den ha.
Citera
2018-07-06, 21:32
  #10
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Araber har ganska fula frisyrer, tycker jag.
Kan vara ett tecken på att dom, deras frisörer är hetro. LOL.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback