Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-03, 13:23
  #1
Medlem
Hofmanns avatar
Undrar om någon minns en bilolycka utanför Nynäshamn under 90-talets mitt, troligen -95 eller -96. Har fått höra att bilen i fråga var stulen och körde av vägen på Vikavägen. Samtliga 4 som befann sig i bilen ska ha omkommit.

Jag lekte med en av killarna, född -77 och gick under smeknamnet "Adde-Kina", under småbarnsåren. Visste inte att han var död, och fick reda på det relativt nyligen. Tyvärr verkar ingen kunna ge något vettigt svar.
Citera
2018-07-04, 00:07
  #2
Medlem
Jag kan tycka att jag borde vetat och kunna hjälpa dig.. men nä.

En Adde-Kina fanns i Nynäs gymnasiet i slutet -90 talet vad jag minns.. men kan ju varit nån annan?
Citera
2018-07-04, 13:43
  #3
Medlem
Hofmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Jag kan tycka att jag borde vetat och kunna hjälpa dig.. men nä.

En Adde-Kina fanns i Nynäs gymnasiet i slutet -90 talet vad jag minns.. men kan ju varit nån annan?

Tack för svar! Nu flyttade jag från Nynäshamn i början av 90-talet, och vi hade sedan ett tag tillbaka slutat umgås. Vet inte om han gick gymnasiet där ens.

Det var bara en såndär underlig grej, satt och försökte komma ihåg alla barndomsvänner för att se om man kunde få tag på dem via facebook, och fick då reda på lösryckt info om just den där bilolyckan.
Citera
2018-07-09, 08:25
  #4
Medlem
semesteravels avatar
Ni pratar om samma person. Han som dog gick på gymnasiet i Nynäshamn.
Jag har för mig att killen som körde bilen överlevde och åtalades för vållande, men vet inte om jag minns rätt...
Citera
2018-07-11, 05:32
  #5
Medlem
Hmm.. kan det vara den olyckan en kille Kristian E avled i?
Citera
2018-07-26, 15:14
  #6
Medlem
Hofmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Hmm.. kan det vara den olyckan en kille Kristian E avled i?

Hej igen, och tack för svar! Ja, det stämmer att en person vid namn *ristian E* (*=k) ska ha omkommit i samma olycka. Fick höra det för ett par dagar sedan och tänkte lägga till det till infon, men Flashback hann före.
Citera
2018-08-02, 19:46
  #7
Medlem
Ta det jag säger med en stor nypa salt. Jag kan både fått fel uppgifter och minnas helt galet.

Men, jag tror olyckan var något senare. 97-98. Pluggade med en tjej som kände till några av killarna och jag lärde känna henne 97.

Olyckan ska ha varit någonstans mellan Väster Haninge och Nynäshamn och fyra killar i en cab som välte upp och ner.

Det är tyvärr allt jag minns, minst en dog (den killen hon kände bäst) men jag kan inte säga hur det gick för de andra men tror det var fler som gick åt.
Citera
2018-08-02, 21:15
  #8
Medlem
rigbos avatar
Kan det röra sig om denna olyckan?
https://www.dn.se/arkiv/stockholm/tv...-trafikolycka/
Citat:
Två dog i trafikolycka
Strax före klockan sex på lördagsmorgonen avled två män i 20-årsåldern vid en svår trafikolycka i Fagerbjörk mellan Nynäshamn och Sorunda. Två andra skadades och är förda till sjukhus. Männen färdades i en cabriolet som stulits i Nynäshamn. Enligt polisen kom de in i en skarp kurva i för hög fart, körde utför ett stup och voltade några varv. Männen är inte sedan tidigare kända av polisen. DN 1999-08-22
Olyckan skedde 1999-08-21. Enligt Sveriges dödbok dog en Kristian Gustaf Ek från Nynäshamn, f. 1979, då. Även en Gunnar Andreas Engström, f. 1978 i Sydkorea men hemmahörande i Nynäshamn, dog denna dag.
Citera
2018-08-09, 10:54
  #9
Medlem
Hofmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Kan det röra sig om denna olyckan?
https://www.dn.se/arkiv/stockholm/tv...-trafikolycka/ Olyckan skedde 1999-08-21. Enligt Sveriges dödbok dog en Kristian Gustaf Ek från Nynäshamn, f. 1979, då. Även en Gunnar Andreas Engström, f. 1978 i Sydkorea men hemmahörande i Nynäshamn, dog denna dag.

Tack!

En konstig känsla, tillfredsställande av att få veta, blandat med lekminnen och sorgsenhet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback