Citat:
Ursprungligen postat av
SVKKK
Vad exakt syftar du på med "för Trumps skull"? Det är är Cohen som är misstänkt för brott så han får givetvis själva sona sina eventuella brott. Eller springer du händelserna i förväg och tar för givet att Cohen måste känna till något brottsligt Trump gjort som skulle kunna ge Cohen en plea deal om han samarbetar?
Nu är vi vid en ny punkt, och visar sig att Trump är implementerad och en plea deal är skriven.
Vad den dealen verkligen innebär, ja, det kanske är höjt i ett dunkel.
Och att Cohen visste detta var väl det aldrig någon tvekan om, men att det skulle hamna i en plea deal och erkänna och så snabbt.
Det var en liten överraskning för mig, men som jag/vi sagt innan Cohen var körd och det visste han också.
Så brott mot kampanjelagarna är den som seglar upp här.
Har prövats en gång innan, men med ett betydligt tidigare tidsspann än här, här kan man nog tom säga att det är uppenbart.
Dock måste ju det prövas också, och det lär nog ta ett tag.
Dock så bör denna plea deal orsaka ett uppsving för utredningen man har om brott mot vallagarna.
Sen vad detta kommer resultera i, det är helt svårt att sia om.
Dock ser det sämre ut på denna än bara för ett gäng timmar sedan och denna plea deal och erkänt sig skyldig och för denna betalning.
Dock är jag fortfarande lite osäker på vad detta betyder för framtiden, tror inte sista ordet är sagt här och hur det komerm implementera andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
FlashyBear
WOW! Det är lika stor som Cambrige Analytica GATE!
Det är ju klart att Cohen är skyldig. Precis som CA! Precis som Flynn! Precis som X!
Trump blir så rädd att han fegar ur
https://www.nytimes.com/2018/04/26/u...x-friends.html
Trump Distances Himself From Cohen’s Legal Troubles
Oj oj oj oj! Trump är så jävla körd! Igen. Gäsp 
Sen senare så säger du att han verkligen är körd och bör avgå intressant hur det kan utveckla sig.
Eller bara ett "skämt"?
Sen även så kan flera såna här saker jaga Trump även efter han lämnat scenen.
Men om vi leker med tanken att Trump avgår, så är frågan om man komerm låta Trump vara.
Eller om man kör ända in i kaklet, denna är nog inte omöjlig då Trump varit ovanligt otrevliga mot de som bara sköter sitt jobb.
Och på tal om
Stupid watergate, Nixon lät man vara efteråt, eller tog man han saker efteråt där?