Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-02, 13:38
  #1
Medlem
Tror ni att Crosstrainer eller Cykling är den skonsammaste träningen för en kraftigt överviktig person (30 kg övervikt)?
Citera
2018-07-02, 13:43
  #2
Medlem
Nej, simning är självklart skonsammare.
Citera
2018-07-02, 13:43
  #3
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northpolesanta
Tror ni att Crosstrainer eller Cykling är den skonsammaste träningen för en kraftigt överviktig person (30 kg övervikt)?

Crosstrainer är grymt effektivt så jag lägger min röst på den
Citera
2018-07-02, 13:46
  #4
Medlem
Simning är väl ännu skonsammare som nån sa. Men kanske svårt om man är ovan.

Men kör båda...cykel och Xtrainer. Kör själv mycket hoj (dock ej överviktig) och kan belasta hjärtat betydligt hårdare och längre än vid ex. intervaller på löpbandet då knäna håller betydligt längre.
Citera
2018-07-02, 13:46
  #5
Medlem
Simning skulle jag gissa på. Men du kanske tänker köpa hem utrustning?

Här du Inga bekymmer med knän så tror jag att Crosstrainer eller roddmaskin är bästa. Crosstrainer suger dock hästpung ur tråkighetssynpunkt men du kanske tycker annat.
Löpband är oxå bra då du ju kan ändra både farten och lutningen, dvs på en bra dag så är det lätt att ta I lite mer.
__________________
Senast redigerad av Bruz-Lee 2018-07-02 kl. 13:48.
Citera
2018-07-02, 13:49
  #6
Medlem
kompjuters avatar
Roddmaskin är riktigt effektivt, slår både löpband och crosstrainer.
Citera
2018-07-02, 13:52
  #7
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Crosstrainer är grymt effektivt så jag lägger min röst på den
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Roddmaskin är riktigt effektivt, slår både löpband och crosstrainer.
TS pratade inte om effektivitet, utan om skonsamhet.

Det är individuellt, men simning borde vara skonsammast för de flesta. Sedan kanske crosstrainer. Och sedan kanske cykling, rodd och promenader. Sist löpning.
Citera
2018-07-02, 14:13
  #8
Medlem
Thuriazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Nej, simning är självklart skonsammare.


Detta alla dagar i veckan kombinerat med gym med lätta vikter och många repetitioner skulle jag säga.
Citera
2018-07-05, 10:45
  #9
Medlem
Jag var uppenbarligen otydlig i min trådstart. Jag menade att fråga huruvida crosstrainer eller cykling är den skonsammaste träningen av just dessa två alternativ, för en mycket överviktig person.
Citera
2018-07-05, 10:53
  #10
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northpolesanta
Jag var uppenbarligen otydlig i min trådstart. Jag menade att fråga huruvida crosstrainer eller cykling är den skonsammaste träningen av just dessa två alternativ, för en mycket överviktig person.
Cykel skulle jag säga. Båda är antagligen mer skonsamma än t.ex löpning, om det är en person med rejäl övervikt det handlar om.
__________________
Senast redigerad av jpettersson1991 2018-07-05 kl. 11:06.
Citera
2018-07-05, 10:54
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av northpolesanta
Jag var uppenbarligen otydlig i min trådstart. Jag menade att fråga huruvida crosstrainer eller cykling är den skonsammaste träningen av just dessa två alternativ, för en mycket överviktig person.

Har du/personen i fråga problem med knän eller övriga kroppen?

Crosstrainer tror jag är både bättre och skonsammare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback