Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-03, 10:38
  #1
Medlem
För cirka 3 veckor sedan började jag märka något konstigt med min mage. Jag hade diarrhe liknande avföring, inte helt löst men det var väldigt ljust och halvlöst... Det gick några dagar och blev bättre men sedan märkte jag att någonting under huden rörde sig i min mage.. först trodde jag att jag inbillade mig men kollade på magen och det syns att något rörde sig, typ pulserade. Det är inte upp i bröstet där hjärtat är utan längre ned, runt naveln. Och det rör sig inte i stadig hjärtrytm heller. Det var då inte konstant utan kom till och från och det gjorde/gör inte ont känns endast jävligt obehagligt.
Jag gick till vårdcentralen för drygt en vecka sedan men självklart så visade sig skiten inte just då under besöket så hon sa att det var inget farligt.
Nu sedan igår så har det blivit värre det pulserar hela jävla tiden, jag vet att det är något i min mage för jag kan även känna hur det rör sig. Vad kan det vara för något och varför har jag det? Har inte ätit något konstigt. Jag ringde till vårdcentralen igen i morse men de säger att de har inget besök förrens i slutet av juli! Om jag åker in akut vad gör dom åt detta? Hur behandlas det om jag har en parasit inne i kroppen. Kan de ta ut parasiten eller får man äta något. Blir fan desperat för magen rör sig hela tiden. Jag har laddat upp en film här. https://streamable.com/m8jm7
__________________
Senast redigerad av dualdrum 2018-07-03 kl. 10:41.
Citera
2018-07-03, 10:48
  #2
Medlem
Påminner mycket om detta:

https://www.youtube.com/watch?v=aVZUVeMtYXc
Citera
2018-07-03, 10:52
  #3
Medlem
Men för i helvete kan ni svara seriöst.
Vad orsakar en parasit i magen förutom om man äter något ruttet eller infekterat?
Citera
2018-07-03, 10:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dualdrum
Men för i helvete kan ni svara seriöst.
Vad orsakar en parasit i magen förutom om man äter något ruttet eller infekterat?


Det räcker att man ätit nån grönsak som man inte sköljt ordentligt.
Har du varit utomlands eller i rymden på senare tid?
Annars är väl gaser i tarmarna en troligare orsak än en alien.
Citera
2018-07-03, 10:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dualdrum
Men för i helvete kan ni svara seriöst.
Vad orsakar en parasit i magen förutom om man äter något ruttet eller infekterat?

Om du hade varit seriös så hade du kontaktat läkare och inte stönat i en video och lagt upp på Flashback.
Citera
2018-07-03, 10:58
  #6
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dualdrum
För cirka 3 veckor sedan började jag märka något konstigt med min mage. Jag hade diarrhe liknande avföring, inte helt löst men det var väldigt ljust och halvlöst... Det gick några dagar och blev bättre men sedan märkte jag att någonting under huden rörde sig i min mage.. först trodde jag att jag inbillade mig men kollade på magen och det syns att något rörde sig, typ pulserade. Det är inte upp i bröstet där hjärtat är utan längre ned, runt naveln. Och det rör sig inte i stadig hjärtrytm heller. Det var då inte konstant utan kom till och från och det gjorde/gör inte ont känns endast jävligt obehagligt.
Jag gick till vårdcentralen för drygt en vecka sedan men självklart så visade sig skiten inte just då under besöket så hon sa att det var inget farligt.
Nu sedan igår så har det blivit värre det pulserar hela jävla tiden, jag vet att det är något i min mage för jag kan även känna hur det rör sig. Vad kan det vara för något och varför har jag det? Har inte ätit något konstigt. Jag ringde till vårdcentralen igen i morse men de säger att de har inget besök förrens i slutet av juli! Om jag åker in akut vad gör dom åt detta? Hur behandlas det om jag har en parasit inne i kroppen. Kan de ta ut parasiten eller får man äta något. Blir fan desperat för magen rör sig hela tiden. Jag har laddat upp en film här. https://streamable.com/m8jm7
Tog de inget avföringsprov på dig?
Citera
2018-07-03, 11:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det räcker att man ätit nån grönsak som man inte sköljt ordentligt.
Har du varit utomlands eller i rymden på senare tid?
Annars är väl gaser i tarmarna en troligare orsak än en alien.

Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Tog de inget avföringsprov på dig?

Med parasit menar jag ju självklart någon form av mask eller liknande. Jag har inte varit utomlands eller ätit på restaurang.
Nej hon tog inga prov alls, det enda hon gjorde var att hon bad mig ta av mig tröjan och visa var det rörde sig men just under det besöket så visade det sig inte men har sedan dess blivit mycket värre. Därför ringde jag igen idag men nu har de inga tider pga det är semestertider och sjuksköterskan på telefon sa att om jag var orolig var jag tvungen att besöka akuten, ser väl ut som jag blir tvungen att göra det.
Citera
2018-07-03, 11:15
  #8
Medlem
MrKleins avatar
Vill någon länka en artikel eller annan form av källhänvisning där någon haft en parasit som är tillsynes lika stor som en tennisboll inuti kroppen, och överlevt?

Släng tråden för fan.
Citera
2018-07-03, 12:31
  #9
Medlem
Drama-Llamas avatar
Med tanke på dina tidigare erfarenheter av psykisk ohälsa undrar jag om det inte är i den ändan du ska börja nysta. Vårdcentralen har kuratorer – boka tid hos en av dem, om inte annat för att utesluta att det hela är inbillning.
Citera
2018-07-03, 12:49
  #10
Medlem
Memmajemmas avatar
Du ser spinkig ut så tror det är vanliga tarmrörelser du har som syns. Kan jag också se ibland efter måltid.

Jag fick en gång en parasit i tarmen efter att ha snorklat i Argentina. De är små skitar som inte syns. Hade hemska blodiga diarréer och blev inlagd på sjukhus med dropp och antibiotika. Tror INTE det är parasit du har.

Behöver inte åka till akuten för det där, boka tid på VC igen när de har tid.
Citera
2018-07-03, 13:02
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Med tanke på dina tidigare erfarenheter av psykisk ohälsa undrar jag om det inte är i den ändan du ska börja nysta. Vårdcentralen har kuratorer – boka tid hos en av dem, om inte annat för att utesluta att det hela är inbillning.

Fast du ser ju att det rör sig i magen på filmen? Jag är väldigt övertygad om att jag inte inbillar mig det.

Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Du ser spinkig ut så tror det är vanliga tarmrörelser du har som syns. Kan jag också se ibland efter måltid.

Jag fick en gång en parasit i tarmen efter att ha snorklat i Argentina. De är små skitar som inte syns. Hade hemska blodiga diarréer och blev inlagd på sjukhus med dropp och antibiotika. Tror INTE det är parasit du har.

Behöver inte åka till akuten för det där, boka tid på VC igen när de har tid.

Kan det inte vara någon form av mask då? Det känns som det är inne i magen och inte precis under huden. Om jag var 100% säker på att det inte var farligt så skulle jag vänta tills Vårdcentralen har tid men det känns väldigt obehagligt. Vet inte om det är gaser för det känns som något liksom rör sig.
Citera
2018-07-03, 13:13
  #12
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dualdrum
Fast du ser ju att det rör sig i magen på filmen? Jag är väldigt övertygad om att jag inte inbillar mig det.



Kan det inte vara någon form av mask då? Det känns som det är inne i magen och inte precis under huden. Om jag var 100% säker på att det inte var farligt så skulle jag vänta tills Vårdcentralen har tid men det känns väldigt obehagligt. Vet inte om det är gaser för det känns som något liksom rör sig.

Om det hade varit tex binnikemask så skulle du rasa kraftigt i vikt, har du gjort det? Har du ätit rå kött?

Binnikemasken är så lång och tunn så knappast att den skulle orsaka sådana där rörelser.

Hur exakt blev du undersökt av läkaren?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback