Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-19, 20:59
  #25
Medlem
Ja, det är mycket. Väldigt mycket med tanke på att kvinnors kroppar inte tål lika stora mängder alkohol som män. Hon kommer bli sjuk om hon fortsätter. Det är inte en fråga om OM utan om NÄR hon blir sjuk. Kroppen brukar kunna vara tålig, men sedan kommer alla bekymmer på samma gång när kroppen inte orkar mer. Risk för leverskada, påverkan på hjärnan (alkoholdemens, mm), ökad risk för många typer av cancer, risk för hjärtsvikt och hjärtrytmrubbningar på sikt, skador på slemhinna i mage och tarm, skador på nerver - balansrubbningar, pankreatit, sömnstörning, depression, ångest mfl.
Blir hon gravid finns stor risk att barnet drabbas av FAS, Fetal alcohol syndrome, som gör att bebisen får livslånga funktionsnedsättningar fysiskt, mentalt och socialt. Alltså, något som kommer att göra det svårare för ert barn resten av dess liv, svårt med skola, jobb, sociala interaktioner mm.
Men, bra att du skriver! Gör henne medveten om allvaret i detta. Prata. Stötta. Sök hjälp. Alkoholism är en sjukdom. Man behöver hjälp, vård och stöd. Det kommer att vara tufft, men ta tag i detta nu. Låt inte åren gå så att det blir värre. Vill ni bli föräldrar behöver ni fixa detta först.

All kärlek och stort lycka till
Citera
2018-10-31, 18:52
  #26
Medlem
plague12s avatar
Jag dricker alltid fredag , lördag och dricker även oftast 3-7 öl per dag i veckorna . gör det för att dämpa min ångest och har inget annat att ta till när ensamheten kryper sig på när man väl kommer hem .
hängt upp en snara i en dörrpost utifall det blir för jobbigt någon gång .
Citera
2018-10-31, 22:44
  #27
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plague12
Jag dricker alltid fredag , lördag och dricker även oftast 3-7 öl per dag i veckorna . gör det för att dämpa min ångest och har inget annat att ta till när ensamheten kryper sig på när man väl kommer hem .
hängt upp en snara i en dörrpost utifall det blir för jobbigt någon gång .
Ta ner snaran! Kämpa på.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback