Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-02, 23:13
  #1
Medlem
karl_vandals avatar
Tjo!

Jag har gått på 60 mg 3 mån nu. Men får allt förmycke biverkningar för de ska va värt de.
Jag har trappat ut under 2 veckor och ligger nu på 20 mg. Imorgon är sista dosen på 20 mg. Och dagen efter börjar jag på 2 mg subuxone... Har gått på varor å Benz senaste 2 veckorna kan tilläggas. Ska jag skit i min sista mettat dos för att minimera "krock"en' å ta varor ist?
Eller kommer de krocka hur som helst?
Någon annan som gjort detta byte med erfarenhet?

Tjingeling peace
Citera
2018-07-03, 00:35
  #2
Medlem
Zer0Shits avatar
Skit i varorna.

z
Citera
2018-07-03, 09:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karl_vandal
Tjo!

Jag har gått på 60 mg 3 mån nu. Men får allt förmycke biverkningar för de ska va värt de.
Jag har trappat ut under 2 veckor och ligger nu på 20 mg. Imorgon är sista dosen på 20 mg. Och dagen efter börjar jag på 2 mg subuxone... Har gått på varor å Benz senaste 2 veckorna kan tilläggas. Ska jag skit i min sista mettat dos för att minimera "krock"en' å ta varor ist?
Eller kommer de krocka hur som helst?
Någon annan som gjort detta byte med erfarenhet?

Tjingeling peace


Jag bytte från metadon till buprenorfin för några år sedan. Tappade ner sakta till 20mg sedan tog jag inget på 2 dagar. Trodde inte jag kunde bli sjukare men jävlar vilken akut abstinens jag fick. Tog ca 1 dygn innan jag gick till mig hyfsat. Även gjort felet att jag tagit för tätt in på varor, minst lika illa som att vakna av naloxon. Mitt tips är att trappa ner så lågt det går och vänta in i det längsta innan du tar subben.
__________________
Senast redigerad av Flubro 2018-07-03 kl. 09:08.
Citera
2018-07-04, 10:13
  #4
Medlem
Ta för guds skull inte varor du tar en sådan onödig risk samt att du blir akut dålig om du tar buprenorfinet för tätt inpå och den känslan är Fan inte toppen kan jag lova..

Härda ut efter sista dosen Metadon och ta sedan din första dos bup och snart ska du se att du mår mycket bättre och jag hoppas att buprenorfinet ska ge dig mindre biverkningar än Metadonet

Själv får jag för mycket Biverkningar av Buppen medan Metadonet inte ger mig några alls utöver möjligt lite extra trötthet på eftermiddags tiden
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback