Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-03, 19:26
  #133
Medlem
Så blir det när marxismen totalt fördärvar ett samhälle, folk
blir empatilösa och uppgivna, allt förfaller till och med stackars oskyldiga
djur blir lidande
Putin har ett tufft jobb att "laga" nationen efter alla år av marxist förstörelse.
Citera
2018-07-03, 21:50
  #134
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Jag har faktiskt inte personligen någon specifik ståndpunkt rörande massavlivningen av hundar i Ryssland, men; samma argument som framläggs ovan skulle man ju faktiskt även kunna föra rörande uteliggare och hemlösa, enär ju dessa faktiskt också lider såsom framgår i intervjuer med sådana. Således skulle man ju även kunna argumentera att det mest humana vore att avliva dessa grupper för att befria dessa från sitt lidande. Visst, man kan säga att "det är skillnad på djur och människor", men likväl kvarstår ju faktum att det skulle ända lidandet för dessa grupper, varför just det argumentet inte heller endast kan användas för lösdrivande jyckar.

Argumentet att avskjutandet av hundarna istället håller gatorna rena är ett ärligare argument samt även mer faktabaserat enär anledningen till avskjutningen av dessa i Ryssland trots allt är att rensa gatorna inför VM och inte i syfte att vara humanitära.

Nej det går inte att föra samma argument med uteliggare.
Uteliggare är människor.
Hundar är inte människor.

Människor har mer rättigheter är hundar.
Citera
2018-07-03, 23:42
  #135
Medlem
Varför ska de INTE avliva gathundar?

Gathundar är farliga och har inga bra liv. Jag har svårt att se det dåliga i att avsluta deras miserabla liv. Det är inga hemlösa tamhundar vi pratar om. Gathundar är aggressiva flockdjur ungefär som vargar, jag har själv hamnat framför en flock arga hundar utomlands och det var inte kul. Hade slutat illa om inte en grupp människor slutit upp och jagat iväg dem.
Citera
2018-07-04, 15:03
  #136
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Den krassa sanningen är att det inte blir folk av gathundar och hundar som haft "en taskig barndom". Lika bra att avliva.

Och det säger jag som ibland brukar vakta en "räddad" före detta gathund som jag gillar massor. Men hon kan inte vara ensam i ens 5 minuter och är såpass krävande att min "hippie-kompis "som räddade henne nog aldrig mer kommer skaffa hund. Även om jag så till honom att skaffa en vettig valp i stället för att rädda en hund som haft en taskig barndom.

Gathundar är som afghanska flyktingbarn, de kommer inte bli annat än problem oavsett hur mycket kärlek man ger dem, lika bra att avliva direkt.
Citera
2018-07-04, 21:01
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gn11
Döda levande varelser som har en hög intelligens för att en cirkus kommer till stan i en månad?
Varför inte sterilisera så många herrelösa hundar som möjligt?
Ryssland har ett steriliseringsprogram där alla steriliserade tikar fått en speciell märkning i örat , men nu har man tydligen beslutat att ta bort alla lösdrivande hundar . Man har i Bryansk (stad nära vitryssland ) börjat skjuta av alla lösdrivande ! Med tanke på mängden hundar kanske det , tyvärr , var enda lösningen
Citera
2018-07-05, 00:47
  #138
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Katter fungerar dock inte alltid så bra i koppel och kräver mer frihet än en hund, även specialkoppel som ska kunna "hålla" dom kan dom lirka sig ur ibland tydligen. Förresten...(random parkour cats) https://www.youtube.com/watch?v=8cViiShhj0o

Bara älskar katter, underbara djur Lägger mig inte i sakfrågan. Är en stor djurvän men det är möjligt att det är nödvändigt det som görs. Ett faktum dock att det finns väldigt många patetiska och misslyckade incels med mikropenisar som tycker Putin är cool här på FB...tragiskt. ps. och jag är inte PK eller vänster men kan inte förstå dessa patetiska rysstroll
Citera
2018-07-05, 18:46
  #139
Medlem
Guru-Gurus avatar
Man bör nog undvika att käka kebab, pannbiff eller andra rätter med köttfärs i den närmaste tiden om man råkar att turista i Ryssland. Två miljoner hundar blir ju ett duktigt köttberg.
Citera
2018-07-05, 19:32
  #140
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Bra gjort av ryssarna att våga ta detta initiativ. I flera länder skulle man behöva göra samma sak. Kanske även med katter.

Kanske även med negrer och araber, men kanske mest men Afghaner. .
Citera
2018-07-05, 22:05
  #141
Medlem
SkepticalHippos avatar
Originalrubriken korrigerad då den ej stämde. Tidigare angavs att det var upp till två miljoner hundar som dödats men det är kostnaderna som uppgår till två miljoner, ej antalet dödade hundar.

"Ryssland har dödat upp till två miljoner gatuhundar inför VM. Sjukt." --> "Ryssland har dödat flera tusen gatuhundar inför VM. Sjukt. [/Mod]"

/Moderator
Citera
2018-07-06, 07:05
  #142
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macdres
Vad ska de annars göra med 2 miljoner löshundar på riktigt?
De kanske inte har råd att fixa 50.000 animal shelters.

Det kommer miljoner till VM och vill knappast ha rabies. Alltså, det låter sjukt. Men 2 miljoner jävla löshundar. Alla älskar hundar, men ingen vill ha med löshundar att göra.

Sverige har ca 1 miljon löshundar att bli av med. Våra politiker älskar dem men ingen vill ha med dem att göra.
Citera
2018-07-10, 18:27
  #143
Medlem
Hundarna kan ju vara en avledning från något annat. T ex att underrättelsetjänsten via modellagentur i Moskva sänt ut massa folk inriktade på jobbiga typer som Oksanen. Eller för att vi inte ska se att det är rekordvarmt i Sibirien, isen smälter och kustvägen där uppe blir mer öppen innan jorden går under av global uppvärmning. Hundarna kan alltså vara utnyttjade för desinformation också. Det är vedervärdigt faktiskt.
__________________
Senast redigerad av Shapoklyak 2018-07-10 kl. 18:30.
Citera
2018-07-17, 00:35
  #144
Medlem
Nu kan livet andas ut. Hundförintelsen är över.

Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
Så blir det när marxismen totalt fördärvar ett samhälle, folk
blir empatilösa och uppgivna, allt förfaller till och med stackars oskyldiga
djur blir lidande
Putin har ett tufft jobb att "laga" nationen efter alla år av marxist förstörelse.

Putin hade kunnat få stop på masakern genom dekret. Skicka ut Enade Rysslands Unga Garde eller dylikt.

Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Nej det går inte att föra samma argument med uteliggare.
Uteliggare är människor.
Hundar är inte människor.

Människor har mer rättigheter är hundar.

Må vara så för tillfället men bägge har rätt till liv.

Citat:
Ursprungligen postat av justina
Varför ska de INTE avliva gathundar?

Varför inte avliva uteliggare? "Avliva", vad är det för ord..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback