Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-27, 01:30
  #145
Medlem
VAd är det för fittor i denna tråd, helt ärligt? Kanske man borde avliva er istället för oskyldiga gatuhundar. TOm de blev förgiftade var det dessutom ingen smärtfri död för de stackars själarna. Trodde mer om Ryssland faktiskt. Jag är själv från Ryssland (Moskva) och har ett vagt minne av herrelösa hundar. Inte en chans att jag tycker det är rätt. Satsa på åtgärder som gör att det inte blir många valpar istället dvs kastera hundar. Nu vet jag inte hur förvildade hundarna är men flera andra länders hemlösa hundar är i hög grad adoptivbara. Följer några organisationer och deras räddningsarbete av hemlösa hundar och ser att många tidigare hemlösa hundar adopteras.


Råkade idag se ett klipp jag önskar jag kunde få osett. Där någon barbariskt avlivade stackars hundar. Höll ner dem, foten på nacken, sprutade in något i dem medans de skrek av skräck och plågor. I muslimska Iran.
Samtidigt som det finns ett par änglar i Iran som räddar hemlösa och sjuka hundar och ger dem tak över huvudet och en fristad.

https://pardisshelter.com/pardis-in-the-news/
__________________
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-08-27 kl. 02:26.
Citera
2019-08-27, 01:38
  #146
Medlem
DeadLikeMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
VAd är det för fittor i denna tråd, helt ärligt? Kanske man borde avliva er istället för oskyldiga gatuhundar. Trodde mer om Ryssland faktiskt. Om de blev förgiftade var det dessutom ingen smärtfri död för de själarna.

Råkade idag se ett klipp jag önskar jag kunde få osett. Där någon barbariskt avlivade stackars hundar. Höll ner dem, foten på nacken, sprutade in något i dem medans de skrek av skräck och plågor. I muslimska Iran.
Samtidigt som det finns ett par änglar i Iran som räddar hemlösa och sjuka hundar och ger dem tak över huvudet och en fristad.

https://pardisshelter.com/pardis-in-the-news/

Djurplågeri åsido, så länge vi har vargjakt i Sverige trots bara några hundra individer så är det väl lite sten i glashus att gnälla på Ryssland för att göra sig av med gatuhunder eller?
Citera
2019-08-27, 02:33
  #147
Medlem
Det är alltså dessa den jävla Putin har inhumant mördat. https://www.youtube.com/watch?v=WYnv2oxi4OA
Citera
2019-08-29, 20:37
  #148
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Katter dödar tusentals råttor, möss, rävungar, fåglar och andra smådjur dagligen. Var är ert "outrage" mot detta? Är inte alla djur lika mycket värda?
Citera
2019-08-29, 20:39
  #149
Medlem
NickSonnys avatar
Jag håller med. Att förgifta hundarna är barbariskt. Tänk vilket lidande de måste genomgå innan de dör..

De borde självklart skjutas i stället.
Citera
2019-08-29, 23:08
  #150
Medlem
RZLAs avatar
Vad hade alternativet till att avliva dem varit? Hitta fosterfamiljer till två miljoner hundar? Det hade nog tagit lite väl lång tid..
Citera
2019-08-29, 23:17
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Vad hade alternativet till att avliva dem varit? Hitta fosterfamiljer till två miljoner hundar? Det hade nog tagit lite väl lång tid..
Sterilisera tikarna och låta dem avfasas?
Citera
2019-08-29, 23:51
  #152
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Sterilisera tikarna och låta dem avfasas?

Men det tar ju många år om man ska låta dem självdö och under den tidsperioden kvarstår problemet med vildhundarna. Ingen bra idé, framför allt inte när OS står inför dörren.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback