Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-02, 23:15
  #1
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Jag har ett förflutet av flera överdoser av i stort sett allt. När jag var 16-17 själv medicinerade jag sertralin + mirta + duloxetin och diverse andra läkemedel. Riktigt dumt, jag vet. Mådde dåligt tog droger med. Trodde att om jag själv medicinerade så skulle jag bli glad då det heter antidepressiva. Istället blev jag en zombie och fick blackouts och massa andra symptom.

Idag är jag för övrigt drogfri efter behandling och går på psykiatrin, jag ska be om antidepp då jag mår så dåligt, jag har läkartid väldigt snart.
Hur stor chans är det att de skriver ut? Skriver de istället ut något milt skit isåfall? Jag är rädd att dom inte vågar ge mig den medicinen jag behöver nu pga mitt förflutna

Kanske en dum fråga enligt vissa men jag behöver svar
Citera
2018-07-02, 23:32
  #2
Medlem
Det dom gör är att skriva ut så att du får hämta mindre doser - typ ett par dagars eller en veckoförbrukning åt gången. Du får inte ut några 100+ tabletter på en gång.
Citera
2018-07-02, 23:45
  #3
Medlem
Skulle inte tro att det är några problem att få antidepressiva. På vårdcentralerna slänger de det i princip efter en oavsett vad man söker för och det är inget man vill knarka på. Att du har gjort det som barn är snarare i nivå med att man knarkar alvedon. Bara jävligt dumt för att man inte fattar bättre. Finns inget rus att hämta, precis som du förstått.

Däremot kan de vara restriktiva om det skulle börja handla om benzo och liknande som man faktiskt kan knarka på, speciellt med en bakgrund av att vilja knarka.
Citera
2018-07-03, 00:14
  #4
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Skulle inte tro att det är några problem att få antidepressiva. På vårdcentralerna slänger de det i princip efter en oavsett vad man söker för och det är inget man vill knarka på. Att du har gjort det som barn är snarare i nivå med att man knarkar alvedon. Bara jävligt dumt för att man inte fattar bättre. Finns inget rus att hämta, precis som du förstått.

Däremot kan de vara restriktiva om det skulle börja handla om benzo och liknande som man faktiskt kan knarka på, speciellt med en bakgrund av att vilja knarka.

Det handlar inte om stt flumma, jag överdoserade det i hopp om att dö tillslut, därför jag är rädd för att de ej ska ge mig något

Tack för svar!
Citera
2018-07-03, 00:15
  #5
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Det dom gör är att skriva ut så att du får hämta mindre doser - typ ett par dagars eller en veckoförbrukning åt gången. Du får inte ut några 100+ tabletter på en gång.

Okej vad bra, tack för svar!
Citera
2018-07-03, 00:45
  #6
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Ingen är så dum att de överdoserar antidepressiva. Varför skulle man göra det?
Citera
2018-07-03, 00:45
  #7
Medlem
Arrevaktens avatar
Psykläkaren jag träffade efter jag hade försökt skrev ut medicin samtidigt som jag låg på sjukhuset, dock för en månad framåt men när det var slut så var det inga problem att få ut en hel burk.

Kanske är relevant att det var första och sista gången jag försöker nå liknande , vilket psykläkaren också verkade förstå då jag inte vart inlagd för psyk utan endast på hjärtavdelningen.


Lycka till!
Citera
2018-07-03, 00:46
  #8
Medlem
Arrevaktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Ingen är så dum att de överdoserar antidepressiva. Varför skulle man göra det?

Man gör mycket dumt på alkohol och dålig självkänsla.
Citera
2018-07-03, 00:48
  #9
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrevakten
Man gör mycket dumt på alkohol och dålig självkänsla.
Jo, men vi snackar antidepressiva. Vad skulle vara syftet med det?

Man blir inte hög. Möjligtvis att man får uppleva en plågsam och utdragen död, men det lär väl knappast vara önskvärt
Citera
2018-07-03, 00:49
  #10
Medlem
Arrevaktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Jo, men vi snackar antidepressiva. Vad skulle vara syftet med det?

Självklart finns det bättre saker för just det syftet men i mitt fall var det lite att jag tog det som fanns tillgängligt.

Jag menar man tänker ju inte särskilt rationellt om man vill ta sitt liv, tillvägagångssättet blir väl därför inte heller särskilt rationell?

Men absolut det är nog ett av de sämre sätten att ta sitt liv på.
__________________
Senast redigerad av Arrevakten 2018-07-03 kl. 00:54.
Citera
2018-07-03, 00:53
  #11
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrevakten
Självklart finns det bättre saker för just det syftet men i mitt fall var det lite att jag tog det som fanns tillgängligt.


Edit: tog bort första meningen då jag inte läste hela ditt inlägg
Mjo, men då är det nog trevligare att piska sig själv till döds.

Nåja, tror inte läkaren anser att det finns en överhängande risked antidepressiva eftersom det inte finns någon klar förklaring för varför någon skulle vilja överdosera det med mening
Citera
2018-07-03, 00:56
  #12
Medlem
Arrevaktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Mjo, men då är det nog trevligare att piska sig själv till döds.

Nåja, tror inte läkaren anser att det finns en överhängande risked antidepressiva eftersom det inte finns någon klar förklaring för varför någon skulle vilja överdosera det med mening


Värt att nämna va också att läkaren sa det här kan du överdosera hur mycket du vill utan att det är jättefarligt, du kommer mest må dåligt (inte ordagrant men någonting i den stilen)

Men nu är det kväller, natti
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback