Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-01-31, 06:06
  #13
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zhelnurgath
Kan allt bero på dålig uppfostran?


Ja, det går aldrig att bortse från den dåliga uppfostran som vår pöbel har. Dom har aldrig fått lära sig att varken följa lagstiftningen, eller hur man beter sig bland folk.
Citera
2021-01-31, 06:49
  #14
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zhelnurgath
... Empati/etik osv, jag tycker man ska medicinera sådana som saknar det, det är faktiskt enligt enligt psykiatrin förmenligt att man är snäll och så vidare för att klassas som en frisk person.

Helt riktigt. Finns ingen ursäkt för att inte vara trevlig eller ännu hellre vänlig. Har man tom funderat ut en ursäkt som legitimerar sitt fitt-beteende mot andra har man verkligen gått fel i livet. Att vara vänlig är en naturlig konsekvens av att vara mentalt frisk.
Citera
2021-01-31, 06:51
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zhelnurgath
Jag tycker det rimmar illa med vuxna som är otrevliga, är det bara jag som märkt att efter millenie skiftet så är antalet personer som är elaka mycket större? iofs så är ju rasism & sånt flera hundra år gammalt. men endå.

Kan allt bero på dålig uppfostran?

Empati/etik osv, jag tycker man ska medicinera sådana som saknar det, det är faktiskt enligt enligt psykiatrin förmenligt att man är snäll och så vidare för att klassas som en frisk person.

Tror det beror på att folk omges av folk de inte känner längre. Det är inte som förr i tiden när folk kände och hejade på alla de träffade när de gick ut.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback